Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: RISL
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. R

    Breda/Oosterhout en omgeving - deel 37

    Zo, een verse start waarin iedereen uit Breda, Oosterhout en de wijde omgeving zich thuis mag voelen. Het zou leuk zijn als een ieder zich opnieuw voorstelt en een mooie foto erbij plaatst. Hier het vorige topic, met daarin in de 1ste post verwijzingen naar alle eerdere delen...
  2. R

    Motorgerelateerde spijt?

    Ben wel benieuwd of er mensen zijn die spijt hebben van iets motorgerelateerds? Iets wel of niet gekocht/verkocht? Pas laat een motorrijbewijs gehaald? Of iets anders? Zelf heb ik nog geen miskoop gedaan gelukkig, maar baal wel nog steeds ontzettend van een misgelopen Buell op marktplaats...
  3. R

    Tankslot zit vast

    Afgelopen zomer een Virago gekregen die al 13 jaar buiten stil staat, waarvan ze laatste 4 jaar zonder hoes. Zit natuurlijk wat roest op. Grootste probleem nu is dat het slot van de tank vast zit. Heb met hulp van WD40 al wel de sleutel erin gekregen, maar draaien lukt niet. Bij mijn Virago...
  4. R

    Supersterke seegerring

    Hallo mede-forummers, Heeft er iemand een tip om een heel sterke seegerring op een as te krijgen? De ring is zo sterk dat de puntjes van mijn Gedore seegerringtang zijn afgebroken bij de poging om hem open te knijpen, zowel bij m'n haakse als bij m'n rechte tang. Diameter is niet heel groot...
  5. R

    Schuurtje van RISL: het gaat steeds verder

    Ondanks dat het project in de afrondende fase zit, toch maar een projecttopic aangemaakt. Excuses voor de slechte kwaliteit foto's, maar geld aan een telefoon met goede camera spenderen, vind ik zonde. En iedere keer m'n spiegelreflex pakken, is ook zo wat. Ik zit regelmatig nog met een vraag...
  6. R

    Hitachi carbs afstellen op Yamaha Virago XV750 '83

    Hallo, Na veel tegenslagen eindelijk de Virago voor het eerst gestart. Ik heb een open in- en uitlaat. Hij liep mooi, maar heel hard stationair (enkele duizenden toeren). Vervolgens heb ik de stationairstelschroef naar beneden gesteld. De motor ging toen langzamer lopen, maar na een klein...
  7. R

    KTM rempomp/remcilinder kijkglaasje

    Hallo, Voor een remmodificatie van mijn Buell gebruik ik een Brembo rempomp van een KTM 525 EXC. Deze heb ik tweedehands gekocht, dus heb deze gereviseerd. Ik heb toen ook het kijkglaasje verwijderd (de o-ring puilde er al uit en het glaasje was dof). Het glaasje ging ook stuk tijdens het...
  8. R

    Tweedelig benzinekraantje normaal bij Yamaha XV750 Virago '83?

    Hallo, Ben mijn projectfiets (Yamaha XV750 Virago uit 1983) aan het afbouwen. Ik heb alleen sleutelervaring met Buells, maar met dit wat oudere spul heb ik weinig ervaring, dus vandaar mijn vraag. Zojuist heb ik het benzinekraantje voorzien van een revisiekitje omdat de benzine door de...
  9. R

    Yamaha XV750 Virago uit 1983 - verschillende koppakkingen

    Hallo, Vanwege een gescheurde cilinderkop, ben ik een kop aan het wisselen op mijn XV750 project. Van te voren heb ik via de lokale Yamaha-dealer alvast de koppakking gekocht, net als klepseals en dergelijke. De koppakking is ringvormig en rond de nokkenasketting ligt nog een losse O-ring...
  10. R

    Top Motorparts ervaring

    Ik heb laatst wat besteld bij Top Motorparts, de achterste cilinderkop voor mijn Virago. Ik kreeg (naar later bleek) de voorste cilinderkop geleverd. Deze is aan de buitenzijde identiek aan de achterste, maar er zit een gespiegelde nokkenas in.De cilinderkop was erg prijzig en niet in beste...
  11. R

    Motorbrug zakt veel te snel

    Goedemorgen, Enige tijd geleden heb ik een motorbrug gekocht die het volgens de eigenaar niet meer deed. Hij ging niet meer omhoog en zakte te snel weer naar beneden. Niet meer omhoog gaan was zo verholpen > olie bijvullen in de cilinder toen deze op de hoogste stand stond. Echter zakt de brug...
  12. R

    Alles verkocht - Heel veel tijdschriften te koop (motor en auto)

    Er is opnieuw een kleine op weg en dat betekent opruimen. Net als een paar jaar geleden, verkoop ik alle tijdschriften die ik ooit heb opgeslagen. Stuur me een berichtje als je ergens interesse in hebt of een bod wilt doen. Onder de advertentie reageren kan natuurlijk ook. Foto's staan...
  13. R

    Virago 750 '83 met Virago 920 '87 cilinderkop?

    Goedenavond, Weet iemand of de cilinderkop van een Yamaha Virago 920 uit 1987 past op het motorblok van een Yamaha Virago 750 uit 1983? In mijn 750 cilinderkop zit een zeer waarschijnlijk een scheur en ik kan aan een 920 blok komen uit 1987. Andere opties is om het gehele blok te swappen, in...
  14. R

    Binnenzijde benzine tank sealen

    De tank van mijn zelfbouwbobber begint wat roestig te worden aan de binnenkant. Ik wil deze binnenkort sealen met Tankcure. Er blijft echter 1 vraag continu opspelen: hoe dicht ik de vuldop af? Ik heb geen extra dop en het is me onbekend wat voor schroefdraad het is. Heb de tank ooit op een...
  15. R

    Voorwiel Yamaha Virago XV750 19" 100/90-19

    19"inch voorwiel van een Yamaha Virago XV750 uit 1983, inclusief lagers, Dunlop band en goede remschijven Ook te gebruiken voor een zelfbouwproject, past op veel meer motoren De band heeft voldoende profiel, maar begint wat hard te worden inmiddels, deze is al wat ouder. Dit wiel is over...
  16. R

    Auto- en motortijdschriften - alles is verkocht

    Ik wil graag wat ruimte creëren en doe daarom veel tijdschriften weg. Alles wat dubbel is of niet langer mijn interesse heeft gaat weg. De tijdschriften zijn allemaal eens gelezen, maar verder in goede staat, tenzij anders vermeld. Alle prijzen zijn onderhandelbaar, zoals gezegd wil ik er...
  17. R

    Compressor terugregelen voor spuitwerk

    Beste medeforummers, Ik heb sinds kort een Crimex compressor die 16 bar kan leveren. Zit ook een flinke tank onder, kortom, een fijn ding. Heb er al eens wat mee schoon geblazen en een bandje opgepompt enzo. Maar nu wil ik ook wat gaan spuiten, eerst beginnen met wat simpel werk en daarna...
  18. R

    Scheuren in Buell-frame?

    Beste mede-motorforummers! Ik ben al een tijdje op zoek naar een Buell. Ik twijfel nog tussen de XB12S en de XB12R zonder voorkuipje. Heb al heel wat gelezen en denk dat ik inmiddels redelijk wat weet van de Buell's. Maar nu hoorde ik van een vriend dat er bij diverse Buell's scheuren...
  19. R

    Laarzen of veiligheidsschoenen?

    Beste motorliefhebbers, Binnenkort ga ik beginnen met motorrijlessen. Nu kan ik voorlopig een helm, jas en handschoenen lenen, maar laarzen moet ik zelf verzorgen. Wat zouden jullie aanraden, gelijk motorlaarzen aanschaffen of eerst op hoge veiligheidsschoenen een paar lessen proberen...
  20. R

    RISL stelt zich voor

    Beste motorrijders, Ik wil me even voorstellen, ben op diverse fora bekend onder de naam RISL, woon in Breda, en wil binnenkort beginnen met motorrijlessen, zodat ik nog voor de wijziging van de regels op een zware motor kan stappen. Ik wil me eerst goed inlezen op het forum hier voor zaken...
Terug
Bovenaan Onderaan