Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: DaBit
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. D

    Compleet kuipwerk + wielen + voorvork SV650S '99(-'02)

    Omdat ik mijn SV-ombouw na dik 7000km nog lange niet zat ben zie ik het er niet meer van komen dat ik 'm ooit nog ombouw naar origineel. Sterker nog: van de winter maar eens beginnen aan deel 2 van de ombouw }) Al het plasticwerk, de wielen, de voorkant, de remmerij, dashboard+lampen, etc...
  2. D

    Bandit/Vstrom koppeling-slaafcylinder op een SV650,past dat?

    Ik ben bezig met het ombouwen van een '99 SV650S naar allroadmotortje. Met andere voorpoten en een ander stuur kwam ook een langere koppelingskabel die nu van links naar de rechterkant van de motor loopt om daar het frame in te steken en weer richting voortandwiel links gaat om daar de...
  3. D

    Gezocht: '03-'04 ZX6R-636 / '04 ZX10R schokdemper

    Ik ben bezig met de ombouw van een SV650S naar een allroad. Uiteindelijk zal de achterschokker vervangen moeten worden door een speciaaltje, maar tot die tijd zou ik erg geholpen zijn met een schokbreker uit een ZX6R 636 bouwjaren 2003-2004 of ZX10R bouwjaar 2004. Een maat van me zit te springen...
  4. D

    Zelfbouw frame: hoe de BPM zo laag mogelijk houden?

    De 'korte' introductie: ik reed BMW R1100GS+een baggerbrikje (Honda XL600R, later Kawa KLX650R). De BMW was heerlijk op de weg en goedkoop om te rijden (ik reed 20k-30k per jaar) maar een handvol in het terrein. Het baggerbrikje was leuk in het terrein, maar daarmee kachel je weer niet even...
  5. D

    Te Koop: BMW R1100GS '99 ABS

    Of ik er verstandig aan doe of een grote fout maak is nog maar de vraag... Maargoed, hierbij te koop: BMW R1100GS, 1999, met ABS, handvatverwarming en infodisplay. Aantal kilometers op de teller: 104.519 Aantal kilometers werkelijk: 161.000 Deze motor heb ik zo'n 5 jaar geleden bij...
  6. D

    Programmaatje om muziek te bewerken voor motor

    Ik rij, zoals wel meer mensen, met muziek gedurende lange snelwegritten. Dat maakt ze toch net iets minder saai. Hiervoor gebruik ik een PDA, een eigen stukje elektronica voor het uitversterken van het geluid en een setje IMC speakertjes in mijn helm. Omdat ik vrijwel altijd met oordoppen rij...
  7. D

    >40% zilverhardsoldeer gezocht

    Ik gebruik voor vrijwel al het 'metaalwerk' wat ik doe een hardsoldeer. Het is meestal gepiel op de vierkante millimeter met dun materiaal, en een bijbehorend lasapparaat kost klauwen met geld. En dat werkt nog niet voor dingen als RVS-koper verbindingen, bijvoorbeeld. Nu heb ik recentelijk...
  8. D

    Gezocht: adresje voor afstellen XL600R carbs

    Ik heb vorige week een Honda XL600R uit '84 gekocht om wat rond te baggeren. Nu rijd die motor best lekker, maar ik heb nog een paar kleine problemen die ik nog opgelost moet hebben. Een daarvan is de afstelling van de carburateurs. Dat zit nog niet helemaal lekker. Tot de 100-110km/u rijd...
  9. D

    Verschil tussen YB12A-A en YB12AL-A/YB12A-B accus?

    Ik heb een nieuwe accu nodig voor mijn ZZR600, D-model; de oude is wel erg slecht. Nu had ik al uitgevonden dan ik een 12V 12Ah accu nodig had van de maat YB12A-A. Deze vind ike chter niet bij de postorderbedrijven zoals Louis/Motozoom. Wel vind ik accu's in de maat YB12AL-A en YB12A-B. Wat is...
  10. D

    ZZR600 '91 te koop. 1-cyl allroad inruil kan

    Inmiddels rij ik alweer anderhalf jaar 100% tevreden rond op mijn BMW R1100GS. Mijn eerste motor, een ZZR600, staat ongebruikt in een schuur. Omdat ik alleen een mtoorrijbewijs heb, heb ik 'm altijd gehouden als 'reserve', mocht de BMW stuk gaan of weg moeten voor groot onderhoud. Maar...
  11. D

    Aluminium en staal verlijmen, hoge temperatuur

    Voor mijn koplamp-spullie heb ik inmiddels een H4 ring van een oude H4 lamp afgesloopt, en in de rommelbak vond ik een mooi dunwandig aluminium pijpje wat ik perfect kan gebruiken om de dimlicht-afscherming te maken. Lekker licht van gewicht, reflecteert iets licht en warmte. Normaal zou ik...
  12. D

    70W HID lampje op de motor: iemand nog tips?

    Toen ik laatst in de regen en mist het stuk Zeeland->Bergen op Zoom reed en geen donder zag wegens weggesleten wegmarkering, het slechte weer en de constante stroom tegemoetkomende auto's heb ik besloten dat ik de verlichting van mijn GS maar eens moet upgraden. Nu heb ik daar een paar opties...
  13. D

    2e hands Xenon ballasts, waar?

    Ik ben op zoek naar een 2e hands ballast zoals ook gebruikt word in koekblikken voor het xenon-licht. Het moet niet teveel kosten, want ik heb eigenlijk alleen de onsteekspoel en de commutator erin nodig. Werkend is het handisgste, want dat meet makkelijker. Nu lijkt me dat er wel eens een...
  14. D

    'beste' winterbanden

    Ik ga de vraag hier ook maar eens stellen. Ik rij een BMW R1100GS, momenteel met Michelin Anakee rubber eronder. Da's ver versleten, dus word het tijd voor een setje nieuwe banden. Zo met het oog op de komende periode, dus met sneeuw, maisland-blubber op de weg, etc., wat zouden dan de beste...
  15. D

    Fatsoenlijke textiel motorkleding: welke merken?

    Het weer word zo langzamerhand weer slechter, en mijn motorpakje begint versleten te raken. De waterdichtheid is onderhand nul komma nul en valt ook niet meer te redden met wassen. Verder waaien de zakritsen open, is het elastiek uitgelubberd en het klitteband versleten. Tijd om stiekum eens...
  16. D

    Droge ogen...

    Ik heb de laatste tijd wat last van een droog linkeroog als ik langer dan, zeg, een uurtje op de motor zit. Vizier helemaal dicht en 'op slot' en het colletje stevig onder de helm trekken helpt wel iets, maar niet genoeg. Waarom heb ik daar nu opeens last van?
  17. D

    Andere bougies gemonteerd: diepere roffel

    Ik heb gisteren de OEM Bosch FR6DDC bougies in mijn R1100GS boxer vervangen door een paartje Brisk bougies (DOR14LGS meen ik). Voordelen zijn er legio: de motor start vlotter, met dit weer hoef ik niet te choken, hij pakt beter op, etc. Maar wat me ook opviel was dat de motor nu een veel...
  18. D

    TFT/LCD scherm voor op de motor

    Ik zit er toch sterk aan te denken om eens een PC op de motor te monteren. De voordelen zijn legio: - peeceetje kan dmv onboard geluid en een goedkoop PMR portootje intercom spelen. Zie hier voor een voorbeeldje. En dat kan nog 100x beter. - peeceetje kan voor GPS navigatiesysteem spelen (icm...
  19. D

    Goede luidsprekers in de helm (zelfbouwintercom)

    Ik ben vandaag bezig geweest om zelf een intercom in elkaar te sleutelen die het hopelijk wat beter doet dan die 2x Alan-441 die ik eerder gebruikte. Geplande features: - Fullduplex rider en passenger. - Compressor en filter voor de microfooningang om oversturing tegen te gaan en windruis te...
  20. D

    Bandenspanning voor rijden in sneeuw

    Hmm, ik ben gewoon eens benieuwd. Ik heb een allroad met allroadbandjes (Michelin Anakee). Wat zou nu de beste bandenspanning zijn voor die sneeuwzooi van vandaag? Aan de ene kant van de lijn hebben we de 'droog asfalt' spanning: 2.4 bar voor, 2.7 bar achter. Aan de andere kant van de lijn...
  21. D

    Fournales schokdempers

    Ik ben zo eens rond aan het kijken naar de mogelijkheden om de achtervering van mijn R1100GS wat beter te krijgen. Als ik alleen op de motor zit heb ik weinig te klagen, maar met vriendin erbij word het te slap. En aangezien de achterdemper ook al zo'n 68000km oud is, zie ik meer heil in het...
  22. D

    'kwastbare' bruine tectyl, bestaat dat?

    Ik heb een paar stukjes van mijn GS in de bruine tectyl gezet tegen de pekel. Nu heb ik daarvoor een spuitbusje gebruikt, maar dat beviel echt niet. Op grote vlakken kan het wel zo'n spuitbus, maar om de motor te bewerken is het niks. Of je spuit teveel, of te weinig, of de spuitnevel komt op...
  23. D

    En daarom heb ik nu een R1100GS gekocht...

    Vanochtend op gladde, platgereden sneeuw een schuivertje gemaakt met een paar kilometer per uur. Net toen ik voor mezelf besloten had dat het echt te gortig was om door te rijden en het maar beter was om de NS eens een keertje te sponsoren. Schade: paar krassen op de kleppendekselbeschermer en...
  24. D

    DaBit heeft hangtieten..

    Zaterdag mijn '99 BMW R1100GS (met ABS en handvatverwarming) opgehaald. Ik heb er nog geen fatsoenlijke foto van kunnen schieten, dus jullie moeten het even doen met de behoorlijk fletse 'dealer-foto'. Ik vind 'm lang zo mooi niet op deze foto dan in het echt. Toch weer heel iets anders dan...
  25. D

    Zelfbouw elektrisch verwarmde jas

    Binnekort waarschijnlijk een andere motor, dus ben ik veeel te arm om een verwarmd vest te kopen. En lekker is dat toch echt wel, zeker als je een halve dag op de motor zit. Het eerste uur gaat wel, maar daarna.... Plus dat je niet als michelinmannetje je eigen spiegels blokkeert. Nu, veel meer...
Terug
Bovenaan Onderaan