Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Fietsie
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Fietsie

    2x Cardo Freecom 4x en 1x Cardo Spirit: werkt dat (samen) ?

    Ik kom er met handleiding niet uit (wat dus het antwoord: "Nee" oplevert :P) maar ik ga het toch vragen; ik heb nu een Cardo Spirit HD. Heel blij mee. Maar vrouw (bezig met rijles) en dochter (achterop) gaan straks ook mee. Als ik er nu een setje Cardo Freecom 4X bijkoop, en de Spirit op de...
  2. Fietsie

    Kappa koffers : op zoek naar winkel met voorraad / kennis er van

    Ik heb een BMW met daarop een set Kappa k'mission zijkoffers. Graag wil ik er een topkoffer bij. Ik kan natuurlijk googelen, en online is er wel eea te vinden, maar ik zoek toch wat advies, gezien de extreme prijs-differentiatie in met name montageplaten. De ene site claimt daarbij dat een...
  3. Fietsie

    Laatste weekend oktober naar Denemarken; een first buiten mijn comfort zone.

    Het laatste weekend van oktober ga ik naar vrienden in DK; logeerplek is dus geregeld, maar de tocht er naar toe.. is nieuw voor mij. De enige niet-Nederlandse km's die ik de laatste 10 jaar gemaakt hebben waren op de 31 in Duitsland, ervaringen van voor die tijd ga ik me niet meer op baseren...
  4. Fietsie

    Koffie zelf maken onderweg: hoe pakken jullie dat aan?

    Ik ben een groot fan van een kop koffie zo nu en dan, en (helaas voor mijn naasten) geen groot fan van horecagelegenheden. Stoppen doe ik dan ook onderweg het liefst op plekken met een bankje waar niemand is, gewoon lekker rust aan m'n hoofd. Meestal sleep ik wel een kannetje koffie mee, maar...
  5. Fietsie

    Cardo Spirit HD: FM radio uit wanneer ik mijn telefoon lock

    Ik heb gisteren, tijdens een rit,, een Cardo Spirit HD opgehaald. Tijdens een langere pauze heb ik hem geinstalleerd en alles werkt perfect. 1 ding : FM radio , bediend uit de app,, gaat uit wanneer ik mijn iPhone lock. En aangezien ik mijn telefoon altijd lock... Is er een setting (die vast...
  6. Fietsie

    BMW Connected Ride cradle op Zumo 660 cradle?

    Ik ben (binnen een vastomlijnd budget) op zoek naar een 2014 (of jongere) BMW R1200GS(A) en heb er nu 1 gevonden (een GS) uit 2014, met de "slimme draaiknop aan het stuur". Deze wilde ik gaan combineren met de Connected Ride Cradle met daarop mijn telefoon, maar deze specifieke fiets is volgens...
  7. Fietsie

    Welke BMW? (K-serie)

    Na een aantal jaren (helaas) zonder motor mag ik me scharen onder de heropstappers; er komt weer een fiets. Tussen 2003 en 2009 heb ik 45000km gereden op een (gare) Kawasaki GTR1000 en nog een kort uitstapje gehad naar een ZZR1200. Nu, gezapiger, grijs haar op de slapen en inmiddels de 40...
  8. Fietsie

    Dijkritje Zwolle-Arnhem-Rotterdam: probleempjes ?

    Hoi Ik ga morgen even bij mijn ouders langs en om nu eens een mooie route die kant op te nemen wil ik eigenlijk vanaf Zwolle langs de IJssel naar Arnhem touren, en dan vanaf Arnhem over de Rijn / Lekdijk naar Lekkerkerk (vlak voor R'dam). Kan ik dan onderweg nog ongein tegenkomen (zoals voor...
  9. Fietsie

    Fiets uit '86, 1 druppel olie, wat doe je morgen?

    Stel, Je hebt een Kawasaki GTR1000 met 73.000 km op de teller die ook al eens het klokje rond geweest is (173.000 dus!) en er ligt iedere week 1 verse druppel olie onder..... Je hebt niet meer gereden sinds half december omdat je een nieuw huis gekocht hebt en al die tijd aan het inpakken /...
  10. Fietsie

    Welke achterband zou jij op een GTR1000 leggen ?

    Hoi Ben aan een nieuw achterbandje toe, maar ben er nog niet helemaal uit wat voor een... De vorige eigenaar heeft er een Metzeler ME55A Metronic opgelegd; is dit de ideale band voor deze fiets, of zijn er ook andere opties ? De Metzeler is nu bijna toe aan zijn...
  11. Fietsie

    GTR1000: benzine uit "ontluchtingsslangetje t

    Hoi Ben net terug van een rondje van zo'n 450km, en ik heb even getankt voor ik naar huis ging (1 km van huis). Ik zette mijn fiets weg, en ging lekker doesjen en eten en de zere spieren wat rust gunnen tot een benzinelucht de keuken binnendreef.... Uit een slangetje wat naast mijn bok uitkomt...
  12. Fietsie

    (kawasaki) werplaats omgeving Joure ?

    Hoi, Kan iemand mij een betrouwbare werkplaats / dealer adviseren in de omgeving Joure ? (Eentje met wellicht Kawasaki / GTR1000 uit `86 ervaring) ? Ik had nl. een lekkende klepdekselpakking; na loshalen van de halve fiets bleek hij inderdaad doorgescheurd (is een rubber met een profiel) en...
  13. Fietsie

    wat moet het kosten: metzeler ME33 laser 110/80 ?

    Ik ben zo'n beetje aan een nieuwe voorband toe (nu nog tussen de 2.0 en 2.1 mm profiel) op mijn Kawasaki GTR1000 en ik wilde er eigenlijk maar een Metzeler ME33 110/80 op laten leggen (Achter ligt een ME55, voor nu een Michelin Macadam nogwat) Op wat voor bedrag zou ik dan moeten rekenen (incl...
  14. Fietsie

    Schubert Concept op beurs of BMW Systemhelm 5 ?

    Hoi, Ik wil eigenlijk een systeemhelm gaan kopen naast mijn integraal alleen ik zit met een maatprobleem: maatje 64.... :+ Vandaar dat ik slechts een beperkt keuzegebied heb. ;( Nu zijn er 2 helmen die ik interessant vind: de Schubert Concept; een "verouderd" type van Schubert wat ik her...
  15. Fietsie

    Motorbeurs Brabanthallen

    Hoi Eigenlijk wil ik wel naar de motorbeurs in de Brabanthallen maar eerlijk gezegd weet ik niet of het de moeite waard is..... OK, ik kan het pas weten als ik er geweest ben maar het is wel een dikke 300-zoveel km sturen heen en terug.... Ik kan er natuurlijk wel mijn nieuwe digicam (K-M...
  16. Fietsie

    Remleiding banjo pakkingsringetjes ?

    Hoi Ik wil mijn kawa binnenkort gaan voorzien van nieuwe remblokken en om het allemaal wat makkelijker/ergonomischer te maken met het werken wil ik dus (a la de remrevisie howto) de remleiding even losmaken. Nu begreep ik uit mijn werkplaatshandboek dat er dan nieuwe pakkingsringetjes op de...
  17. Fietsie

    BMW K75; schakelt slecht terug, kost dat ?

    Hoi Mijn pa heeft een BMW K75 die slecht terugschakelt (nog slechter dan BMW's normaal al terugschakelen...) Nu wil hij bij zijn dealer natuurlijk wel een prijsopgaaf laten doen, hem is verteld dat de schakelvorken en de schakelwals vervangen moeten worden. Heeft iemand een idee wat een...
  18. Fietsie

    Gevaarlijke drempel Tjongervallei

    Hoi Ik was gisteravond nog even een rondje aan het rijden door de omgeving tot ik zo rond half acht in de Tjongervallei een bordje "Snelheidsbeperkende maatregel" tegenkwam. Ik dus zoeken op de weg voor me maar niets te zien, dus stevig geremd en wat bleek; een ondernemende...
  19. Fietsie

    Ik ga het wagen..

    Mocht iemand een waterspoor zien op de route Joure-Heerenveen-Donkerbroek-Haule-Norg-Veendam dan ben ik daar waarschijnlijk voorbij gereden..... In pak op mijn GTRretje om een 8 poorts switch op te halen waar ik al weken op wacht ;)
  20. Fietsie

    tank brandstofdicht maken met epoxy ?

    Hoi Mijn vriendin heeft een gemotoriseerde 2-wieler (eigenlijk mag dit hier niet, maarre.... 't is een snorscootertje...) met een lekke tank. Het blijkt dat de persnaden waar de bevestiging (aan de onderkant) mee aan de tank zit doorlekken... Nu wil mijn schoonpa hem afdichten door hem...
  21. Fietsie

    Koppelingsdeksel vervangen, waar op letten ?

    Ik heb natuurlijk niet goed opgelet bij de aanschaf van mijn antieke GTR1000; er blijkt een scheurtje in het koppelingsdeksel te zitten wat met een beetje zwarte troep was afgedekt... Net op een punt achter de kuip waar je het slecht ziet.. Nu heb ik al een 2ehands deksel op de kop getikt; zijn...
  22. Fietsie

    GTR1000 gekocht!

    Eindelijk mijn eigen :] !! Een GTR1000 van '87 in een eigenwijs kleurtje: http://members.home.nl/m.d.reijm/motor/100_0465.JPG (plaatje is groter dan 100Kb dus maar even zo...) Helaas nu wachten tot zaterdag om hem op te halen.....
  23. Fietsie

    donderdag kijken Kawa GTR 1000, aandachtspunten ?

    Hoi Ik ga donderdag kijken bij een Kawa GTR 1000 van 1987 met 162.000 km op de teller. Het blok is bij 120.000 gereviseerd, er zit een nieuwe uitlaat onder en nagenoeg nieuwe banden. Zijn er dingen waar ik absoluut naar moet kijken ? Het beestje is nu niet verzekerd dus een lange proefrit zit...
  24. Fietsie

    Kosten verv. schakelwals en schakelvork BMW K75

    Hoi Heeft iemand enig idee wat het zou kosten om de schakelwals en schakelvork van een BMW K75 te vervangen ? Ik leen nl. mijn vaders' BMWtje af en toe en merkte dat het ding belabberd terugschakeld (eigenlijk alleen als je eerst tussengas geeft) waarop ik dit als vraag al eens gepost heb. Van...
  25. Fietsie

    Binnenkant kuip GTR 1000

    Hoi Ik ben op zoek naar een relatief goedkope Kawasaki GTR 1000 en heb er nu een gevonden die er op zich voor zijn prijs wel aardig uitziet, maar waar de totale binnenzijde van de kuip van ontbreekt.... Iemand enig idee waar ik dit soort delen kan vinden / wat zoiets moet kosten ? Ik heb...
Terug
Bovenaan Onderaan