Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Yamahammer
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Y

    Wel of geen drijfstang/krukas lager?

    hoi! poosje terug begon mijn bike tijdens het rijden een ietwat vreemd geluid te vertonen vanuit het motorblok/ onder de tank. direct doorgereden naar eerste beste garage (15km) daar dachten ze aan een defecte kettingspanner. na vervangen ervan was het probleem nog altijd daar.. monteur zei...
  2. Y

    ALI stator cbr1000rr 2004

    Hoi, Poosje terug stond ik in frankrijk stil met een gebakken dynamo spoel. een nieuwe oem zou 500,- kosten.. Een van Ali kost 25 euro. Deze van ali gemonteerd, en motor loopt weer netjes en laad prima bij. Nu mijn vraag; De stator van Ali is niet afgewerkt met epoxy hars. Heeft dit...
  3. Y

    rijder!

    beste mensen.
  4. Y

    a.s 18 juni trip naar z frankrijk

    A.s donderdag gaan ik en een kameraad richting zuid frankrijk met onze 600's. het wordt een bonnefooi back to basic avontuur. Lekker camperen en bbqen of ons zelf gemaakt vuurtje onder het genot van een biertje en geode verhalen. wij zijn beide 26 en 30 jaar oud. enigste wat we mee nemen is...
  5. Y

    bultje op voorband

    Hallo, ik zag per toeval dat ik op mijn metzeler sportec voorband een klein bultje heb zitten van pakweg 0,7 bij 0,7 kwa oppervlakte. en ik denk 0,2 mm hoog. met het blote oog amper waarneembaar, wel voelbaar. Zou dit ernstig kunnen zijn voor zover je online kan beoordelen? thanks!
  6. Y

    gebroken ketting

    na een ander topic gelezen te hebben over een brekende ketting het volgende: wat zorgt er nou voor dat een ketting kan breken? Verkeerd geklonken, slijtage etc, dat snap ik. Maar komt het verder niet voor dat dit gebeurt? En waardoor loopt een ketting van het tandwiel? doordat deze...
  7. Y

    verschillen achterbrug

    Hoi, uit nieuwsgiergheid ben ik benieuwd naar het volgende. je ziet bij de wat oudere ss motoren ongeacht het vermogen of de cilinderinhoud dat ze een een coventionele lees; enkele achterburg hebben. bij de nieuwere modellen hebben ze allemaal een extra stuk erop gelast. ik neem aan voor...
  8. Y

    vraagje vermogensbank

    Hallo Ik wil graag weten of de uitkomst op een jaros power tester pt150 het aantal KW aangeeft aan het achterwiel of aan de krukas? Hoe is dat te controleren?
  9. Y

    Motorruil, doen of niet doen?

    Hallo, ik ben in de gelegenheid gesteld om mijn fiets: cbr600f4 van 99 te ruilen tegen een TDM850 van 96. Ik ben bang dat ik de 'power' enorm ga missen van de CBR, daarentegen hoop ik dat de TDM dit compenseert door zijn off-road capaciteiten?. Niet te wild, maar gewoon zandweggetjes...
  10. Y

    hulp nodig omgeving Oss brabant

    hoi hoi, Ik zou enorm graag hulp willen van een techneut in mijn omgeving. ( ik wil ook best ergens heen komen gereden overigens ) MIjn honda CBR600f4 van 1999 rijdt weer eens voor geen meter. Stotterde onder de 4000 toeren. Daar boven alles prima. Nu heb ik zelf aan mijn...
  11. Y

    choke vraagje cbr600

    Hoi Mijn motor loopt zonder choke onderin (tot 4/5k) erg stotterig. Wanneer ik choke vol open zet is het gestotter weg. Maarja met 3.5k toeren stationair is ook niks. Ik denk dus teveel lucht? Heeft de cbr 1 luchtschroef of 4 aparte? Is bij synchronisatie vd carbs dit probleem...
  12. Y

    cbr stottert, filmpje

    Hallo, morgen gaat mijn cbr terug naar de garage ivm stotteren onder de 5k toeren. bougies zijn nieuw, carbs zijn nieuw, filter is oke. vacuem slangen in orde, benzine filter niet verstopt en tank is ook schoon. Dit is hoe hij loopt: nog iemand tips voor de garage? ze zijn nl...
  13. Y

    tsja.. cbrf4 ingewikkeld

    hallo hallo. onlangs is er een lang topic geweest over het stotteren ( lage toeren) en inhouden ( vanaf 13k rpm) van mijn cbr. Na gare bougies en een geknikte vacuüm slang gefixt te hebben leek het probleem weg. 2 weken terug heb ik mijn motor weg gebracht voor een grote beurt, en zij...
  14. Y

    sportief motor(mid)weekend wie gaat er mee?

    Hallo hallo, Ik wil in mijn vakantie een lekker stukkie ardennen? gaan doen met de motor. Een dag of 2 / 3 lijkt me prima! Het lijkt me leuk met een stel wat jongere lui een beetje sportief te touren, en savonds een pilsje te drinken. Ik zelf ben 29 jaar oud, en rijdt een cbr600f4 en kom...
  15. Y

    wachttijd reparatie

    Hallo, Ik heb mijn motor 5 juli weg gebracht naar de garage om hem geheel te laten nakijken/ afstellen gezien ik bijna vakantie heb en een flinke rit wil gaan maken. Tot op heden heb ik nog niks vernomen van de garage. Wat is nou een schappelijke wachttijd? Ik vind het inmiddels een...
  16. Y

    HELP cbr600 stottert

    Hallo, Mijn cbr600f4 van 99 stottert bij LAGE toeren tot zo'n 3000 toeren. Hij doet dit niet als hij koud is, pas als hij warm is dus. Daarboven loopt hij gewoon goed. De bougies zijn nieuw, carbs zijn ultrasoon gereinigd, luchtfilter is schoon. Heb een flesje wynn's in de tank gehad...
  17. Y

    stotteren cbr600

    Hallo Is het normaal als een cbr600f4 van 99 een beetje stottert onder de 3k toeren? daarna loopt hij prima. Is de bougies zijn onlangs vervangen.
  18. Y

    pirelli diablo, opgelicht?

    Hallo ik moest vandaag genoodzaakt op de terugweg een nieuwe band kopen omdat mijn oude band kapot was gegaan door een stuk ijzer op de weg ( metzler roadtec z6 achterband ) Nu heb ik me bij een lokale garage een pirelli diablo erop laten zetten. Ik meen gewoon een standaard diablo. deze...
  19. Y

    cbr 600 f4 houd in bij hoge toeren

    Hallo, MIjn cbr van 1999 (carbs) heeft sinds kort steeds vaker het probleem dat hij bij vol gas vanaf +/- 8.000 toeren inhoudt. Je voelt dat hij dan veel minder hard trekt, maar hij loopt wel langzaam door in de toeren. Afentoe krijg je een schopje in je rug en trekt hij even harder om...
  20. Y

    ktm sx250 start niet

    Hallo, Gisteren startte de ktm nog prima en liep ook goed. Vandaag niet meer. Kreeg harde ploffen en vlammen uit de uitlaat, en.zelfs wat rook vanonder uit het blok. Bougie is in orde, krijgt ook benzine en lucht. Nu merkte ik dat de bougie maar heel zwakjes en weinig vonkte. Bij het...
  21. Y

    Terug geslagen!

    Deel hier je (negatieve) ervaringen met terugslag. Zo wilde ik vandaag voor het eerst mijn yamahammer 426 4t starten. De eerste keer ging lekker maar ik gaf iets te veel gas en hij sloeg af. De tweede keer kreeg ik me toch een klappert, heel mn poot is nu blauw en dik. Kan er steeds minder...
  22. Y

    terugslag

    Nou vandaag mijn eerste gigantische terugslag mogen ervaren op een 500 4t Heel mijn enkel bond en blauw, zal voorlopig niet fatsoenlijk kunnen lopen. Ik had kisten aan, maar nu is mijn vraag eigenlijk. Vangen crosslaarzen de terugslag zodanig op dat je niet met een blauwe enkel loopt...
  23. Y

    Nieuwe brabander hier

    hallo allen ik stel me graag even voor, Mijn naam is nick uit Oss Noord Brabant. Ben 29 jaar oud en ga a.s. vrijdag een Yamaha yz426 f 4t uit 2001 kopen. Heb van te voren KTM 125 2t gereden uit +/- 2001 IK heb een crosslicentie voor de baan 'new seven hills' in Berghem. Heb...
Terug
Bovenaan Onderaan