Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: tmoons
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. tmoons

    Navigatie ap om een andere persoon te volgen (dynamisch)

    Ik vroeg me vandaag af of er een mobiele telefoon ap bestaat waarin je iemand kunt volgen, maar dan dynamisch. Er zijn aps (what's ap, Google, Strava ook denk ik ) waarin iemand zijn locatie kan delen, live of statisch. Ik zou dus die dynamische locatie willen gebruiken in, zeg, Google maps op...
  2. tmoons

    Wat te doen met oud frame?

    Hallo, ooit in een opwelling een Chinese ape en een origineel Honda cy-50 frame en losse Honda motor gekocht. Het frame ligt hier maar te liggen en denk dat iemand er blij mee kan zijn... Maar wat is zo iets waard? Geen papieren, wel een type plaatje en zelfs een e-stikker. Mogelijk kan er een...
  3. tmoons

    Centraal "na de winterstop herstart" topic

    Onderstaande blijft handig. Dus dat kan mogelijk mee naar dit voor gestelde topic. Als je de topis lijst door scrollt, kom je elke drie topics een onderwerp tegen dat duidelijk te maken heeft met het uit de winterslaap halen van een motor. Hieronder drie voorbeelden, ik schrijf dit nu op de...
  4. tmoons

    Gezocht! Bimota uit Oss

    Kwam dit tegen in motoplus blaadje. Even gezocht op het forum, daar was nog geen oproep, dus bij deze. Peter Vos zoekt de in de jaren 80 verkochte hb1. Zie plaatje
  5. tmoons

    Bak met bouten (en moeren en andere meuk)

    Waarschijnlijk heeft iedereen hier wel zo een bak, een emmer, een herbestemd lade kastje of zelf een een krat helemaal vol met allerlei boutjes, moertjes, ringetjes, houten ditdatjes, een verdwaalde koelwater sensor van een volvo uit 1993 enzo nog een hele boel dingen dingen die je absoluut...
  6. tmoons

    alles inmiddels weg.

    waren hier wat gratis spulletjes te krijgen, nu allemaal weg.
  7. tmoons

    Xj900 veerpoot montage punt stuk, hoe los ik dat op?

    De xj 900 van een vriendin van me heeft een bijzonder ongemakkelijk probleem..... (behalve dat hij aars lelijk is :').) De linker veerpoot heeft een afgebroken montage punt. Hebben jullie misschien een leuke suggestie om dit weer fatsoenlijk te maken? Zelf had ik het idee dat wat nog...
  8. tmoons

    xenon lamp voor chocolade reep

    Ik heb hier een Xenon setje van een MT09 (geeft je een idee van kabellengte etc.). Wordt nu een 3e hansje. Vorige eigenaar had een en ander aan elkaar geplakt en niks netjes afgewerkt. Een en ander netter gemaakt, maar een paar dagen geleden viel het licht uit onder het rijden en daarom...
  9. tmoons

    Motorpak alleen te strak in oksels...vermaak ervaringen?

    Goed, ben dus bezig een nieuw (2e hands) leren (combi)pak te kopen. Heb er eentje gevonden die past, mooi is(vind ik) en goed geprijsd. Alleen.... hij zit overal netjes strak, niet knellende enzo... behalve in de beide oksels. Daar schuurt het al vanaf het moment dat ik mijn armen in de mouwen...
  10. tmoons

    Regen / opspattend water op je rug (van je jas)

    Ik rij een helemaal standaard** mt-09, op dagen zoals vandaag* heb ik een natte rug....niet van het zweten... maar van de spray die blijkbaar terug slaat naar de motor/zadel. Ik vroeg me af of er iets aan te doen is. Door iets van een ander spatbord of andere deflectie van de spray. ... *...
  11. tmoons

    hard tail ketting speling

    Het is nog geen vrijdag, maar het voelt wel als een vrijdag topic.... als je een hard rail motor hebt, met een verstelbare achteras, hoeveel (of weinig) kettingspeling zou je dan aan moeten houden? Je kunt immers met de verstelling helemaal voor aan gaan zitten, of, tot het strak begint te...
  12. tmoons

    hoe heet dit...en wie kan het fatsoenlijk uitvoeren?

    Ik vroeg me af of dit een speciale naam heeft en daarnaast ben ik opzoek naar een spuiter/coater die zoiets als dit kan uitvoeren op een wiel uit 1 stuk (yamaha mt-09) liefst omgeving Haarlem.
  13. tmoons

    handige houten hobby bank...

    Ikea werkbank met zware planken (2 stuks, 1 vast en 1 verstelbaar) en 3 lades. 184 breed 42 diep 90 hoog Gebruikt als werkbank tijdens motorfiets onderhoud, dus niet meer nieuw! Mag weg omdat er een nieuwe werkbank onderweg is. Vraagprijs 75 euro. Ophalen in Haarlem. Zelf...
  14. tmoons

    Heb ik dat....1 miezerig klepstel plaatje..

    Heb ik dat... na veel reken en meetwerk de klepstel plaatjes laten aanrukken vanuit de dealer... kom ik nu bij het installeren (en nameten) uit dat ik 1 plaatje in de verkeerde dikte heb... jammer... is er toevallig iemand die een kawasaki klepstel plaatje heeft in de dikte 2,65? (of 2,60...
  15. tmoons

    helicoil lengte

    Sommige van jullie kennen dit, ander zullen het altijd ontkennen... maar je bent lekker bezig, iets aan je motor gedaan, zaakje weer aan het dicht bouten en bij het op moment aanhalen klikt de moment sleutel niet sterker nog... op eens gaat ie weer soepel draaien... dat misselijk makende...
  16. tmoons

    Revven.... wat is het doel...

    Aangezien het vrijdag is... dacht ik dat het wel kon.... Ik lees regelmatig in topics (oa: rdehaas in "Het grote wat heb ik onderweg meegemaakt..." ) dat mensen met de motor in neutraal of koppeling in geknepen heel veel gas geven.... het zogenaamde Revven... Ik snap niet wat men hiermee wil...
  17. tmoons

    duo zitje aprillia (gevonden)

    Hieronder het oude berichtje.... Maar het is dus blijkbaar niet een onderdeel dat iemand heeft gemist ;) ik ga binnenkort verhuizen en wil het niet mee verhuizen... ik kan me best voorstellen dat iemand met een appie... dit zitje wel kan gebruiken... even goed poetsen mogelijk spuiten..? op...
  18. tmoons

    assemblage olie?

    Nu mijn motorblokje weer helemaal compleet is, kan de assemblage beginnen. *O* Ik zit een beetje met een vreemde vraag, ik maak veel gebruik van Amerikaanse fora, en daar zweert iedereen bij het gebruik van speciale "assembly oil". een wat dikke en plakkerige olie (vol met moly als ik het...
  19. tmoons

    brik ervaring gevraagd voor lagerschalen

    Ik ben bezig een blok op te bouwen en kom nu voor een dillema. Ik was niet van plan de drijfstangen los te maken van de kruk as, maar nieuwsgierigheid won. Ik heb de lagers bekeken maar heb zelf niet voldoende ervaring om een zinnig oordeel te vellen. Ik heb 2 complete sets, en beide zien er...
  20. tmoons

    notificaties aan of uit zetten

    hallo, ik heb enkele notificaties (sommige lopen al een hele poos, sommige pas een weekje). Hoe kan ik die uitzetten? als ik via overige acties naar notificatie lijst ga, krijg ik de melding dat er geen notificaties zijn. als ik echter via mijn email naar mijn inbox ga....komen daar keurig...
  21. tmoons

    gladde cilinderwanden...

    lekker zondagochtend afvraging. ... wat zijn de belangrijkste parameters die van invloed zijn bij het veroorzaken van (te) gladde cilinderwanden? sommige motoren lijken eindeloos te kunnen blijven rijden met bij demontage van de cilinders nog keurige hoonsporen present, andere daarentegen...
  22. tmoons

    compressor (klein) om blok schoon te blazen

    Ik ga binnenkort een blok opbouwen, maar moet de oliekanalen doorblazen. Daarom zoek ik een kleine compressor met een slang en spuitpistool. Lenen/huren/kopen kan allemaal. Ik woon in omgeving Haarlem.
  23. tmoons

    oliepomp, hoe slecht is deze?

    Met de vrijdag in aantocht neem ik hier natuurlijk een risico, maar ik heb de kennis van jullie nodig om deze oliepomp eens te beoordelen. Ik heb zelf nog niet eerder een oliepomp van binnen gezien en weer dus niet of dat deze heel erg slecht is (wat mijn gevoel WEL zegt) of dat dit...
  24. tmoons

    Advies gevraagd bij krukas wissel

    Ik ga binnenkort (winter is comi…..oh wait.. het is 20 graden buiten... nou ja volgens de kalender komt de winter er aan... ;) ) een, voor mij, nieuw klusje doen. Ik ga een krukas (nummer 1) uit een lucht gekoelde Kawasaki (Zr-7) halen en vervangen door een krukas (nummer 2) uit een ander...
  25. tmoons

    Centraal verzekeringen topic deel 2

    Na dat deel 1 is gesloten op 28 juni lijkt er nooit een deel 2 gestart te zijn. Centraal verzekerings(vragen) topic Hieronder de openingspost uit deel 1:
Terug
Bovenaan Onderaan