Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Willemvu
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Willemvu

    capaciteit laadsysteem xtz750

    Op mijn XTZ750 super ténéré uit 1990 heb ik sinds een paar maanden handvatverwarming en een setje usb-aansluitingen ingebouwd. Netjes een nieuwe plus getrokken direct van de accu en deze via een relais geschakeld (hvv en usb kan alleen aan als de koplamp stroom krijgt). Nu bevalt de...
  2. Willemvu

    kofferrek en koffers van verschillend merk

    Op mijn suup heb ik een Hepco & Becker zijkofferrek, maar hiervoor heb ik (nog) geen koffers. Nu vroeg ik me af of er merken koffers zijn die met minimale aanpassing ook op dit rek zouden passen? Givi misschien? Zijn bevestigingspunten uberhaupt verstelbaar aan sommige koffers? Misschien...
  3. Willemvu

    De nieuwe klassieker: 2014 Yamaha SR400

    Leuk nieuws uit Japan: de SR400 wordt opnieuw uitgebracht in Europa *O* Het is nog niet bekend wanneer de bike leverbaar is in NL, maar hij komt! Linkjes naar de yamaha website en een Nederlands persbericht Ik vind hem mooi! En voor een impressie wat je ermee zou kunnen doen...
  4. Willemvu

    Rode motoren daadwerkelijk sneller

    Zoals velen hier op het forum vaak beweren (al dan niet serieus bedoeld), is dat motoren die rood geverfd zijn sneller zijn. Nu sprak ik laatst een professor in de aerodynamica op een groot technisch congres waar ik voor mijn werk was. We raakten aan de praat, en zoals bij veel van ons komt...
  5. Willemvu

    minimale leerdikte motorjas

    Ik ben al enige tijd op zoek naar een iets stijlvollere vorm van een motorjas, en wilde graag een leren jack aanschaffen. Nu vind ik zoiets wel mooi en de prijs is natuurlijk lekker hollands, maar er staat bij dat het rundleder maar 1.2 mm dik is. Van wat ik hier heb gelezen (ja, ik heb de...
  6. Willemvu

    brik, verzekering, en schade

    Ik heb al effe gezocht in de jungle van verzekering-gerelateerde vragen op MF, maar helaas niet gevonden wat ik zocht. Ik heb dus een 24 jaar oud brikkie, ziet er uit alsof ie een tientje kost, maar is technisch in topconditie. Nieuwe banden, accu, kettingset, remblokken/schoenen en tig uren...
  7. Willemvu

    Neverwet waar te koop in Nederland/EU

    Ik hoorde via via over een amerikaans product en ik heb nogal wat interesse om dit eens te kopen en te testen. Blijkbaar werkt het dus écht, ook volgens consumenten. Bij deze de link: Neverwet Het heet Neverwet. Ooit heette het Everdry, en op youtube is daar ook het een en ander over...
  8. Willemvu

    LED knipper relais werkt niet

    Zoekfunctie levert wel wat op, maar niet specifiek mijn probleem. Dus bij deze: Op mijn 1989 Yamaha XS400 DOHC (ook wel SECA genoemd) heeft een vorige eigenaar de achterste richtingaanwijzers vervangen door kleinere raws met LED lampjes. Hierdoor is de belasting te laag geworden en werkt het...
  9. Willemvu

    motorjas aerotex verven

    Ik heb destijds bij mn rijschool een lessenpakket genomen waarbij ik een motorjas kado kreeg. Had de instructeur in bulk aangeschaft een keertje op de motorbeurs, okee jasje verder. Geen topkwaliteit natuurlijk, aerotex blijkt (zoals eerder op t forum gemeld), totaal niet waterdicht. Maar nu...
  10. Willemvu

    Oude bedrading opknappen

    Beste brikkers, Mijn 23 (bijna 24) jaar oude Yamaha XS400 DOHC is wat gammel op elektrisch vlak. Er zitten wat vervangende onderdelen op (snelheidsmeter, olielamp/neutraal lampje/etc, het hele dashboard eigenlijk, andere knipperlichten achter en ander achterlicht). Nu geven een paar van deze...
  11. Willemvu

    Bandenonderhoud met vaseline

    - slechte vrijdagmiddaggrap over vaseline op je banden - fijn weekend!
  12. Willemvu

    Wat te doen met accuzuur

    Mijn accu is na 4 weken al overleden, hij houdt zijn spanning niet meer. Nu vraagt de leverancier dat ik hem terugstuur, maar dan zonder het zuur. Waar kan ik dit zuur naartoe brengen? Milieustraat gewoon? En ik heb de originele verpakking niet, kan ik dit gewoon in een colafles oid doen? Of...
  13. Willemvu

    magneetbumper

    Ik zat laatst op het werk met een paar magneetjes te spelen (ja ja kantoorbaan dan verveel je je af en toe) en kwam ik op een idee, naar mijn mening zou dit best wel eens een grote vermindering in het aantal verkeersslachtoffers kunnen opleveren. Wat als we namelijk de wegen zouden voorzien...
  14. Willemvu

    XS400 DOHC - elektrische problemen na schoonmaken carbs

    Omdat mijn opknaptopic toch wel een beetje onduidelijk begon te worden, hier even een fris nieuw draadje. Ik heb een probleem met mijn Yamaha XS400 DOHC uit '89. Het betreft de versie met vierkante koplamp, niet begrensd (dus 34 kW). Mijn motor draait niet meer op de startmotor. Twee weken...
  15. Willemvu

    Mengselregeling en stationair toerental

    Ik vroeg me af: Hoe wordt precies de samenstelling van het mengsel geregeld in je carbs? En welke rol speelt de choke hierin? Die maakt het mengsel rijker aan benzine door de luchtaanvoer een beetje te blokkeren, toch? En waarom is dat juist bij een koude motor nodig? En de stationair...
  16. Willemvu

    Optimate 3 of 4?

    Heb eventjes gezocht maar kan het toch niet echt duidelijk vinden. Er zijn veel fans van de optimate 3 druppellader, maar is het nieuwere model beter? En is het het geld waard? Ik heb maar één motor dus het argument dat je met de optimate 4 twee accu's tegelijk kan opladen heeft voor mij niet...
  17. Willemvu

    XS400 opknappen - choke, waggel en topsnelheid

    Sinds kort ben ik eigenaar van een '89 Yamaha XS400. Deze voor een prikkie gekocht, ook omdat ik het wel leuk vind om er zelf wat aan te doen. Hij loopt, maar hij heeft een paar probleempjes. 1. Hij start slecht. Met volledige choke komt ie alleen met wat gas bijgeven aan de praat, en het...
  18. Willemvu

    Even voorstellen - Willem

    Hallo, ik lees nu een paar weken mee en ik dacht, laat ik me even voorstellen. Ik ben Willem, woon in Den Haag en heb half december mijn volledige A rijbewijs gehaald. Toen moest er natuurlijk ook een motor komen, en dat is geworden: Een Yamaha XS400 DOHC uit '89! Ik wilde namelijk een...
Terug
Bovenaan Onderaan