Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Luigibernau
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Luigibernau

    Politieagent op motor zwaait terug

    Geloof je toch niet :? En toch is het echt zo
  2. Luigibernau

    Ketting vraag, staat van ketting en tandwielen

    Sinds kort een soort van schrapend, klapperend geluid bij het rijden. Is niet het motorblok, maar de ketting. Nu heb ik de achterkant even omhoog gedaan en als ik de band draai, is de ketting het ene moment prima op spanning, en een halve draai van de band verder staat ketting helemaal strak ...
  3. Luigibernau

    Banden, temperatuur en grip

    Beste allemaal, Ik zat mij af te vragen in hoeverre de grip afneemt van een setje banden (in mijn geval BT 16 pro) als de buitentemperatuur, en dus de temp van het asfalt en banden laag is, tov een buitentemperatuur waardoor de banden wel op juiste gebruiks temp komen. Weet niet of dat in...
  4. Luigibernau

    Vraag: invloed banden op snelheid

    Beetje vreemde vraag wellicht, maar ik stel hem toch maar even. Met verse banden loopt een motor een bepaalde snelheid, laten we even zeggen 299km/h op de teller. O-) Als de banden dan versleten zijn, en ze dus in omtrek zijn afgenomen(toch?) zou de motor dan harder of juist minder hard op...
  5. Luigibernau

    Het centrale " klagen over medewegmisbruikers' topic

    Hier kan iedereen zijn verhaal kwijt over medeweggebruikers die zich niet aan de regels houden. Spuw je gal en vertel wat je hebt gedaan om het die ander af te leren, spiegel eraf getrapt, die ander een burnout op zn hoofd gegeven enz.... :+
  6. Luigibernau

    Laat jij je ook wel eens verleiden?

    tot het "spelen" met een snelle vierwieler? Net op de weg terug van mn werk een jonge kerel in een Maserati 222 SE die me inhaalde en even opzij keek, en toen wisten we allebei wat er ging gebeuren }) Nadeel is dan wel dat je soms - zo ook dit keer - snelheden haalt waarbij je achteraf...
  7. Luigibernau

    levensgevaarlijk, motorrijden bij onweer

    lees onderstaand bericht maar: :X :X :X Bliksem slaat in op penis AMSTERDAM - Een Croatische motorrijder moest even stoppen om te plassen. Dat had hij beter niet kunnen doen, omdat het nogal onweerde.. Ante Djindjic (29) uit Zagreb kan zch niet veel meer herinneren: ,, Het ene...
  8. Luigibernau

    Motor gejat! Gixxer1000

    Heb dus maar maandje of 6 van de gixxer mogen genieten, hij is uit de garage gejat, zeer profi te werk gegaan. Stond aan een grondanker in de garage., heeft niet mogen baten.... Nummerplaat MR-HG-64 kleur rood zwart, foto in het gixxer1000 topic. Mooi kut, geen zomertour door de alpen dus...
  9. Luigibernau

    Hoe veilig zijn de parkeervelden in assen?

    Denk erover om naar de SB te gaan, en voorheen als ik naar assen ging had ik een garageplek tot mn beschikking bij een vriend van mij. Dit jaar is dat niet het geval, en dusvraag ik me af of er ook bewaakte plaatsen zijn bij het circuit of is het meer "parkeer en hoop" :+
  10. Luigibernau

    kleurenschema gsxr 1000 K6

    heb even een vraag, wat zijn nu precies de kleurenschemas waarin de gixxer 1000 K6 verkocht wordt? volgens mij blauw/wit, zwart en bordeaux rood/zwart? de 2005 kleuren waren volgens mij blauw/wit, zwart en geel/zwart. heb even gezocht op internet, nimag gebeld, wisten het ook niet precies |(...
  11. Luigibernau

    Met eigen ogen gezien: Nordschleife !!

    Net terug van een weekendje eifel waar een bezoekje aan de groene hel niet mocht ontbreken. Had al van te voren besloten er niet zelf te gaan rijden en dat is absoluut de juiste beslissing geweest, want wat je daar allemaal ziet gebeuren is onwaarschijnlijk. We hebben (voor de kenners) bij de...
  12. Luigibernau

    Kun je merken dat je Ketting versleten is?

    Als je ketting versleten is, kun je dat dan merken tijdens het rijden of liever gezegd tijdens het (hard) accelereren? Verliest je motor dan aan trekkracht, of merk je er helemaal niks van? Ga eind juli 1 weekje dolomieten passen rijden en heb geen zin om daar met mogelijke brokken stil te komen...
  13. Luigibernau

    Motiveer Blondie haar rijbewijs te halen

    Een mede-forummer heeft een blonde dochter :} en hij is van mening dat zij haar motorrijbewijs moet gaan halen. Aan ons als MFer nu de opdracht om zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom zij dat wel moet doen. Mijn motivatie: Misschien komt ze door dit topic ook hier posten 8-) :+
  14. Luigibernau

    Circuitdag 27 juni Zandvoort

    Na dat ik vorig jaar voor de 1e keer op het circuit gereden heb - en enorm veel plezier gehad heb, ondanks dat ik zo ongeveer door iedereen aan reepjes gereden werd :+ , vond ik dat het wel voor herhaling vatbaar was. Dus.......27 juni is het weer zover, circuitdag op Zandvoort :] Aangezien ik...
  15. Luigibernau

    Prins Claus Plein (Den Haag)

    Zoals jullie misschien wel weten en/of gemerkt hebben, was dit weekend het Prins Clausplein afgesloten voor de aanleg van nieuwe spitsstroken. Rijkswaterstaat heeft meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en overal flitskasten geplaatst rondom het plein! B| Voornamelijk op de A12 bij Den...
  16. Luigibernau

    Iedere motorrijder wel eens onderuit?

    Als motorrijder ktijg ik van niet motorrijders vaak te horen dat 'iedere motorrijder wel eens onderuit gaat'. Nu mag ik toch hopen dat die stelling onzin is, met name omdat ik zelf nog nooit op mn plaat ben gegaan maar hier op MF zie ik toch aardig wat Crash topics voorbij komen :X Hoe zit het...
  17. Luigibernau

    Is Motorrijden nog leuk in NL?

    Ik word langzamerhand zo ontzettend paranoide van al die flitsers/trajectcontrole/mobiele flitsposten dat ik niet eens meer ongegeneerd het gas durf open te draaien, gewoon geen zin om mezelf terug te zien in wegmisbruikers en mn rijbewijs en/of motor te moeten inleveren. Kwam van het weekend...
  18. Luigibernau

    Enorm schrikmoment

    Gisteren een behoorlijk schrikmoment te pakken :X . Rij op een grote doorgaande volledig rechte weg. Rij weg bij stoplicht, schakel over naar 2e versnelling, denk ik, nu even gas erop. Draai t gas open, achterkant breekt weg, rechts, links en als het achterwiel tot rust komt word ik getrakteerd...
  19. Luigibernau

    Garage gekocht, hoe motor vastzetten?

    Tot vandaag stond de blade in een openbare stalling, maar vandaag de sleutels van de garage gekregen :} , nu is mijn vraag wat is de beste manier om de motor vast te zetten? Beugels in de muur/grond en daar een groot slot omheen? Of zijn er nog andere opties? Waar kun je die beugels kopen...
  20. Luigibernau

    Eindelijk Luxe op de motor

    Israëli ontwerpt airco op motorfiets Gehelmde pendelaars die op warme zomerdagen worden geteisterd door de zon kunnen volgend jaar een beroep doen op de uitvinding van de Israëlische uitvinder Glen Guttman. Guttman heeft naar eigen zeggen de perfecte oplossing gevonden voor dit probleem: een...
  21. Luigibernau

    Oostenrijk: Vignet ook verplicht voor motoren?

    Aangezien ik maandag vertrek richting Oostenrijk om daar een weekje bergpassen te rijden :] vroeg ik mij af of iemand weet of het vignet wat verplicht is voor automobilisten ook verplicht is voor motoren. Heb geen zin in een boete omdat ik dat vignet niet gekocht heb namelijk :z
  22. Luigibernau

    Gelaserd maar niet aangehouden

    vandaag gelaserd van voren terwijl ik iets 8-) te hard ging. Even verderop langs een politie busje gereden, waarin 1 agentje zat.Ben niet staande gheouden maar misschien wel nummerbord opgeschreven (kunnen ze je nummerbord opschrijven/weten als ze je van voren laseren?) :? Als dit het geval...
  23. Luigibernau

    Vanmiddag 29 graden!

    En ik ben vrij dus ik ga een stukje sturen :] Voor al die mensen die moeten werken ;(
  24. Luigibernau

    18 Mei - Rossi op Zandvoort

    Het is definitief, Rossi is 18 mei te bewonderen op circuit Zandvoort *D . Hij gaat rondjes rijden op een 2004 gsxr 600. :}
  25. Luigibernau

    1e keer het circuit op

    Na 4 jaar motorrijden is het dan eindelijk zo ver; 18 mei op zandvoort de eerste keer het circuit op. :] Moet zeggen dat ik er enorm naar uitkijk, heb me ingeschreven in de beginners groep. Ik weet dat ik niet verzekerd ben voor zo een dag, is er iemand die weet of je je daarvoor bij kan...
Terug
Bovenaan Onderaan