Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: TBone
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. TBone

    Goretex repair tape voor naden waterdicht membraan

    Mijn motorjas heeft twee van die binnenjasssen die je in de buitenjas kunt ritsen. De ene is een thermojas en de andere is een dunne jas die bestaat uit een ademend waterdicht membraan van Goretex. Op de naden van de binnenjas met dat waterdichte membraan is een Gortex tape geplakt om te...
  2. TBone

    UK: Land's End naar John O'Groats

    Ik overweeg op dit moment serieus om in 2011 op motorvakantie te gaan naar Groot-Brittannie om daar de route van Land's End naar John O'Groats te rijden. Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die deze route al eens hebben gereden. Wat is de beste route (uiteraard snelwegen vermijden)...
  3. TBone

    Silvertail uitlaten K01 of K02: wat is het verschil ??

    Ik heb silvertail uitlaten op mijn dragstar 1100 classic. Die uitlaten hebben van die verwijderbare eindstukken, kun je er al naar gelang je smaak bvb slashcut, tapered, turn out of fish tail eindstukken opzetten. Verder zitten er van die "plaatjes" bij die je in de uitlaten kunt plaatsen. Met...
  4. TBone

    Accu probleem icm optimate IV

    Op vrijdag 3 april had ik een dag vrij genomen om te gaan rijden. Motor had toen ongeveer 1 maand stil gestaan. Bij mijn motor (dragstar 1100 classic) aangekomen blijkt de accu zo leeg als maar kan, alarm reageert niet, bij omdraaien contactsleutel laat hij zelfs de km-stand niet zien in...
  5. TBone

    Motoragent zwaar gewond na achtervolging in Delft

    Hoor de hele ochtend al geloei van sirenes en heb al twee keer een trauma helikopter over zien vliegen. Ben niet nieuwsgierig, maar wil wel graag alles weten en wat blijkt: is hier vlak in de buurt een motoragent zwaar gewond geraakt bij een achtervolging van een gestolen auto. Hieronder het...
  6. TBone

    Schapenvacht tegen zadelpijn ?

    Ik weet het .... er zijn beter methoden om zadelpijn tegen te gaan. Nieuw zadel (corbin) zou waarschijnlijk het beste zijn, maar zowel gebrek aan geld als tijd (vertrek over anderhalve week voor 2-weekse motor vakantie richting noord-italie) zorgen ervoor dat ik die optie nu niet heb. Vandaar...
  7. TBone

    Hoe meet je toerental van een motor zonder toerenteller ?

    Ik heb via mijn werk de beschikking over een geijkte dB-meter en ik wil graag van een aantal motoren met verschillende uitlaatsystemen in onze club een "zo'n officieel mogelijke" dB-meting uitvoeren. Daarbij wil ik van elke motor het aantal dB's meten bij stationair toeren tal en vervolgens...
  8. TBone

    Lange file door weggegooid autosleuteltje

    Lange file door weggegooid autosleuteltje Uitgegeven: 19 oktober 2007 11:57 GRONINGEN - Een boze motorrijder heeft donderdag voor één van de drukste kruispunten in de stad Groningen een lange file veroorzaakt door bij de verkeerslichten het sleuteltje van een automobiliste weg te gooien...
  9. TBone

    Meerdere (>2) motoren (voertuigen) op 1 verzekeringspolis

    Even een vraagje over verzerkingspolissen waar ik zelf geen duidelijk antwoord op kan vinden. Ik had tot voor kort een Ford Mondeo en een Yamaha Dragstar die beiden op 1 verzekeringspolis stonden. Ik heb al een motor vanaf mijn 22ste en ik heb dus 10 schadevrije jaren opgebouwd. Vorig jaar...
  10. TBone

    Betrouwbare motorzaak in de buurt van Delft gezocht

    Ik heb een Yamaha Dragstar 1100 Classic en die moet nodig een grote beurt hebben + kleppenstellen + er moet gekeken worden naar de accu want die is zo dood als een pier en het is mij niet duidelijk of dat aan de accu ligt of dat dat ding gewoon niet meer wordt bijgeladen. Ik zoek dus een...
  11. TBone

    Vraag over verkopen van motor aan particulier

    Ik heb een vraag over de gang van zaken bij de verkoop van je motor aan een particulier. Meer specifiek een vraag over de gang van zaken rondom het overschrijven van het kentekenbewijs. Ik heb de volgende situatie: een vriend van me wil zijn oude motor verkopen. Hij is een prijs...
  12. TBone

    Voor de kenners: Is dit een bobber ???

    Vraagje voor de kenners: is dit een bobber ? Ik heb niet zoveel verstand van al die benamingen. Maar ik was in de veronderstelling dat een bobber over het algemeen voldeed aan de volgende kenmerken: Dikke voorband, weinig chroom, korte uitlaten, kort achterspatbord, zadel van het model...
  13. TBone

    Gezocht: batterij voor mijn spyball alarm

    Er zijn al vele topics over spyball alarmen maar een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet gevonden. De batterijen van mijn afstandsbediening van mijn spyball alarm zijn (bijna) op. Dit weekend wilde ik gaan rijden en ik wil niet het risico lopen dat ik zondag ergens weg wil rijden en dat ik...
  14. TBone

    Tips gevraagd voor gebied motorvakantie oktober

    Het was niet mijn bedoeling om dit jaar met de motor op vakantie te gaan. Ik heb de hele zomer doorgewerkt en ik heb de eerste twee weken van oktober pas mijn 'zomervakantie'. De bedoeling was om in die periode samen met vriendin een of twee weken richting de zon te vertrekken. Echter doordat...
  15. TBone

    Motorverzekering icm autoverzekering

    Ik heb een vraagje over het overzetten van schadevrije jaren die je hebt opgebouwd op de motor bij het afsluiten van een autoverzekering. Ik heb de search optie gebruikt en er zijn HEEL VEEL topics over motorverzekeringen maar een antwoord op mijn vraag heb ik niet kunnen vinden. Dus: Hoe zit...
  16. TBone

    Yamaha brengt cruisers uit onder 'nieuwe' merknaam

    Zojuist gelezen op www.starmotorcycles.com en www.ama-cycle.org. Yamaha brengt dragstar en wildstar serie onder bij een nieuwe merknaam "Star Motorcycles" waar blijkbaar ook de V-Max en de Virago-serie onder gaat vallen. Voorlopig blijkbaar alleen in de VS.
  17. TBone

    Systeemhelm voor iemand met een grote kop

    Ik zoek al een tijdje een goed passende systeemhelm. Vorig jaar op de beurs in Utrecht zo'n beetje elke systeemhelm op m'n kop gehad maar geen enkele helm is blijkbaar gepast voor iemand met mijn kop. Normaliter heb ik maat 60 in een integraalhelm. Als ik een systeemhelm van maat 60 opzet dan...
  18. TBone

    Het verschil tussen Off-topic en TE Off-topic ??

    Ik vraag me al een tijdje af: wat is het verschil tussen "Off-topic" en "Te Off-topic". Directe aanleiding een een slotje op een topic van mij dat ik vanmorgen opende. Ik moet toegeven het helemaal eens te zijn met de opmerking van de moderator die mijn slotje uitdeelde: Ik open dit bericht...
  19. TBone

    2 honden meenemen op de motor

    Deze week gespot in Delft: een zwarte sport/tour-motor (volgens mij een Yamaha diversion of iets dergelijks)met duo-passagier. De duo-passagier had twee rugzakken om, eentje om haar rug en eentje om haar buik. En uit beide rugzakken stak een koppie van een hond !! Ik heb geprobeerd een foto te...
  20. TBone

    Voertuigbezit naar geslacht en achtergrond

    'k kreeg vandaag deze cijfers van't CBS onder ogen. Voertuigbezit (auto en motor) van de nederlandse bevolking. Toch leuk om te zien dat tussen 1992 en 2002 het aantal mannelijke motorrijders is toegenomen met een factor 2,24 en het aantal vrouwelijke motorrijders is toegenomen met een...
  21. TBone

    LEDs voor verlichten van chromen onderdelen

    Wie heeft het LEDs op zijn motor gemonteerd ? Ik bedoel niet de LED achter/remlichten en/of knipperlichten zoals je bij veel racers ziet. Maar ik bedoel de helder blauwe, rode of groene LED's die je wel eens ziet bij cruisers. 's Avonds geeft dit een prachtig effect. Dit soort superheldere...
  22. TBone

    Kruizinga failliet: publieke verkoop op 25-09-2004

    Op 25 september 2004 verzorgt Trooswijk Auctions de publieke verkoping van ca 130 niewe en z.g.a.n. motorfietsen en -scooters wegens algehele sluiting van Motorcentrum Kruisinga b.v. PUBLIEKE VERKOPING: Vanaf 11.00 uur in Sporthal De Mammoet, Calslaan 101 te 2804 RT Gouda BEZICHTIGING...
  23. TBone

    Geflitst ..... en twee keer een flits gezien

    Gisteren reed ik vanuit Den Haag terug naar Delft. Ik reed over de N211(E30) langs Wateringen naar de A4 om daar de oprit naar Delft te nemen. Vlak voor de oprit naar Delft ben ik geflitst. Ik zag kort achter elkaar twee flitsen terwijl er niemand voor me of achter me reed. Beide flitsen leken...
  24. TBone

    Motorrijden in Tunesie

    Dit jaar 3 weken vakantie: eerst een week lang in een all-inclusive resort in Tunesie, daarna 2 weken met de motor door Frankrijk en Zwitserland. Nou kan het zijn dat ik in die week in Tunesie me enkel verplaats tussen mijn hotelkamer het restaurant en m'n strandstoel; maar (mezelf kennende)...
  25. TBone

    Delft: Overkamp versus Groenewold

    Volgens mij zitten er in Delft maar 2 motorzaken (correct me if I'm wrong): Overkamp (Honda-dealer) en Groevewold (Suzuki-dealer). Nou rijd ik geen van beide (namelijk Yamaha) en dus vraag ik me af bij welke van de twee ik het beste mijn Dragstar 1100 Classic kan brengen voor - een grote...
Terug
Bovenaan Onderaan