Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Nightwolf
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Nightwolf

    popnagels uitlaat scheuren uit

    Ik heb gemerkt dat de popnagels van m'n uitlaat aan het uitscheuren zijn. Ik weet niet hoelang dit al zo is en of ze verder scheuren of stabiel blijven zoals het nu is. Vermoedelijk komt het doordat de demper en het stuk van de uitlaatbochten apart vasthangen en door putten/drempels...
  2. Nightwolf

    Biketronix MX gearindicator

    Opbouw-gearindicator, ook geschikt voor motoren zonder digitale toerenteller. Werkt met een sensor op het achterwiel voor de snelheid en een sensor op de bougiekabel voor de pulsen. Heb hem ooit gekocht omdat ik het wel een handig snufje vind maar ben er nog steeds niet toegekomen om hem te...
  3. Nightwolf

    Belgen kunnen voortaan ook de Moto GP zien

    vandaag op VT4 dus om 13u45 de laatste race van 2009 en in de toekomst alle races *O*
  4. Nightwolf

    onderhoud vóór of na het seizoen?

    Rond de 36.000 km moet mijn motor een beurtje krijgen. Ik zit nu op een kleine 35.000 km, dus het onderhoud zal zo rond de winter dienen te gebeuren. Nu vroeg ik me af wat ik het beste doe: -motor net voor de winterstop een beurt geven en zo wegzetten. Dan staat ie met lekker verse...
  5. Nightwolf

    zadelslot doet het niet meer

    Heb ik weer voor :( Ik heb wat problemen met de elektronica van de motor dus wil ik de aansluitingen aan de batterij bekijken, wil mijn zadel niet meer open. Ik draai de sleutel van het zadelslot om maar er gebeurt niks. Als ik het zadel omhoog trek blijft het slot potdicht. Hoe kan ik dit...
  6. Nightwolf

    vaag elektronica probleem

    even de situatie schetsen: een paar dagen geleden moet ik ergens naar toe en stop onderweg even bij de bank. Ik kom terug wil starten maar de motor doet niks. Echt niks. Ik merk ook dat mijn neutraallampje en zo niet werken dus ik heb geen stroom. Eerste idee is natuurlijk de dodemansknop...
  7. Nightwolf

    motip PTFE droog = rotzooi?

    Na in enkele winkels gezocht te hebben naar droge teflonspray (blijkt toch niet overal verkrijgbaar te zijn) zag ik een bus motip staan, ptfe, droog. Leek perfect wat ik zocht. Voor ik het op de moto wou gebruiken wou ik het ook even testen. Dus ik spray even op een stukje papier en ik verwacht...
  8. Nightwolf

    waarmee koppelingskabel smeren?

    Mijn koppelingskabel is bijna doorgeknapt dus ik ga zo meteen een nieuwe halen. Nu vroeg ik me af of ik deze meteen zelf moet smeren of dat van fabriek af al gedaan is. Met welke olie moet je die kabel dan smeren? Ik zou het kunnen vragen aan de motorboer maar die zal me zeker en vast een...
  9. Nightwolf

    Biketronix MX-Indicator

    Ik zoek een gearindicator voor een CB500, die te installeren is zonder aan de bekabeling te prutsen. De Biketronix MX-Indicator lijkt me ideaal maar is nieuw asociaal duur. 160 euro exc. verzendingskosten |( Ik wil deze voor een euro of 50. Wie heeft wat?
  10. Nightwolf

    jumpstart 4 in 1

    Deze winter heeft zowel mijn autobatterij als mijn motobatterij het begeven. Autobatterij is reeds vervangen omdat ik geen lader had en ik de auto dagelijks nodig heb. Mijn motobatterij wil ik eerst nog eens proberen opladen vooraleer ik een nieuwe koop. Nu ben ik dus op zoek naar een acculader...
  11. Nightwolf

    gearindicator op versnellingspook?

    Ik zou wel een gearindicator willen maar ten eerste heb ik geen digitale snelheidsmeter en ten tweede wil ik niets losmaken van de bestaande apparatuur om er één te installeren (bv. de kabelboom om daar een draad bij te solderen). Nu hoorde ik dat er wel een gearindicator zou bestaan die...
  12. Nightwolf

    bandenspanning vs achtervering

    Ik had de gewoonte om mijn voorbanden op 2.5 bar te zetten en achteraan 2.8 bar. Nu heb ik laatst een nieuw setje banden laten monteren en vond deze wel heel lekker rijden. Dus dacht ik: "Laten we even kijken op welke spanning de dealer die bandjes heeft gezet." Nu zat er vooraan 2.2 bar in en...
  13. Nightwolf

    niet meer in neutraal te krijgen

    Ik zit met het volgende probleem: Ik krijg de versnelling niet meer in neutraal. Het opschakelen van 1 naar 2 en het afschakelen van 2 naar 1 voelt zwaarder dan normaal en hij springt waarschijnlijk steeds over de neutraal. Ook het lichtje floept niet eens een fractie van een seconde aan. Het is...
  14. Nightwolf

    onderhoud na 36.000 km

    Dit is het onderhoudsschema voor mijn motor. Nu vraag ik mij af hoe het gaat nà 36.000 km. Kijk je voor de 42.000 km-beurt opnieuw in de kolom voor 6.000 km? Dit klopt volgens mij niet aangezien je op 24.000 km een monsterbeurt hebt waarbij de klepspeling gecontroleerd moet worden. Dan zou je...
  15. Nightwolf

    wanneer zijn remblokken op?

    Wanneer moet men de remblokken vervangen? Als die groeven die erin zitten weggesleten zijn of moeten ze vroeger vervangen worden? Hoeveel km gaan nieuwe remblokken ongeveer mee? En remschijven? Gewoon voor een beetje een idee te hebben want ikzelf heb nog nooit nieuwe blokken/schijven...
  16. Nightwolf

    blanke lak op achtervelg tegen kettingvet?

    Ik zit te denken om mijn achtervelg in te spuiten met blanke lak. Bedoeling zou zijn dat je kettingsmeer er zó zou kunnen afvegen, of toch veel gemakkelijker dan anders. Goed idee of zie ik het te simpel?
  17. Nightwolf

    koelvloeistof blijft in expansievat staan - help!

    Ik ben bezig mijn koelvloeistof aan het vervangen. Het probleem is dat er redelijk wat in het expansievat blijft staan. Volgens de tutorial die ik heb moet ik de motor een 10-tal seconden laten draaien om alle koelvloeistof eruit te krijgen. Maar zoals gezegd, er blijft redelijk wat in het...
  18. Nightwolf

    Hein Gericke vs dealer

    luchtfiler HG: 18 € luchtfilter dealer: 39 € oliefilter HG: 7 € oliefilter dealer: 13 € enkele onderdelen die ik bij HG gekocht heb omdat ze bij de dealer het dubbele kosten. Maar waar zit het verschil? Ergens zit ik toch met het gevoel dat de dealer-onderdelen ook beter zijn en daarom koop ik...
  19. Nightwolf

    kopervet - toepassingen

    Ik heb me vandaag een tube kopervet gekocht om er een beetje van aan mijn nieuwe bougies te smeren voor montage. Nu zit er wel redelijk veel in die tube en indien ik die enkel gebruik om een likje vet aan nieuwe bougies te smeren gaat die tube wel 200 jaar mee. Of nog slechter, mss wordt...
  20. Nightwolf

    koppelings- en remhendel aanpassen

    ik zou mijn koppelings- en remhendel een beetje optimaler willen zetten. Niet dat ik ergens last van heb, maar ik lees wel es dat je arm en vingers mooi in elkaar verlengde moeten liggen wanneer je hand op het hendel rust. Bij mij maakt mijn hand een lichte hoek. Mijn vraag: kan ik die zomaar...
  21. Nightwolf

    wanneer kleppen stellen?

    Hoe kan je als leek zien wanneer de kleppen moeten gesteld worden? Ik heb geen idee of dit ooit al gebeurd is bij mijn motor. Banden, ketting, tandwielen, ... waren allemaal in zeer goede staat bij aankoop maar of de kleppen ooit gesteld zijn :?
  22. Nightwolf

    piepen bij achteruit duwen

    Is het normaal dat de motor wat piept als ik deze achteruit duw? Ik kan ook niet echt thuiswijzen vanwaar het piepen komt. Als ik hem duw heb ik het gevoel dat het precies van de achterrem komt maar als ik hem op de bok zet en aan het wiel draai is het precies meer van het voorste tandwiel of...
  23. Nightwolf

    zachte vs harde protectoren

    Bij het passen van enige motorjackets viel mij op dat de éne beenharde elleboog- en schouderprotectoren had en de andere zachte. Volgens de verkoopster worden er tegenwoordig vooral zachte protectoren gebruikt en zijn deze getest en evengoed bevonden als de harde. Ik heb haar maar op haar woord...
  24. Nightwolf

    wanneer vest kopen

    primaire vraag: momenteel zijn er in België (geen idee of dit ook zo in Nederland is maar ik vermoed van wel) solden tot 31 januari, ook in de meeste motorzaken. Ik weet een winkel waar richa-vesten zoals ik er eentje wil nu 30% afgeprijsd zijn maar ik zit momenteel toch een beetje op droog...
  25. Nightwolf

    vanaf morgen is deze de mijne :)

    ok, waarschijnlijk niet dé motor waar de meeste van jullie spontaan van beginnen te watertanden maar ik was er toch al een tijdje naar op zoek. En nu stond ie vlak in de buurt te koop 8-) Deze gaat me hopelijk de nodige ervarings-kilometertjes bijbrengen. En er zijn nog 2 grote koffers bij.
Terug
Bovenaan Onderaan