Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: pdv_moto
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. pdv_moto

    kmstand 2023 naar 2024

    Vorig jaar: kmstand 2022 even met dit jaar-oude topic in gedachten, en met een oliebol van oma op tafel (omatoos, mjammie, maar wel vette vingers...), en met veel te veel Knallen en af en toe de geur van vuurwerk-kruit in de lucht.... zijn er nog km-freaks die de standen bijhouden ? Ah...
  2. pdv_moto

    Laatste grote rit vh jaar: Warsaw, Nurmberg, Eifel...

    een verslag, om de herinnering bij te houden. laatste jaren veel rondgerden, en al tijdje niet meer geschreven. een goed verslag moet je "dezelfde dag" doen, vind ik. dan is de herinnering het meest vers. Maar ik heb laatse jaren te weinig geschreven. nu zit ik dus met "alleen de kaart en wat...
  3. pdv_moto

    in de winter naar Barcelona, op de motor...

    Het is nog "misschien", sterk afh van werk en vooral gezondheid van een familielid, en het _kan_ eigenlijk niet, maar ik Wil Zo Graag, dat ik het nog niet opgegeven heb. (ik heb tenslotte wel vaker stomme dingen gedaan...) Dus ...naar Barcelona, inderdaad. Den Haag - Barcelona, op een motor...
  4. pdv_moto

    kmstand 2022

    Laatste uren van 2022... Voorgaande jaren hadden we een kmstand topic.. (met Dank aan o.a. @Frazer ) De laatste was: https://www.motor-forum.nl/threads/kmstand-1-1-2021-31-12-2021.463152/ en de eerdere edities: Nog niemand ? Dan probeer ik het wel enven.. Voeg hieronder je km standen toe...
  5. pdv_moto

    Vidin Bg. twee NL motoren, iemand van hier ?

    Iemand die hier toevallig ook zit/leest ? ik ben vandaag twee NL motoren voorbijgereden tussen Zajecar en Vidin, net na de grensoverang. Stonden zo te zien even te overleggen en gingen net weer rijden. Netjes gezwaaid. Volgens mij staan die twee nu naast de mijne, voor het hotel geparkeerd...
  6. pdv_moto

    Parkeren Utrecht. Avond..

    Waar kan ik een stoffige motor s avonds kwijt? Binnenkort iets in Utrecht, oudaen. Incl avondprogramma tot ns 2200. Geen zin in trein, dus moto. Normaal zou ik m bij jaarbeurs ofzo zetten maar s nachts...?
  7. pdv_moto

    Rond rijden... Eindelijk weer eens echt onderweg.

    Plan was (kaartje opzoeken) Wenen, Landsberg /L Lausanne + Olten Riga Borovets Kranj en nog wat hier en daar. Kaartje gevonden (de Lucca stop gaan we waarschijnlijk cancellen - gekkenwerk, doen we andere keer wel) mijn schrijfdiscipline is matig, want te veel andere zaken. maar vandaag...
  8. pdv_moto

    Active Cruise control (KTM press-aandacht-trek dingetje..)

    Dit kwam op aantal plekken langs, is het hier al besproken (zoekfunctie vond nog niets..?) KTM To Introduce Adaptive Cruise Control & Blind Spot Detection - ADV Pulse Sommige van die gadgets lijken me wel handig (blind spot: ja, wil ik) maar "active cruise control" ??? ingrijpen op mijn...
  9. pdv_moto

    Mooi Weer Rijden...

    We zijn weer onderweg. we = ikke, want ik ben geen groepsrijder. Doel is ongeveer dit (plan dateert uit Feb/Maart) Eigenlijke route gaat iets anders, want week te laat vertrokken.. Zit nu net Noord van Poznan, te genieten vn een licht gerstnat (foto komt zo..) verslag.. ja, maar...
  10. pdv_moto

    Ferry Tallinn-Helsinki, reserveren ?

    Half Mei naar Finland. nu is mijn planning redelijk flexibel en ik heb geen zin om "vast" te leggen. Webzijdes zijn wat onduidelijk en de ferries willen vooral dat je een reservering maakt... Hoe praktisch is het om op een ochtend gewoon naar de Tallinnk of ander Ferry te rijden, en een...
  11. pdv_moto

    Hoeveel van deze apps zijn er.. (Driftix.com)

    Deze app kwam ergens in mijn "reclame-balk" langs. www.driftix.com ik vermoed dat er 10-tallen zijn (myadventure.bike denkt ook over zo'n community-idea na) Vragen - iemand ervaring met drifitx of soortgelijke app ? - zou je zo'n app "vertrouwen" als je bv mechanische pech hebt en...
  12. pdv_moto

    ben vast niet enige.. mobile browser nu lastig..

    te lui om lang te zoeken.... ik kom niet meer langs de cookiemelding. Bij inloggen op chrome-mobile en opera-mobile krijg ik deze (verwachtte) cookiemelding (android, samsung g7) Geen idee hoe ik dit vroeger deed, maar vandaag kan ik niet naar "accept" scrollen. dus vraag blijft...
  13. pdv_moto

    Toekomst van het motorrijde... toch niet dit... ??

    heeft iemand dit al voorbij zien komen ? Bob Lutz: Kiss the good times goodbye deels spookbeeld: ik wil graag zelf blijven rijden, zelf in controle... deels onoverkomelijk, want steeds meer gereguleerd. Wat moet, en wat _kan_ een motorrijder daar nog tussen ? commentaar ?
  14. pdv_moto

    Heinz Stucke. nieuwsberichtjes

    Heinz Stucke, reisde op een trapfiets (hey, is ook eentweewieler) de wereld rond. Heinz Stücke - Wikipedia (en google m maar...) Kwam laatste dgn wat nieuwsitems over Heinz tegen, en toen, tot enige schrik, dit wat oude bericht. Hoe Durft zo'n journalist dit uberhaupt neer te...
  15. pdv_moto

    Rondje Baltics en Balkan

    Ben weer begonnen aan rondje. Plan is ongeveer dit (met al wat amandementen erin) Hiero Tzt het Verslag van dag 0 (Duitsland, zoef) en dag 1 (tot aan Gdansk). Ook semi-live te volgen hier: http://myadventure.bike/Trips/390 Ik weet dat telegramstijl-notities aanleiding geeft...
  16. pdv_moto

    Verzekering Belgische motor in Rusland..

    LS, Ben nu 2x door een verzekeringsagent verteld dat ik - aan de grens een WA moet kopen - geen omnium-dekking heb (m.a.w. geen diefstaldekking) Vraag: is er een belgische polis (of anderszins) die een wat completere dekking voor een nieuwe motor aanbied (ik heb m nu 2dgn, en dit gooit...
  17. pdv_moto

    Weer een keer rond..

    Waarschijnlijk geen lange verhalen, maar als de tijd er is wil ik wel wat herinneringen optypen.. Dag-vantevoren op bedevaar geweest in Maashees.. Lunch met Sjaak. Leuk!
  18. pdv_moto

    Italie en Frankrijk : hotels en B+Bs.

    Vraagje alhier maar weer. Hoe makkelijk vind je, zonder plan of booking, redelijke Hotels of B+Bs in Italie ? Tips, Tricks... ? Bepaalde zaken om te vermijden ? (bv matige hotelketens of gebieden met notoir slecht internet ?) Iemand ervaring met Couchsurfing? Ervaringen met AirBnB ...
  19. pdv_moto

    munchen airport, pick-up by motorcycle..

    Even een wild-stomme vraag.. Kennis wil invliegen in Munchen. Dan zou ik haar moeten oppakken op de motor en door naar Bodensee... (ik heb al gezegd: Schiphol of Eindhoven, no problem, maar dat is best ver naar Friedrichshafen) Hoe praktisch is een motor-pickup in Munchen ? iemand...
  20. pdv_moto

    motorverbod parijs ?

    Is dit al langsgekomen Le 1er juillet 2016, Paris interdit aux motos d'avant juin 1999 - Moto Journal engelse versie Pre-1999 bikes to be banned from Paris WTF.
  21. pdv_moto

    Gaan we weer... Finland - Bulgarije - notities, vragen, etc

    Zin in! Deze tijd vh jaar heb ik een excuus om via Finland, door oost-Europa naar Bulgarije te rijden. Ben het ondertussen enigszins gewend, maar heb er Heeeel veel zin in. Dit is ongeveer het plan Helaas zit ik weer vast aan "afspraken" dus soms zal het wat jakkeren zijn om ergens op...
  22. pdv_moto

    Gore-Tex of anderszins watervaste handschoenen.

    Zo, net mn 1e recensie geschreven... Twee vragen : v1: is het normaal dat de voering van handschoenen los komt, en dat "helaas" dit niet onder garantie valt (al na 20 duizend km, ook met enige vliegen erop ...) v2: wat is een goed, watervaste handschoen ? Achtergrond.. ik zoek...
  23. pdv_moto

    Week op de motor. Slovenia, Croatia

    Met al die Brilliante verslagen, ik durf bijna niet meer. Maar hier zijn mijn notities van vandaag. Zal proberen dagboekje bij te houden, maar kan niet beloven dat het lukt met werk, GF, en mn andere werk tussendoor. Bovendien besluit een collega te vertrekken, net nu ik op reis ga.. Gedoe...
  24. pdv_moto

    Plof... Even naar Plovdiv

    Das war einmal.. reisadviezen oost europa gevraagd. Dat was een maand jakkeren om overal op tijd te zijn. Maar wel Heeeel leuk. Brilliante herrineringen, en enkele lesjes geleerd (gps mee, minder bagage) Maar ook complicatie omdat er twee laptops mee moeten, en waarschijnlijk een...
  25. pdv_moto

    Ardennen, anyone (Lift ?)

    Mods: Als dit niet kan: gooi maar weg of breng het naar een topic waar het thuishoort... Mijn motor, gerepareerd en wel, staat in garage vlakbij Spa-Francorchamps (die magische plek) Ik zelf zit straks (met koekblik) in DenHaag. Gezocht: buddyseat of autostoel... Ik zou mn motor per...
Terug
Bovenaan Onderaan