Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: GasGas
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. GasGas

    Demping achtervering Bandit lek: rijdbaar?

    Vanmiddag tijdens een rit voelde de achterkant van m'n Bandit plots vreemd aan: moeizaam insturen, zwabberend gevoel. Daarom een stop ingelast, en het euvel was snel ontdekt: bij het bewegen van de achtervering ontsnapt er hoorbaar lucht. Kennelijk is de demping kapot. De veer zelf lijkt prima...
  2. GasGas

    Hoe lang kan een vrachtwagen inhalen?

    Zaterdagochtend anderhalve week terug heb ik me zeldzaam geërgerd aan een vrachtwagen. Op de A1 rond Deventer, redelijk druk, slaagde hij erin om (volgens de hectometerpaaltjes) zeven kilometer over het inhalen van twee collega's te doen. Da's naar tijd omgerekend bij 90 km/u ruim 4 minuten...
  3. GasGas

    'Houd blik op de weg' internetuitzending on-line

    http://www.houdblikopdeweg.nl/aflevering/ Zoals in diverse media vermeldt is, probeert Koos Spee het programma 'Blik op de weg' te torpederen. In deze internet-uitzending vertelt Leo de Haas zijn versie van dit verhaal. Ik vind het de moeite van het kijken waard. Naar mijn mening stinkt er...
  4. GasGas

    Zijn er geverfde (i.p.v. plastic) strepen?

    Met de vele regenritten rondom dit herfstweer ben ik me wat af gaan vragen: zijn er in Nederland (of Vlaanderen, laten we onze vrienden uit het zuiden niet vergeten) uberhaupt geverfde strepen? Ik heb begrepen dat de meeste witte strepen (en haaietanden, zebrastrepen, voorsoorteerpijlen) van...
  5. GasGas

    De psychologie van de te-hard-rijder

    De gedaagden Er zit een korps veel-te-hard-rijders op het forum. Tot mijn plezier worden ze soms betrapt voor snelheidsovertredingen ver boven de 50 km/u, worden ze voorgeleid voor de rechtbank en raken het rijbewijs een tijdje kwijt. De rechter??? Nu is verantwoorden van je wangedrag voor de...
  6. GasGas

    Parkeren; de grootste kans op schade? :-(

    Voorgeschiedenis Met mijn vorige motor, een GS500, heb ik nooit schade gereden, op de uiteindelijke TL door automobilist na. Wel heb ik schade geparkeerd. Een keer opbokken van te dichtbij (motor kukelt van me af), een keer met slaperige ochtendkop vergeten een tas achterop te hebben bij het...
  7. GasGas

    Hert, kind of hond voor je wiel.. Wat te doen?

    Stel voor, je komt in de volgende situatie: Plots verschijnt een obstakel van niet al te veel massa voor je wiel, zoals een overstekende kind, hond of hert. Uitwijken is niet meer mogelijk. Een botsing lijkt onvermijdelijk. Denk bijvoorbeeld aan (waarschijnlijk) deze situatie...
  8. GasGas

    Strafrechtelijk vervolging na aanrijding?

    Afgelopen augustus ben ik getorpedeerd door een koekblikker in bouwvakkersbus. Ik reed op 'n voorrangsweg, keurig 80, dimlicht aan. Omstandigheden waren perfect: goed zicht, goed wegdek, doodeenvoudige verkeerssituatie, goed weer, hij had een ochtendzonnetje in z'n rug. En de idioot trekt op...
  9. GasGas

    gezocht: krantenbericht ongeluk Achterhoek

    Afgelopen maandagochtend ben ik aangereden op een voorrangsweg buiten Borculo. Koekblikker had me "niet gezien" (een eufemisme voor "niet gekeken", een rode motor met in rood geklede berijder op geheel open kruispunt tussen de groene weilanden lijkt me moeilijk te missen). Ben afgevoerd naar het...
  10. GasGas

    Valbeugel aan de grond rijden?

    Hoi! Op m'n GS500E zit een valbeugel. Nu probeer ik (na enkele maanden en 6000km) wat 'sportiever' te gaan rijden, maar ik maak me wat zorgen om het aan de grond rijden van die valbeugel. Het is me één keer overkomen (op een rotonde, passagier wou graag ´n rondje extra, beetje gas bij...
  11. GasGas

    Drempels: hoe hard?

    Hoi! Een vraag als nieuwe motorrijder: hoe hard kan je over drempels heen, zonder schade aan je motor? Ik neem ze steeds harder :+ , en wordt zo af en toe uit het zadel gewipt (rij 'n GS500E). Naar mijn gevoel trekt de vering het vrijwel moeiteloos, maar is dat ook echt zo? Hoe fors kan je...
  12. GasGas

    Motorpak: hoe & wat?

    Na wat rondzoeken op dit forum en andere sites mis ik als motorrijder-in-aanbouw iets: een overzicht van alle soorten motorkleding (met name het pak), hun eigenschappen, voor- en nadelen, en hun prijs. Ik wil namelijk een pak aan schaffen, omdat ik soms als duo mee-rij en over enkele maanden...
  13. GasGas

    Rossi & Ukawa in ziekenhuis

    Bron: www.motornet.nl Spijtig voor de beide mannen natuurlijk, maar het wordt er wel spannender op.
  14. GasGas

    Verzekering duo?

    Omdat ik ivm m'n leeftijd nog een halfjaar niet mag lessen ( :j overheid :j ), rij ik zelf nog geen motor (behalve trialmotoren :) ), maar ga al wel regelmatig achterop mee bij verschillende motorrijders. Mijn vraag is: hoe ben ik als duo verzekerd? En hoe zit het specifiek bij een ongeluk...
Terug
Bovenaan Onderaan