Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: rojerasen
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. R

    Voorspanning .

    Ik hoor vaak over instelbare voorspanning zowel voor als achter. Nu heb ik een Honda CBF 1000 met alleen een instelbare achterdemper, tot nu toe nooit gebruikt, ondanks lange vakantieritten met veel bagage, steeds met de standaardinstelling , zal wel ergens in het midden zijn. Vraag is nu of...
  2. R

    Lekke band onderweg ? Wat is wijs ? Ride-on of toch maar niet ?

    Lekke band onderweg. Na jaren met Ride-on in de band , ook nu weer in een nieuwe band. Maar toch lek. Heel klein splintertje bleek de boosdoener . Band opgepompt ( iemand had een pompje bij zich) en gehoopt dat de smurrie het werk zou doen. Maar helaas. Commentaar van Ride-on : dan had je nog...
  3. R

    Motorkleding of niet bij Louis ??

    Ik kocht een jeans van Highway1 bij Louis. Was een uitverkoopje, !! Broek gekregen, naar de kleermaker om wat korter te maken, geen probleem zover. Maar, bij zoeken naar het wasvoorschrift ( Jeans meestal de eerste keer voor dragen even door de wasmachine ) ontdekte ik vrij diep verborgen nog...
  4. R

    Samen op weg

    Even een idee voor dit forum . Soms wil je lekker alleen op weg, soms wil je met iemand anders een stukje oprijden. Nu zijn we allemaal wat aan het plannen, perfect lijkt me zo. Maar misschien is het wel leuk om eens een forumlid te ontmoeten als je toch in de dezelfde tijd de Transfagarasan ...
  5. R

    App kwijt !

    Ik had een app waarmee bluetooth en de apparaten automatisch werden aangezet en gekoppeld als de telefoon aangezet werd. Nu is bij een reset na reparatie deze app verdwenen . Weet iemand wat ik bedoel en zo ja, kun je dan even de app weergeven ? Deze tip kwam ooit van MrGPS.
  6. R

    Even wat anders : een boek !v

    Op de motor naar Frankrijk | Arnoud Haak Lekkere verhalen over een echte liefhebber van reizen en oude motoren. En voor een klein prijsje ook nog,
  7. R

    Flitsmeister snel uitzetten ?

    Nu in sommige landen FM en TT flitsers niet meer mag , zou het handig zijn als je heel snel, dwz met een enkele handeling, de FM kunt uitzetten, zodat de overijverige wetsdienaar niet zo snel kan zien dat je FM gebruikt. Persoonlijk heb ik steeds wat extra handelingen nodig om FM uit te zetten...
  8. R

    lichte enduro , merk maakt niet uit

    Om deze winter iets te prutsen te hebben zoek ik een niet te zware allroad, of enduro, of crosser . Kilometerstand is niet belangrijk, wel dat de motor loopt en gekentekend is. Prijs max 1000 euro.
  9. R

    Goedkoop tanken in Duitsland

    Hier een handige app : clever-tanken.de , daar kun je instellen welke benzine je wilt , en de prijzen worden regelmatig bijgewerkt. Voor mij was het vandaag in Nordhorn, 1.47.9 voor Super+ ( ons 98) . Maar het kon ook goedkoper, 20 kilometer verderop. Even ter vergelijk "Tango Almelo euro 95...
  10. R

    Nomad zelfopblaasbare mat

    Ik heb zojuist een Nomad 10 XW ontvangen, keurig opgerold en tegen een echt keurige prijs. Gebruik is echter pas volgend jaar. Vraag aan ervaringsdeskundigen hier is of de mat tot zolang opgerold kan blijven , dat zou wel het prettigste zijn. Overigens heb ik net mijn 1 en 2-persoons...
  11. R

    AirBnB, doen of niet doen ??

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/meningen. Ik heb er twee keer gebruik van gemaakt , adressen prima, maar organisatie daar heb ik vraagtekens bij, met name met betrekking tot de privacy.
  12. R

    Naar het noorden

    Ik ga zaterdag naar Helsingborg, er is daar een mooie motortentoonstelling op zondag. Maandag richting Ostersund, dan door naar Narvik of Bodo voor de Lofoten> Kijken of er een walvis te zien is. Dan terug, denk door Noorwegen via TRondheim. Ik heb een tent mee, maar is ik een hutje op een...
  13. R

    Camping Key Card nodig ?

    Het is al even geleden dat ik kampeerde in Scandinavie. Je moest toen een speciaal kaartje hebben voor campings, een Camping Key Card , te verkrijgen bij de ANWB maar ook bij de campings zelfs. Is dat nog steeds zo ? ( Drie jaar geleden naar de Noordkaap en terug werd er nooit naar gevraagd...
  14. R

    Action Cam TLC SVC 200

    Iemand dit cameraatje over en te koop ? Mijn lensje is beschadigd en ik zou graag weer zo'n cameraatje hebben ( bij Ali of Wish niet meer te koop )
  15. R

    Gratis af te halen : een Garmin Streetpilot 2720 en Airoh klaphelm

    Garmin is kompleet, met zg. gele briefje en handleiding, en de Airoh klaphelm ( maat 57-58 )n was ooit bedoeld voor een passagier, maar is nooit gebruikt. Ophalen in Almelo.
  16. R

    WEl of geen Flitsmeister in Frankrijk ?

    Ik las ergens dat het zogenaamde Artikel 24 , dat regelt dat je geen waarschuwingen mag krijgen voor snelheidscontroles , niet alleen is aangepast, maar zelfs volledig is afgeschaft. Dat zou betekenen dat je gewoon met je TomTom waarschuwingen mag rijden en ook met Flitsmeister ( in Frankrijk...
  17. R

    Route Tour de France 2018

    Is er iemand die de routes door de Alpen van dit jaar misschien al in gpx formaat heeft , of weet iemand waar ik de exacte route kan vinden ? Idee is om in 2019 dit eens te rijden .
  18. R

    Oekraine , geld en routewaarschuwing

    Mocht er iemand naar de Oekraine reizen, ik heb nog wat over van de lokale valuta. Is hier niet om te wisselen, voor een zacht prijsje kun je het overnemen. Geef maar een PB Een andere tip : plan je route zelf en vertrouw niet op de TomTom. Wij reisden van Lviv naar Cernivice, en we hadden...
  19. R

    LED koplamp, op uit Engeland geimporteerde motor

    Ik heb laatst LED in de lamp gedaan, echt wel een wereld van verschil. Alleen kwam ik er achter dat mijn uit Engeland gekomen Honda CBF 1000 een Engels ruitje in de lamp heeft Vroeger moest je met een continentale koplamp een stripje tape op de lamp plakken als je naar Engeland ging. Moet...
  20. R

    gezocht werkplaatshandboek cbf1000

    Iemand misschien een Haynes manual voor de cbf1000 ( SC58) van 2006 over/te koop ?
  21. R

    Vervangen snelsluiting door DD ?

    Ik wil graag een Shoei GT-Air aanschaffen, en nu las ik op meerdere plaatsen dat de snelsluiting gemeen tegen de keel drukt. Bij mij is dat ook zo. De motorzaak gaf aan dat dat met een in de fabriek aangepaste omruil van een snelsluiting naar een DD sluiting geen enkel probleem meer zou zijn...
  22. R

    Oekraine en Roemenie, tips gevraagd en ervaringen

    We gaan via Wroclaw , Polen naar Lviv, dan via Cernivci naar Roemenië, door naar Zwarte Zee, daarna omhoog en Trasfagaran ( schijnt dicht te zijn tot 1 juli , maar is dat zo ???? ) ook nog Transalpina die op 31 mei weer open zou, en dan via Debrecen en zo weer omhoog. Of misschien via...
  23. R

    Gladde zolen !!

    Laatst bleek dat de zolen van mijn laarzen op een nat wegdek nauwelijks grip hadden, dit bij stilstand voor een stoplicht. Later op een andere plaats nog eens geprobeerd, maar ook hier leek het alsof de weg spekglad was. Heeft iemand soortgelijke ervaringen ? En wat zijn volgens jullie de...
  24. R

    Iemand net zulke slechte ervaringen met DX.com

    Ik kocht een headset. Prima snel ontvangen, alleen de speakers doen het niet. Klacht geprobeerd via de site www.dx.com. Maar, daar willen ze foto's, allerlei nummers en als je die niet geeft werkt er niets meer. Ordernummer is blijkbaar niet genoeg. Allerlei discussies via hun operator, maar...
  25. R

    upgrade tomtom

    Iemand noemde op dit forum de mogelijkheid om een TomTom Rider te upgraden naar een TT Rider 5, dit om het aantal routepunten te vergroten naar 10.000. Weet iemand hier hoe dat moet, of het sowieso kan, en of er iemand of een bedrijf is dit dit doet ?
Terug
Bovenaan Onderaan