Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: dirkmuis
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. dirkmuis

    Snelheidsmeter M1800 kapot?

    Sinds kort danst mij snelheidsmeter (de naald) een beetje heen en weer. Als ik 80 rij is het soms ook 60 en soms ook 100...... Ik heb geen kabel volgens mij dus is dit dan een sensor en is het zelf te checken / controleren / repareren?
  2. dirkmuis

    Originele uitlaat M1800r

    Orgineel, altijd bewaard in bubbelplastic. Zeer goede staat, zie foto's. Komt van mijn M1800r. €250,-
  3. dirkmuis

    Motorlift / krik

    Welke betaalbare motorlift worden hier tegenwoordig gebruikt? Het zou voor thuisgebruik zijn waarbij de motor er een paar keer per jaar op zal staan. Op dit moment gaat het om een Suzuki M1800. Ik zie wat liftjes van 50 euro, zoals die van HBM. Is dat iets?
  4. dirkmuis

    Leuke motor voor een dame

    Ik ben inmiddels voorlopig uitgezocht omdat ik kort geleden een M1800 heb aangeschaft. Echter, mijn vrouw wilt zich ook gaan oriënteren om een motor aan te schaffen binnen nu en een paar jaren. De reden: het rijbewijs moet nog gehaald worden. In ieder geval: Nu hebben wij op onze vakantie in...
  5. dirkmuis

    Een mooie V-Twin of......

    Eerder reageerde ik al als oma op het topic van Ed: Advies gevraagd! Welke cruiser als opvolger van de Magna? Toch bij deze maar even een eigen topic, zodat ik het zelf beter kan volgen. Achtergrond Ik ben begonnen op een Suzuki Marauder na het behalen van mijn rijbewijs. Mijn eerst...
  6. dirkmuis

    VN800 koppelt niet en valt uit als hij koud is

    Vreemd fenomeen (of toch niet)? Ik haal mijn motor vanmorgen uit de schuur nadat deze een maand heeft stilgestaan. Koud dus. Ik start hem in 1 keer zonder problemen, maar als ik hem in zijn 1 zet en weg wil rijden valt hij direct uit (al voor de koppeling pakt). Daarna nog een paar keer...
  7. dirkmuis

    Hulp bij keuze Suzuki - Yamaha

    Na lang zoeken toch maar eens kijken wat de kenners hier roepen. Ik ben ooit gestart op een Suzuki Marauder 800. Prima eerste motor, maar deze was net iets te klein vond ik zelf. Ik ben zelf bijna 1,90m. Vervolgens een Yamaha Raider XV1900 gekocht, geïmporteerd uit Amerika. Veel mensen...
  8. dirkmuis

    suggesties voor een leuke fiets

    Ik ben een tijd geleden begonnen op een marauder 800. Na een jaar overgestapt op een amerikaanse yamaha raider 1900. Beide goed bevallen. De eerste was wat klein voor mij en de raider was een te dure fiets en heb ik wegens omstandigheden verkocht. Een fiets van 10000 euro in je garage is zonde...
  9. dirkmuis

    Yamaha Stratoliner vs. Raider

    Ik kon er op dit forum weinig over terug vinden, maar ik zou deze eens graag besproken hebben hier. Ik weet natuurlijk dat ik met google heel veel technische vergelijkingen kan krijgen, maar wellicht komen hier nog ervaringen of andere zaken naar boven. Ik zou van beide motoren eens wat voor-...
  10. dirkmuis

    Windscherm Suzuki Marauder

    Ik heb op mijn Marauder een standaard windscherm zitten, maar omdat ik 1m88 ben kom ik er net met mijn helm boven uit. Bij snelheden boven de 120 km/h wordt dit bij lange afstanden wel hinderlijk. Zijn er ook grotere / hogere schermen voor de Marauder (model 1998) verkrijgbaar? Ik kon ze zo...
  11. dirkmuis

    Triumph rocket III & alternatieven

    Mijn schoonvader heeft helaas zijn motor verkocht (kawasaki classic v1500) en is op zoek naar een vervanger. Nu valt zijn oog al heel lang op de Triumph rocket 3, maar nadat we vandaag een review bekeken viel ons op dat nadelen zijn dat je makkelijk last van je rug krijgt door de houding en dat...
  12. dirkmuis

    Verlichting cockpit Suzuki marauder

    Hoort mijn snelheidsmeter verlicht te zijn bij mijn VZ800? Ik reed namelijk in het donker vandaag en het was lastig de snelheid te schatten....
  13. dirkmuis

    Sensor "neutraal" Suzuki Marauder

    Weet iemand (ik heb nog niet gezocht) waar ergens de sensor zit om het neutraal lampje te laten branden op mijn Suzuki Marauder (1998). Momenteel gaat hij heel af en toe branden als aan de versnelling zit. Waarschijnlijk een geval contactspray? Het lampje is niet heel erg, maar het...
  14. dirkmuis

    Intruder vs. Marauder vs. Volusia

    Ik ben nog geen kenner op het gebied van motoren, maar ik kom in mijn starters prijsklasse vaak de volgende motoren tegen die veel op elkaar lijken: -Suzuki Intruder 800 -Suzuki Marauder 800 -Suzuki Volusia 800 Het enige verschil wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de Intruder...
  15. dirkmuis

    Motor om te beginnen

    24 oktober ga ik op voor mijn examen (en ben van plan te slagen natuurlijk :) ). Ik zoek dan een motor van maximaal 1000 euro om tot volgend jaar voorjaar ervaring op te doen als het weer het toelaat. Ik zoek dus een motor die ook weer redelijk makkelijk doorverkocht kan worden. Liever...
  16. dirkmuis

    Nieuwe motor voor beginner

    Ik ben beginnend motor rijden (als in: mijn roze pasje moet nog uit de pers komen) en ik vraag me af welke motor ik het beste aan kan schaffen. Ik ben al een aantal motor zaken afgegaan om eens te oriënteren en kwam steeds bij modellen als de Kawa Vulcan en Suzuki Intruder. Wellicht niet...
  17. dirkmuis

    Even voorstellen: Dirkmuis

    Hoi iedereen, Ik ben Dirk, 27 jaar en woon in Noord-Brabant. Ik ga komende week / weken mijn motor rijbewijs halen en ben op zoek naar een motor. Ik zal verdere vragen hierover in een apart topic stellen xD gr
Terug
Bovenaan Onderaan