Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: BM Werner
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. BM Werner

    OBTT 29a (die niet zo KauweKlaueRit)

    Gezien het overweldigend succes van de KauweKlauweRit -O- gooi ik de zelfde route nog maar eens in de strijd. Het heeft nog een paar dagen de tijd voor de geplande datum, dus, wie heeft er zin (en nu ook tijd) het schone oosten op te komen zoeken. datum: 16-06-2013 Tijd...
  2. BM Werner

    Motobecane

    In verband met een restauratie van een brommer van een kennis zoek ik mensen die wat weten van een Motobecane, en specifiek over de koppeling/secundaire aandrijving. Het is, volgens mij, een Motobecane Z125 (met de aandrijving aan de linker kant) Onderdelen, locaties van onderdelen...
  3. BM Werner

    OBTT nr 29 KKR

    Na een rustig jaar voor als ons roestigen zal ik maar het spits afbijten om een OBT neer te zetten in het mooie Twentse landschap. Omdat alle snoep/feest en eetdagen in de komende maand de agenda nog wel eens overvullen heb ik gekozen voor begin 2013. En om de spanning wat op te voeren dan ook...
  4. BM Werner

    Startkoppeling CBX550F

    Ollah, niet helemaal zoals de titel omschrijft, maar het gaat om de koppelas tussen de startmotor en de startkoppeling. Bij het uitnemen van de startmotor om een O-ring te vervangen is de koppelas een stukje naar buiten gekomen en nu wil die niet meer op z'n plaats. Mijn simpele ziel dacht...
  5. BM Werner

    Vieze plaatjes

    Zoals de titel al zegt, vieze plaatjes van een brikje. Het verhaal erbij is als volgt: Mijn lief had al vaker de klacht geuit dat de motor (CBX550 F2) op de snelweg ineens inhield, stilviel en pas na enige tijd weer te starten was. Door vlotterplroblemen verwachtte ik een overstromende...
  6. BM Werner

    Oude olien

    Hallo mensen, even uit pure nieuwsgierigheid... Het BMW handboek schrijft voor om Shell 4001 of BP Olex HL 2463 in de voorvork te kieperen. Maar wat is de huidige (officiele _O- ) vervanger hiervoor :?
  7. BM Werner

    Voorvork Honda CBX 550 F2

    Na het openen van de voorvork komt nu een probleem, het weer lekvrij in elkaar zetten... In het onderdeel van de poot (fork slider) zit een binnenpijpje (piston) welke moet worden vastgezet d.m.v. een schroef van onderuit, met een koperen ring als afdichting. Om het geheel strakker aan te...
  8. BM Werner

    Motor ophanging

    Mensen, ook brikkers willen er wel eens niet meer uit komen. Vooral als na 30 jaar de bout waarmee het blok in je frame hangt niet goedschiks en (nog) niet kwaadschiks van z'n plek wil. Het gaat om de voorste motorsteun aan mijn R75/6. Al geprobeerd is: 2 weken kruipolie, tikken...
  9. BM Werner

    Münch Mammut treffen: 17+18 mei

    Ik weet niet of er mensen zijn die op de hoogte zijn van het volgende wat bij ons in het lokale dagblad (TC Tubantia) stond, maar om gewoon de info te delen voor de brikkers: Zijn er nog mensen die gaan kijken :9~
  10. BM Werner

    Stuur

    Tja, de titel zegt het, het gaat om mijn (oude) stuur. Na een valpartij op 1e kerstdag was 't te krom om mee door te rijden, maar ook met veel zoeken bij huidige motorboeren kwam ik alle keren met het zelfde antwoord thuis. Een stuur zo als het mijne, daar kon niemand aan komen. Nu zullen...
  11. BM Werner

    Briklectra

    Zo, kom ik zondag na een leuk weekend ook weer thuis gebrommerd uit Eindhoven brengt mijn dame mij na de laatste tankstop (even volgooien voor het stallen) mij al helemaal in de "kerstzweren". Gaat de Ladekontrollleuchte (da's pas een scrabblewoord) niet meer uit, eerst nog wel even bij 2500...
  12. BM Werner

    Versnellingsbak blijft hangen in de 5e

    De versnellingsbak blijft staan in de 5e versnelling en vertoont geen enkele schakelactie meer. Het pookje kan vrij bewegen (geheel geen weerstand meer). Veertje in de versnellingsbak heeft het begeven, het gaat daarbij om het veertje wat het eerste deel van het schakelmechanisme (aan de pook)...
  13. BM Werner

    Koppeling Beemer

    Tja omdat ook beemers wel eens wat onderhoud moeten hebben het volgende: Koppeling moet worden vervangen, maar het geheel zit zo vast dat het er niet echt uit wil, en kracht zetten is wat moeilijk doordat alles mee draait. Het gaat om een 75/6 bouwjaar '76 (voordat ze het vragen :) ) Wie...
  14. BM Werner

    Hoe orgineel is je brik?

    Tja, net wat de titel zegt, daar ik hierover niets ben tegengekomen in de zoekfunctie :Z De reden? ik heb vandaag bij het klepspeling controleren gezien dat m'n ene kleppendeksel van 1976 is en de andere van 74. M'n motor staat te boek als bouwjaar 76. Ook moet ik volgens het handboek...
  15. BM Werner

    Goedkoop/ goed koop?

    Ben vandaag bij toeval tegen een Honda 750 Four aan gelopen voor 1000 nepmuntjes, is dat duur?! Ziet er orgineel uit, zelfs de uitlaten (zijn zo gaar als het maar kan) en loopt. uitlaat links boven zwemt in de olie. Zien/ horen lopen, en buiten wat geratel dat ik voor een brikkie normaal vind...
  16. BM Werner

    Bougies

    Ik weet niet of het nou hier moet staan of in techniek, maar ik vond het 100% klassiek toegespitst. Je ooit afgevraagd welke bougie je moet gebruiken als vervanger van het orgineel :? En nu Bosch over gaat/ is gegaan op een nieuw coderingssysteem |( Meetsal roept de verkoper dan wel iets...
  17. BM Werner

    Zure olie?

    Gisteren heb ik olie afgelaten uit 1 van de poten van de de voorvork van een BMW R60/5. Daarbij kreeg ik wat olie op de handen en mij viel op dat het beet. Het is vergelijkbaar met het gevoel als je remvloeistof over je handen krijgt en te lang laat zitten. Daarnaast had de olie (als het dat...
  18. BM Werner

    Klunk bij het op de bok zetten

    Ik heb een klijn probleempje, de motor van m'n zus (een BMW R60/5) geeft een geluid van metaal op metaal als je haar op de bok zet. Verder is iedere vorm van demping er uit. Ik ben van plan om de olie te verversen, maar kunnen het ook de veren of de lagerbussen zijn?! Iemand een idee? :}
  19. BM Werner

    Rückholfeder

    Dan ook hier even een bericht. Voor de tweede maal binnen 2 jaar heb ik nu een probleem dat niet vaak voor hoort te komen. Het veertje waarmee de schakelvork terug wordt gehaald is gebroken, waardoor de versnelling niet meer te wisselen is. Daarnaast steekt de kickstarter nogal ver uit. De...
Terug
Bovenaan Onderaan