Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: DeGroteMuis
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. DeGroteMuis

    Camera op de motor: Illegaal?

    Was vandaag eens aan het rondrijden met een camera op de fiets, effe wat lollige beeldjes schieten, heel legaal allemaal enzo, braaf (bijna) binnen de maximum snelheden (bochtige dijkjes, daar kan je ook niet veel harder), gewoon effe lekker aan het stoeien. Twee keer motoragenten...
  2. DeGroteMuis

    Witte benz beter lopen: Toeval of niet?

    Een tijdje terug stond de fiets bijna droog met alleen een merkloze pomp in de buurt. Volgepleurd en verder gegaan. Nu is het lekker koud deze weken en dat betekent normaal een niet zo soepel lopende Kawa (hij staat met 20 boven nul al aan de arme kant, met 5 onder 0 slurpt ie nog meer lucht...
  3. DeGroteMuis

    Bandenadvies nodig

    Over een maandje of wat mag ik er weer een nieuwe voor- en achterslof opgooien. Ik twijfel nu een beetje tussen BT-012 en Sportec M1. Persoonlijk vind ik de Sportec fijner dan de BT-010, dus de 010 valt op voorhand al af... De BT-012 beviel me met testritten op andere fietsen eigenlijk heeeel...
  4. DeGroteMuis

    Welke uitlaatdemper?

    Wat is nu een lekker uitlaatdempertje voor een ZX-6R uit '98? Hij moet voldoen aan de volgende eisen: Bolt on, dus geen gezaag. Minimaal hetzelfde vermogen als origineel (veel E-keur vervangingspijpen bieden minder) Mag wel wat geluid maken, maar moet makkelijk stil genoeg te krijgen zijn...
  5. DeGroteMuis

    Dynokit een beetje duur?

    Vandaag wat info ingewonnen bij een Duitse dyno-gast, waar een maat van me goede ervaringen mee heeft. Gast zei dat een gemiddelde inbouw van een stage 1 dynojetkit + K&N filter met afstellen op de bank zo rond de 450-500 euro gaat kosten. Volgens mij is dit een beetje duur, niet?
  6. DeGroteMuis

    Scheuren in kuipdeel repareren?

    Nadat mijn motor een minder fijne valpartij in de trailer heeft mogen doormaken, zitten er een paar scheuren in de kuip. Twee van plm. 5mm en een van ruim 3 cm... Is dit ook eenvoudig te repareren? Liefst zonder lakken, dus zonder de verzekeringsmethode van frezen, slijpen, opvullen lijmen en...
  7. DeGroteMuis

    Alpinestars laarzen: Slechte kwaliteit?

    Afgelopen week is er een motorrijder gecrasht op de Ring en geschoven over een stukkie asfalt... Z'n Alpinestars laarzen lagen helemaal open op de hiel! Bij eentje lag ook de zool voor driekwart los... Dat terwijl hij daar nooit écht ver gegleden kan hebben... Lijkt me niet mogen kunnen, toch...
  8. DeGroteMuis

    Verschil in vermogensbanken

    Wat is nu het verschil tussen de diverse vermogenstestbanken. Welke is beter en waarom?
  9. DeGroteMuis

    Vering & demping nog wel goed?

    Zoals al geroepen in dit topic, heb ik weer eens lopen rommelen aan vering en demping van m'n ZX-6R. Het ding staat weer wat beter, maar de demping moet ik naar m'n smaak wat ver indraaien... Met name de rebound voor. Die staat nu op het stugst. Lijkt me dat je normaal van je fiets af moet...
  10. DeGroteMuis

    Nordschleiffe 7 oktober!

    Wie kan een mooie maandag op de ring weerstaan? Wordt mooi weer, een rustige ringdag, dus volop genieten! :} Wie wil? :)
  11. DeGroteMuis

    Positieve / negatieve veerweg & static sag

    Onder het motto: "Het kan altijd beter" wil ik weer eens gaan klungelen aan de vering. Demping is redelijk subjectief, maar veerwegen, en daarmee de veervoorspanning, is vrijwel een vast gegeven... Static sag (nl vertaling: weet niet) instellen lukt iedereen in principe... Maar nu de hamvraag...
  12. DeGroteMuis

    Heb je (rijstijl-) veiligheidstips?

    Originele topic was kapot, dus gewist.... Aangezien tips nooit weg zijn, hier de nieuwe versie... :) Iemand goede tips?
  13. DeGroteMuis

    Klein ongelukje

    Vandaag een klein botsinkje op de dijk gehad... Fietsers rijden me driedubbel tegemoet en terwijl ik eraan kom met een beschaafde snelheid, besluit een achterliggende fietser even vol op mijn baan te komen midden in de bocht... Man net nog aangetikt met de elleboog(-bescherming), waardoor hij...
  14. DeGroteMuis

    Filmpjes!

    Kreeg vanavond een leuke link: http://www.motocykle.org/filmy/index.html Flimpjes, wat backgrounds en een paar vage screensavers & duc-soundfiles :) Voor de filmpjes op de logo's klikken :)
  15. DeGroteMuis

    Nordschleiffe filmpje 1-9 met namen. Interesse?

    Misschien onzin om een nieuw topic voor te openen, maar ik wilde een poll-mogelijkheid. Sport leek me hiervoor het beste forumdeel, omdat de Ring toch voornamelijk sportief gebruik wordt. Ik heb het filmpje waar Paul (2fast4you) achter Mar1tin en Fabian aanrijdt voorzien van namen bij de...
  16. DeGroteMuis

    Nordschleiffe 10/11 augustus

    Onder het motto we kunnen niet vroeg genoeg de volgende rit plannen, hier een topic om je aan te melden / afspraken te maken voor het volgende weekend... Deze datum staat ook al genoemd in het topic naar de Nordschleiffe in augustus, maar voor het overzicht leek een nieuw topic me...
  17. DeGroteMuis

    Beter rijden na beurt?

    M'n Groene Mormel heeft de afgelopen week z'n 24duizend beurtje mogen ontvangen... Sindsdien lijkt het wel een nieuwe! Remt beter (fading-vrij enzo, ook na bochtencombinaties waar ik eerst echt moest inboeten aan remkracht), trekt beter (zelfs beter dan toen ik em kocht): nu 210 einde...
  18. DeGroteMuis

    Glippend voorwiel

    Dit weekend weer eens lekker gestoeid & de nieuwe achterslof wat afgerond... Ook nog effe wat ouderwets gehoekt op Ressen, Elst, Zutphen & Hoevelaken... (groot rondje) en het viel me op dat me voorband niet zo lief doet in snel genomen bochten met een beetje hellingshoek... Paar keer toch het...
  19. DeGroteMuis

    Nieuwe botsmuts..

    De HJC is gedegradeerd tot reserve-pot... Nu een nieuw stukje headware: Een Shoei Raid Pyro... Meteen pin gelockt, voor extra gemak (nu nog pinlock op de bril :P ) Genomen voor het comfort en omdat ie gewoon heel erg goed is... :) Testresultaat ADAC:
  20. DeGroteMuis

    Klopt het da'k meer zie dan moet?

    Zie een privé forum beta test feedback en bij iedereen # notes achter de naam... Zijn dacht ik toch mod-dingetjes?
  21. DeGroteMuis

    Advertenties beginnersrijbewijs

    Nou al een paar keer deze advertentie gezien: Is toch om helemaal ziek van te worden? Zelf niet mee te maken, maar het betuttelende toontje... Laat ze dan ook eens op tijd komen als je een ongeluk hebt gehad! Hoort dan ook bij dit in de gaten houden...
  22. DeGroteMuis

    600, 900 of toch maar 1000?

    Ik ben nu de trotse bezitter van een braaf ZX-6erretje... Rijdt wel fun, biedt aardig power, maar ik mis toch wat kracht voor m'n gevoel... Dus ik wil binnen een paar maandjes waarschijnlijk toch wat maar kracht... Waarschijnlijk, want met deze is een kruissnelheid van 150-180 op de snelweg en...
  23. DeGroteMuis

    Wat vindt jij van....?

    Mede vanwege dit topic en de andere topics die nu voorkomen ben ik beniewd hoe de gemiddelde motor-forummer nu over de verschillende verkrijgbare fietsen denkt. Ik ben vooral benieuwd hoe open-minded de motorforummer is over andere typen fietsen dn waar hij / zij zelf op rijdt... Dus wat rij je...
  24. DeGroteMuis

    Weekend 13 en 14 april

    Het weekend is amper voorbij en het verlangen naar een volgend, motorvol, weekend dient zich, in de ware Joe Bar traditie, al weer aan (Inclusief de bureaustoelenrace }) ) Zwaar verlangend naar een volgend weekend (in de hoop dat het leertje dan alweer terug is van de shop) stel ik maar weer...
  25. DeGroteMuis

    Toerroutes

    We zijn hier toch met een aardige groep motorrijders en de meesten hebben wel een favo route... Kunnen we die niet op de een of andere wijze in een sectie van het forum verwerken? De simpele methode is gewoon een (sticky) topic openen, als we het wat verder willen uitbreiden valt te denken aan...
Terug
Bovenaan Onderaan