Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. K

    Knipperlicht voor, lampje vervangen

    Misschien een domme vraag, maar hoe vervang je het lampje van het knipperlicht voor bij de Honda Dylan ? Ik heb de schroef onderin het glaasje losgemaakt en die er uit gehaald, dan zou je volgens het instructieboekje het glaasje moeten kunnen verwijderen om bij het lampje te komen. Maar ik...
  2. K

    BMW touring koffers R80, sleutels gezocht

    Ik heb net een set BMW zijkoffers overgenomen voor mijn R80RT. Er zitten echter sloten op met verschillende sleutelnummers, en er is geen complete set sleutels bij... Ik ben op zoek naar de sleutels met nummers 051 en 066. Kan iemand me daar aan helpen, of weten jullie een firma die deze...
  3. K

    Revisie versnellingsbak R80 RT

    Mijn R80 RT uit 1983 heeft er intussen bijna 200.000 km opzitten, rijdt nog prima, maar ik begin toch na te denken over een revisie van de versnellingsbak. Deze is nog nooit open geweest, enkel de keerring van de schakel-as heb ik vervangen. Hij schakelt nog goed, maar de lagers en veertjes gaan...
  4. K

    Sleuteltje Honda gevonden in Bunnik

    Vandaag heb ik het sleuteltje van een Honda gevonden, in Bunnik op de hoek Schoudermantel / Kosterijland. Aan de sleutelring zit een plaatje met het sleutelnummer: 23233231 Als het de sleutel van jouw Honda is, stuur en bericht om het af te halen.
  5. K

    BMW R80 , accu laadt niet goed bij

    De accu van mijn BMW wordt niet voldoende bijgeladen: tussen + pool en massa meet ik iets meer dan 13 Volt, bij "licht uit" en 3500 toeren of meer. Licht aan en de spanning zakt nog verder. Dat is onvoldoende, bij 1500 toeren en "licht aan" moet er 14.2 Volt zijn. Wat ik al gedaan heb: -...
  6. K

    BMW R80 RT veren voorvork vervangen

    Mijn BMW dealer gaf me het advies de veren in de voorvork te vervangen. Dara kan ik me iets bij voorstellen, ze zijn na 195.000 km vast wel wat versleten... Klusje is goed zelf te doen. Op zoek naar nieuwe veren kom ik nog al wat verschillende soorten en prijzen tegen: Hobbyist: 59...
  7. K

    BMW R80 carburateur, sproeier-naald vervangen

    Beste forumleden, Bij het groot onderhoud van mijn BMW R80RT / 1983 wil ik onder andere de naaldsproeiers en de sproeier-naalden vervangen. Er zitten nog naalden in van het oude type, waarbij het monteren van de naald niet echt makkelijk gaat. Ik weet dat ik de naald vanaf de onderkant van de...
  8. K

    BMW R80 carburateur, sproeier-naald vervangen

    Beste forumleden, Bij het groot onderhoud van mijn BMW R80RT / 1983 wil ik onder andere de naaldsproeiers en de sproeier-naalden vervangen. Er zitten nog naalden in van het oude type, waarbij het monteren van de naald niet echt makkelijk gaat. Ik weet dat ik de naald vanaf de onderkant van de...
  9. K

    Krassen op de kuip, poetsen of spuiten ?

    Bij het verplaatsen van een fiets in de garage is deze langs de kuip van mijn BMW R80RT gegaan, met als gevolg twee krassen in het lakwerk. (en op mijn ziel ;( ). Graag jullie advies: Kan dit door een professionele poetser er nog uitgepoetst worden, of wordt dit spuiten ? Wie kan dit...
  10. K

    BMW R80RT, lagers achterbrug vervangen

    Beste Forumleden, Vanwege een probleem met de cardan-aandrijving (veerring van de cardanas gebroken) heb ik de achterbrug van van mijn R80 RT gedemonteerd. Ik zou graag de lagers van de achterbrug willen vervangen, er zit na 180.000 km wat troep in, ze knarsen bij het draaien van de...
  11. K

    Even voorstellen

    Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Honda Dylan 150, een handig scootertje voor het vervoer in de stad en omgeving. Daarnaast rijd ik al 31 jaar op een BMW R80RT...mijn "trouwe blauwe" die helaas wel een probleem met de cardan-aandrijving heeft, ik ben er door een hart-operatie en...
Terug
Bovenaan Onderaan