Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. Bike_Explorer

    Balans opmaken: zuinige chopper, bijkomende kosten

    Goedendag allemaal, Terug van weggeweest, en na een paar jaar motorloos te zijn geweest, wellicht een herintrede. Even de context: Auto die ik van het werk kon gebruiken om het merendeel van mijn woon-werk te overbruggen, gaat er binnenkort uit. Daar ga ik dus de nodige kosten voor...
  2. Bike_Explorer

    Grondspeling cruisers

    Hallo allemaal, Na lange tijd eindelijk A rijbewijs compleet gemaakt! Ik twijfel al een periode om weer een motor aan te schaffen en dat moet dan eem cruiser worden. Ik heb al ervaring met een zzr600, honda cbr125r en een dragstar 650. Ik wil misschien wel een dragstar 1100 nu, maar bedacht...
  3. Bike_Explorer

    Yamaha virago 250 gezocht!

    Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een Yamaha Virago 250. Mocht je iets soortgelijks hebben, mag je dat ook aanbieden. Wie weet zie ik nog wat leuks over het hoofd ;) Prijs wat ik ervoor over heb, is max 1000 euro. Dus mocht je wat hebben, laat maar horen! Groetjes
  4. Bike_Explorer

    Zoektocht woonwerk/tourmotor

    Hallo allemaal! Ik ga tegen het einde van het jaar wss met nieuw werk beginnen waarbij ik woonwerk verkeer op de motor doe wanneer ik op spitstijden naar mijn werk moet. Ik ben op zoek naar een motor van max 1500-2000 euro met cardan. Ik zoek iets in de richting van een yamaha...
  5. Bike_Explorer

    Ketting draait stroef rond

    Hallo, Ik was de motor (Kawasaki ZZR600 uit 1995) aan het wassen en daarna ging ik nog even de ketting stellen. Ik had de ketting gesteld en alles weer vastgedraaid en liet het achterwiel een aantal rondjes draaien om te kijken of het goed zat. Ik kan het achterwiel makkelijk ronddraaien...
  6. Bike_Explorer

    Groot touring windscherm ZZR600 (1995)

    Beste, Ik ben op zoek naar een groot touring windscherm zoals te zien op onderstaande afbeelding: Dit scherm is te koop op deze website: http://www.mlmparts.com/nl/ermax-hoog-scherm-voor-kawasaki-zzr-600.html Maar heel simpel gezegd: ik vind 116 euro toch veel geld voor zo'n...
  7. Bike_Explorer

    Motor ontkoppelt niet

    Beste, Bij mijn Kawasaki ZZR600 uit '95 heb ik problemen met de koppeling. Het leek er al op dat de koppeling niet helemaal goed vrij kwam, want als ik tijdens het rijden wat hoger in de toeren doortrok en vervolgens wou opschakelen, leek het alsof ik door draaiende tandwielen doorschakelde...
  8. Bike_Explorer

    Maximale speling ketting (Kawa zzr 600)

    Hallo, Kan iemand mij vertellen wat de maximale kettingspeling mag zijn van een Kawasaki zzr 600 uit 1995 (E type)?? Het gaat dus om je ketting tussen versnellingsbak en achterwiel ;) Als iemand toevallig een link of pdf heeft naar het werkplaatshandboek van deze motor zou dat top zijn...
  9. Bike_Explorer

    Paar dagen Eifel/eerste motorvakantie

    Hallo, Vanaf komende week komen er een paar zeer mooi en warme dagen aan. Een mooie gelegenheid om vlak voor de school begint eens naar de Eifel te gaan voor 2 of 3 dagen. Het is echter mijn eerste motorvakantie/grote trip. Graag zou ik wat advies willen inwinnen en weten waar ik rekening...
  10. Bike_Explorer

    Toralin koppakkingdichter (vloeistof)

    Hallo allemaal, Zat een beetje te internetten/youtuben en toen kwam ik dit tegen: https://www.youtube.com/watch?v=DlwH2xa1lTk Te koop bij: http://www.toralin.nl/koppakking-koelsysteem-afdichting.html Is wel een prijzig goedje, maar dit is dus een soort vloeistof met bepaalde vezels...
  11. Bike_Explorer

    Windscherm Yamaha Dragstar problemen

    Hallo, Nadat ik wat ervaringen heb gelezen op internet en het forum, heb ik ondanks de heel diverse ervaringen ook een windscherm gekocht voor mijn Yamaha Dragstar 650 Custom. Het probleem was dat ik echt teveel wind op mijn lichaam voelde drukken vanaf zo'n 80/90 km/u. Nu heb ik het...
  12. Bike_Explorer

    Gezocht: klein windscherm Yamaha dragstar 650

    Ik ben op zoek naar een klein windscherm voor de Yamaha dragstar 650 custom bj 1998. Gewoon een nette, tweedehands voor een leuke prijs. Laat maar weten als je wat hebt liggen! Denk aan zo'n formaat: MVG
  13. Bike_Explorer

    Koppeling afstellen (kabel+hendel)

    Hallo, Even een vraagje: Heb sinds kort een dragstar 650 custom uit '98 maar wil de koppeling afstellen. Ik heb het een tijdje geleden eerder gedaan maar heb toch even een vraag: Ik wil de vrije slag afstellen van de koppelingshendel en de speling daarvan staat netjes in het...
  14. Bike_Explorer

    Sportuitlaat: Wanneer wel/niet toegestaan Duitsland?

    Hallo, Ik heb nu 2 weken terug ongeveer dan eindelijk mijn A2 rijbewijs gehaald en kan dus niet wachten tot ik mijn 125cc inruil.. :) Als nieuwe motor twijfel ik tussen een sportmotor en een cruiser. Sportmotor heb ik al proefgereden en wil nu een yamaha dragstar 650 proefrijden. Wat...
  15. Bike_Explorer

    Zelf poedercoaten, ervaringen?

    Hallo, Zo nu en dan schaf ik weer eens gereedschap aan als ik dat nog niet heb maar wel nodig heb. In dit geval zit ik dan te overwegen een 'doe-het-zelf' poedercoat set aan te schaffen. Ik zit dan te denken aan zo'n set: Poedercoating En hier een iets duurdere variant (qua prijs geef...
  16. Bike_Explorer

    Ervaringen motorbanden (de)monteerapparaat

    Hallo, Ik wil voor mijn motor zelf een handmatig banden(de)monteer apparaat aanschaffen. Nu ben ik uitgekomen op dit product maar heb een vraag: Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor Deze is geschikt voor vele maatvoeringen staat er, maar je hebt nog een variant met een...
  17. Bike_Explorer

    Vlak schuren van koppelingsdeksel

    Hallo allemaal, Ging vorige week olie+filter vervangen, alleen nu zit het oliefilter helemaal inwendig in het blok met zo'n zeefje. Dus ik moest de koppelingsdeksel eraf halen en daarna dus ook weer nieuwe pakking plaatsen. Nouja, alles gedaan, gestart en later zag ik dat er wat olie begon te...
  18. Bike_Explorer

    Kleppen stellen waardes injectie vs carburateur

    Hallo allemaal, Aangezien ik nu vakantie heb en het weer ook niet echt denderend is, wil ik mijn kleppen eens gaan stellen (geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is, en de motor heeft nu 31k op de teller). Gaat om een honda cbr125r Nu heb ik wel een werkplaatshandboek, en daar staan...
  19. Bike_Explorer

    HJC (fs-11) whisperkit

    Hallo, Ik ben in het bezit van een HJC fs-11 helm. En nu weet ik dat sommige shoei helmen, zoals de xr1100 als ik mij niet vergis, een 'whisperkit' hebben. Nu kan ik zo op internet geen whisperkit vinden van HJC zelf, maar lees wel dat sommige mensen hem ook voor hun HJC helm gebruiken...
  20. Bike_Explorer

    Benaming bepaalde type cruisers/choppers

    Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van mijn A1 rijbewijs en heb een honda cbr125r. Nu zit ik wel regelmatig op speurders, autoscout, autotrader etc te kijken naar een opvolger van de honda voor in mijn A2 periode. Nu was ik voorheen vooral fan van sportmotoren, maar nadat ik zo'n 2 jaar...
  21. Bike_Explorer

    Radiospeakers Motor

    Dag allemaal, Ik zat een beetje te youtuben, en na o.a. een paar motorfilmpjes te hebben bekeken, kwam het in mijn op dat speakers toch ook wel leuk is voor op de motor! Heb er al een keer eerder over gedacht, maar waarom ook niet eigenlijk? Toendertijd had ik geen motor :P Ik zag...
  22. Bike_Explorer

    Poetsen/polijsten beugels

    Hallo allemaal, Ik heb een honda cbr125r. Nu ben ik vanmiddag aan de slag gegaan om de beugels waar de passagiersstepjes aan vast zitten netjes te maken!: Nu heb ik de linkerbeugel dus al onder handen genomen. Alleen het is nog niet helemaal naar wens. Ik heb dus met schuurpapier...
  23. Bike_Explorer

    Welke (gratis) android navigatie (S2)+mobielhouder kuipruit?

    Hallo allemaal, Normaal gesproken gebruik ik de motor standaard voor naar mijn stage te gaan 3 dagen in de week, maar omdat ik de motor even moest missen en nu ook even een HELE week lang met het OV moest, waarbij ik standaard maandag en dinsdag het OV pakte voor naar school te gaan, ben ik...
  24. Bike_Explorer

    Motor beter/sneller op temperatuur krijgen! Hoe??

    Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van een honda cbr125r, en ik rijd er inmiddels best veel mee. Alleen het valt me op, nu het kouder wordt (vooral in de ochtend), dat de motor moeite heeft met op temperatuur komen... Zo had ik vorige week vrijdag (en misschien donderdag ochtend ook), al...
  25. Bike_Explorer

    Versnellingspedaal 'veert' niet terug naar midden terugscha

    Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van een honda cbr125r, alleen heb ik een probleem... Tijdens de proefrit toendertijd was dit probleem er niet, maar bij het vervoeren op de terugweg is die in de aanhanger omgedonderd en nu vermoed ik dat dat de oorzaak is van mijn probleem... Het...
Terug
Bovenaan Onderaan