Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Ratman
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Ratman

    Te koop Moto Guzzi onderdelen

    Motorblok 1000CC gereviseerd: Blok is van een SPII en in 2007 volledig gereviseerd, nieuwe lagers, zuigers en cyl enzovoort. blok heeft daarna ce 10000Km gelopen dus voor jaren en vele kilometers nog rijplezier. 1000 Euro Versnellingsbak gereviseerd: Bak is tegelijk met het blok...
  2. Ratman

    Tank K75 lek

    Van een BMW K75 is de aluminium tank lek geraakt, dacht altijd dat alu niet zo snel doorrot maar er is toch een gaatje aan de onderkant ontstaan. Mijn vraag is hoe dit het beste te repareren is, is tankcure een goede oplossing? of zijn er nog andere manieren, ik weet dat er een soort soldeer...
  3. Ratman

    Ratmans BMW zijspanproject

    En dan maar meteen mijn eigen span topic opstarten, van Corrosie heb ik de R80/7 overgenomen en daar wil ik een bakkie aan hebben. Ik ben een poos geleden al begonnen aan de schommelvoorvorken voor zowel het span van Corrosie als voor mijn project, moet alleen de bomen nog buigen. Zijspanframe...
  4. Ratman

    Span voor Corrosie

    Het was al een paar jaar in de planning maar nu wordt het tijd om de zaak af te bouwen, Moto Guzzi met Moturist bak! Vandaag zijn de spullen bij mij in de werkplaats aan gekomen en na inspectie ziet het aanbouw werk er compleet uit, de voorste ophangpunten zijn al gemonteerd en de rest kan er...
  5. Ratman

    De Guzzi continuing story

    Mijn Guzzi varandert langzaam in een caferacer en moet nu ook een nieuwe accu hebben, nu zit er normaal een hele dikke accu in van 30Ah en vraag me af of er mensen ervaring hebben met lichtere accu's. Het liefst heb ik een AGM accu welke ik ook horizontaal kan monteren, iemand daar ervaring mee...
  6. Ratman

    Mooi blok voor eigenbouw

    Ik wil binnenkort weer verder met een ooit begonnen project van een zweedse chopper en zit denken aan een geschikt blok. liefst een lucht gekoeld blok zonder olietank 600CC of meer bij vorkeur een staande twin enige wat ik nu kan bedenken is een XS650 blok (of iets engels..). zijn er...
  7. Ratman

    2013: 6 dwergen tocht

    Dat is het plan voor volgend jaar, iets dichter bij huis dan mijn laatste reizen. Geen visa nodig af ander moeilijk gedoe, maar gewoon een reis met een thema van pakweg 3 a 4 weken. Voor liefhebbers van zon en warmte maar ook bergen en passen komen aan bod, gewoon een prachtige route door zuid...
  8. Ratman

    BOT14 (hollandse waterlinie)

    Beste zijspanners, er komt weer een nieuw BOT en deze zal net niet plaats vinden in Brabant.... ik heb een lokatie gevonden en deze bleek dus net 100meter van de grens Brabant-zuidholland te liggen. Het idee was om in Brabant te kijken maar daar bleek de accommodatie niet Bot waardig te zijn...
  9. Ratman

    Pamir Highway

    Imiddels begin ik me aardig thuis te voelen in centraal azie, in juli ga ik weer die kant op (voor de 3e keer). Dit keer is het plan om de motor op transport te doen (hoop dat het lukt allemaal) naar Almaty en van daaruit meteen de bergen in te gaan, eerst Kyrgizie en dan de Pamir door...
  10. Ratman

    Zijspannen en de wet

    Dit topic is bedoeld om alles te bespreken wat betreft regelgeving te maken heeft, we zijn redelijk vrij in NL wat betreft het aanbouwen van een zijspan maar waar moeten we aan voldoen? wat gaat er gebeuren als de APK voor motoren wordt ingevoerd? welke rol spelen spelen de grote jongens als...
  11. Ratman

    garage opruiming! Honda

    Ik heb de volgende onderdelen waar ik vanaf wil: Blok CB750DOHC (zou nog goed moeten zijn) Blok GL1000 voor onderdelen. diverse carbs diverse wielen van Honda uit het brik tijdperk het betreft hier om alle onderdelen die ik heb liggen voor HONDA liefst wil ik de hele meuk in een keer...
  12. Ratman

    Te Koop zeer mooie Comstar (Boomerang) wielen

    Nog zeer mooie wielen afkomstig van een Honda Bol CB900 ik vraag er 150 euro voor inclusief schijven Ik heb er verder ook de remklauwen bij prijs is indicatief, als je ze echt wil hebben komen we er wel uit inruil van Yamaha XT600 XTZ750 onderdelen behoren tot de mogelijkheden
  13. Ratman

    Motorvakantie 2011: ZO Europa en Turkije

    Volgend jaar wil ik twee kortere motorreizen maken ipv een grote trip. helaas gaat de Afrika trip niet lukken.... in het voorjaar wil geoarganiseerd gaan met ride on motortours en dat wordt dan Oekraine allroad, staat al een poosje op mijn verlanglijst. In september wil ik een reis maken...
  14. Ratman

    Verkleuren geanodiseerd alu

    Ik heb een stuur liggen van tomaselli welke zeer sterk verkleurd is, de oorspronkelijke kleur is blauw maar is langzaamaan veranderd in goudkleurig. Allen op de plaatsen waar iets gezeten heeft zoals een beugeltje of tierapje is de blauwe kleur nog intakt. is dit normaal? dan hoe het te...
  15. Ratman

    Reanimatie van een XTZ750

    Laatst een SuperTenere van iemand overgenomen welke een defect blok zou hebben, klacht geen vermogen meer en rare geluiden uit het blok. Oorzaak vermoedelijk geen smering volgens dealer, de prijs was ernaar.... onderdelen of sloop of toch opknappen. check eerst de olie en er zit nog een halve...
  16. Ratman

    Onderhoud en smering: een vet topic!

    Het doel van dit topic is om een overzicht te krijgen van alle onderhouds en smeermiddelen voor de motor, ik hoop op wat discussie over kwaliteit en toepassing zodat we straks over een overzicht beschikken waarmee we wat kunnen. Het gaat vooral om het onderhoud van het draaiend mechaniek en niet...
  17. Ratman

    Te koop Garmin streetpilot 2620

    inmiddels heb ik twee navigatiesystemen dus de SP mag weg, werkt nog helemaal alleen de bekabeling zal vervangen moeten worden. Rammount zit er ook bij voor montage op het stuur. prijs die ik in gedachte heb is 300 euro foutje, type is 2720
  18. Ratman

    Motorstoringen op reis

    Je wil het niet en je gaat goed voorbereid op reis en toch gebeurt het, er gaat iets stuk en je moet je gereedschap pakken. In west europa heb je de ANWB natuurlijk maar vaak zijn die ook even buiten bereik en moet je het probleem toch zelf oplossen. Dit topic is vooral voor de avontuurlijk...
  19. Ratman

    BMW R51/3 met Steib LS200

    Dit zal een langdurig topic worden maar op dit moment is er wel wat gaande op het klassieke zijspanvlak. De Motor heb ik en een LS200 bak ook waar heel veel werk aan zit, ondertussen zit ik ook nog in onderhandeling over een origineel LS200 frame. Met dat lijkt het bouwpakket aardig kompleet...
  20. Ratman

    Windscherm en turbulentie

    Ik wil op mijn XT een windscherm monteren maar vraag me af hoe ik er het meeste profijt van kan hebben, het kuipruitje is ca 33cm breed en ook ongeveer die hoogte en heeft een iets gekrulde bovenrand. Montage wil ik doen door een paar strippen te nemen waarop ik een paar pijpjes las welke aan de...
  21. Ratman

    Alternatief voor Amsterdam-Dakar = Antwerpen-Banjul

    Omdat Mike the Bike hier in een ander topic al over begon denk zelf maar even een topic te starten hierover. Twee keer per jaar wordt deze rit georganiseerd met de bedoeling om het voertuig achter te laten waarmee je een goed doel naar keuze helpt. Dit doe je dus niet met je lievelingsmotor...
  22. Ratman

    Het grote XT/XTZ/TT/TTR topic nr 5 alweer

    Het is alweer zover! in totaal al bijna 10000posts over deze Motoren voorbij gegaan en we gaan door! De opvolger van: Het fiertste Grote XT/TT/TTR topic Het begin! de legendarische XT500 De opvolger: XT550 in Tenere uitvoering En En de TT600 natuurlijk XT350 En nog...
  23. Ratman

    Rijden op grote hoogte

    Met dit topic hoop ik dat er wat meer inzicht komt in de gevolgen van het rijden op grote hoogte, daamee bedoel ik dus hoogtes tussen de 3000 en 5000 meter. Een motor met motormanagement zal alles flink bijregelen als de lucht ijler wordt maar hoe zit het met carburateurmotoren? Zelf wil met...
  24. Ratman

    Kortste of snelste route????

    Meestal is het gebruik van via michelin redelijk accuraat maar soms kom je ook rare dingen tegen. Ik gebruik via Michelin vaak voor landen buiten europa omdat deze in mapsource van de kaart vallen. weet iemand een kortere route? }) })
  25. Ratman

    Rusland 2009

    3 Juli vertrek ik naar Oekraine, Wit Rusland en Rusland. Dit i.p.v. de kazachstanreis die is uitgesteld tot voorjaar 2010 Eigenlijk is de Kazachstan reis in twee geslitst, een van de redenen van de splitsing is dat ik graag st Petersburg wil zien en aan de centraal Azie zijde de Pamir...
Terug
Bovenaan Onderaan