Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: OTR-Nelis
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. O

    KTM EXC 2003 demper revisie

    Ben bezig met het "reviseren" van de demper. Hij klinkt niet meer goed (vulling ga ik vervangen) en daarnaast 2cm aan de achterkant er af en dan fatsoenlijk weer vast zetten met RVS popnagels in nieuwe gaten. De oude gaten zijn namelijk te veel uitgelubberd. De laatste keer heb ik de demper...
  2. O

    Pro en cons afkorten uitlaat 525 exc

    De standaard uitlaat van m'n bike rammelt elke keer een beetje los. Dan bedoel ik de pompnagels welke de verchroomde/stalen eindkap in de uitlaat vast zet. De vorige eigenaar heeft al extra gaten bijgeboord en er extra pompnagels ingezet maar ook deze zijn weer losgerammeld. Dit komt ook...
  3. O

    Thor impact rig SE met Leatt neckbrace?

    Hallo, Een vraagje voor de raggers / zandhappers onder ons. Ik ben van plan om een neckbrace aan te schaffen. Ik heb op dit moment een Thor impact rig SE bodyprotector en ik vraag me af of hier mensen zijn die deze protector gebruiken icm een Leatt neckbrace (bijvoorbeeld de adventure)...
  4. O

    Metaaldeeltjes aan magneetplug

    Veel mensen beginnen te stijgeren als ze iemand horen over metaaldeeltjes in de olie. Zo ik dus ook een beetje. :Y Nu zit het bij mijn motor niet door de hele olie heen maar er zaten de laatste keer wel wat metaaldeeltjes aan de aftapplug (die is magnetisch). De vorige twee keer met...
  5. O

    Koppeling piept

    Vandaag lekker wezen crossen op de Schans in Lichtenvoorde. Mooi weer ook! Ik merk alleen dat bij het wegrijden in de 2 de koppeling iets piept (op moment van aangrijpen). Ook grijp de koppeling vrij laat aan. Verder is motorolie ok en hij slipt ook niet door met gas geven. Deels denk...
  6. O

    Afstelling WP voorvork

    Ik ben opzoek naar informatie over het afstellen van de voorvork (525 EXC). Het gaat om de standaard voorvork, deze is niet lang geleden nog geserviced. Hoe veel kliks is standaard REB en COM? En klopt het dat het tellen van de kliks bij KTM anders wordt gedaan dan bij andere merken (van...
  7. O

    <schaammodus> handvatten vervangen </schaammodus>

    Het is vast te simpel voor woorden, maar hoe vervang ik de handvatten? Deze zijn volgensmij vastgelijmd. En zijn er nog speciale maten waar ik rekening mee moet houden, wil er wat via internet bestellen en kan nergens iets vinden over montage en maten :S
  8. O

    WP voorvork lekt bij compression knop

    Vanochtend voor het eerst op het circuit bij mij in de buurt gereden, de schans in lichtenvoorde. Erg gaaf, maar ook erg wennen, zandpaden en bospaadjes zijn er niets bij. Dus ik heb weer een heeeeele boel te leren :) Maar nou merkte ik vanochtend op dat de linkervoorvork een beetje olie lekt...
  9. O

    Demping uitlaat vernieuwen

    Voor mijn motor wil ik het dempingsmateriaal van de uitlaat vervangen. Ik heb al zo'n kant en klare rol die je alleen nog op maat moet zagen / snijden. Dat is dus "piece of cake". De huidige popnagels zijn al deels losgerammeld (waarschijnlijk verkeerde popnagels?!), deze boor ik even uit...
  10. O

    Olie ruikt naar benzine

    Dames (?) en heren, De opfrisbeurt van mijn 525 is bijna afgerond. Onlangs olie en filters ververst, en afgelopen tijd heb ik de carb gereinigd en wat afgesteld. Bij dat afstellen heb ik de motor 5 keer kort aangehad, en gespeeld met het gas om te controleren of de acceleratiepomp nu goed...
  11. O

    Acceleratiepomp FCR-MX-39

    Ik heb wat kleine probleempjes met mn ktm 525 exc model 2003 (bouwjaar 2002). Vanuit stationair toerental en bij redelijk wat gas geven dan wil de motor even inhouden en in extreme gevallen afslaan (bij weinig toeren vol gas geven). Dit heeft de motor zowel bij niet rijden als bij wel rijden...
  12. O

    ^$*@)% schroefje verneukt

    Gisteren las ik in de gebruikshandleiding van mn 525 exc (2003) dat als de voorvork iets olie lekt dit ook kan komen doordat er inwendige druk op staat. Dus voordat je hals over kop nieuwe oliekeerringen in de voorvork gaat zetten, zou je eerst de poten kunnen ontluchten. Nou dat heb ik gisteren...
  13. O

    enkele spaak vervangen ktm 525

    Ik heb gisteren ontdekt dat er 1 spaak is gebroken (nippel in de naaf is afgebroken). Kan ik zelf een enkele spaak vervangen? Moet daarvoor de band er af of kan ik zo de oude spaak er uit draaien, nieuwe in de naaf zetten en weer vastdraaien aan de velg? Of komt er meer bij kijken?
  14. O

    Hoe geknepen / restricties op KTM 620

    Ik ben erg benieuwd welke restricties er voor kunnen komen op een KTM 620 LC4. Ik hoor mensen praten over een luchtfilterdeksel, over modificaties in de carb, geknepen in de uitlaat en zelfs wel een gehoord dat ze elektrisch worden geknepen. Alleen kan ik geen specifieke aanwijzigen...
  15. O

    offroad en nordic walking

    Afgelopen zondag met mijn broer in de achterhoek wezen rijden. Rijden we op een mooie zandweg, loopt daar een nordic walker (vrouw). Dus netjes gas terug, ruim er om heen, niets aan de hand O-) . Wat doet die nordic walker... pakt de stokjes en maakt daarmee boven het hoofd een kruis. Leuke...
  16. O

    KTM 620 houd in

    Hoi, Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en ook tevens net mijn eerste motor gekocht. Een KTM 620 GS LC4 uit 97. De motor start goed, blok klinkt goed en rijd op zich wel goed. Onderin trekt hij ook goed, maar als hij een beetje op toeren komt dan begint hij in te houden / te haperen. Dat...
  17. O

    Foggy Mask of Foggy X Mask

    De koudere maanden komen er weer aan, dat betekent natuurlijk weer beslagen vizieren. Wat mij hiervoor een goede oplossing lijkt, is een foggy mask. Zelf heb ik een airoh S4 offroad helm. Het doel dat de foggy mask voor mij moet hebben is het tegengaan van condensvorming op het vizier, what...
  18. O

    lessen met crosslaarzen

    Ik heb op dit moment pas 3 lessen gehad en ben al helemaal verkocht. Mijn broer heeft mij aangestoken, hij rijdt enduro / off-road en dat wil ik ook gaan doen. Wat mij een mooie motor lijkt is een KTM LC4 620. Mijn idee is om in eerste instantie 50/50 op de weg en off-road te gaan. Maar...
  19. O

    Orienteren op allroads

    Het is nog vol te houden hier ondanks dat ik (als student zijnde) weinig geld, geen motor rijbewijs en geen motor heb |( . Maar ik ben wel goed aan het sparen. Ik probeer elke dag 100 Euro opzij te leggen. Helaas is dat tot nu toe nog geen enkele keer gelukt (<- dikke vette knipoogsmiley...
  20. O

    Hidiho!

    Hallo mensen, Ik wou me ff voorstellen in het kort: Naam: Niels Wolterink Woont in: Meddo (gem. Winterswijk) Is: Student en 22 Heeft geen: Geld en motor Wil heel graag: Geld voor het motorrijbewijs en een motor Ik zwerf hier al een tijdje rond en lees zo...
Terug
Bovenaan Onderaan