Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. PietjePukkie

    Hoe beter schakelen

    Beste medeforummers, Ik wilde vragen of jullie tips of truukjes weten om de versnellingsbak van mijn motor soepeler te laten schakelen. Ik heb sinds kort een "pekelfiets" aangeschaft. Een Honda NTV650 Revere uit 1991 met 45k op de teller. Maar daar zal waarschijnlijk wel een 1 of 2 of 3 voor...
  2. PietjePukkie

    Koppakkingresten verwijderen/schoonmaken

    Een kennis van me is bezig met het vernieuwen van de koppakking van een Honda Transalp. Wij waren aan het discussiëren over hoe het beste de hardnekkige koppakking resten konden worden schoongemaakt, zonder dat de pasvlakken worden beschadigd. En zonder dat er troep in de koelwater kanalen valt...
  3. PietjePukkie

    Koelvloeistof mengen?

    Beste medeforummers, Ik heb al hier gezocht en op Google, maar krijg geen 100% zuiver en betrouwbaar antwoord op mijn vraag welke kleuren koelvloeistof gemengd mogen worden. Ook bij diverse oliemaatschappijen geïnformeerd. Ik krijg steeds het standaard antwoord: Verschillende kleuren mogen niet...
  4. PietjePukkie

    Met koude motor volgas de snelweg op

    Mijn zoon heeft een Honda CBF 125 Daar is hij heel zuinig op. Netjes warmrijden en zo. Nu heeft hij sinds kort een baantje bij een tankstation aan de snelweg. (A15 Opheusden) Dat betekent dat hij na zijn werk met een steenkoude motor vrijwel volgas met 100 km/u plus moet invoegen. Er is naar...
  5. PietjePukkie

    Downsizing motoren motorfietsen

    Bij auto's kent men tegenwoordig het zgn downzising van de motoren. Kleine hele stereke motor in en grote auto. Waarom gebeurt dat niet bij motorfietsen?? Mijn broer heeft sinds kort een grote SUV Suzuki SX met 1400cc (turbo) benzine motor die 140PK bij 5000rpm en 220NM bij 1500rpm heeft Dat is...
  6. PietjePukkie

    Lang stationair draaien veel slijtage?

    Ik heb een discussie met een vriend over lang stationair laten draaien van een (watergekoelde) motor. Zowel motorfiets als auto. Dus heb ik het niet over opwarmen na koude start, maar als de motor warm is. Bijvoorbeeld in de file of wachten voor een open brug. Ik denk dat het lage toerental te...
  7. PietjePukkie

    Vervalste motorolie op internet

    Ik was van plan om voordelig motorolie te bestellen op internet. Zowel voor de motor als voor de auto van mij en wat andere mensen. Na wat rondzoeken kwam ik toch wat alarmerende berichten tegen. Er schijnt vervalste motorolie verkocht te worden. Zie hier wat linken...
  8. PietjePukkie

    Motor vol pekel

    Moet vanmiddag naar Arnhem met de motor. Maar daar hebben ze met zout gestrooid hoorde ik. Ik zet de motor in de winterstalling vanwege de pekel, en nu krijg ik er toch mee te maken. Daar ben ik niet blij mee. Hoe gaan jullie hier mee om??
  9. PietjePukkie

    verslapte klepveren

    Hier een vraag voor de doorgewinterde sleutelaars. Kan het voorkomen dat drukveren door lang ingedrukt staan hun spanning verliezen? Ik denk dan aan klepveren die maximaal ingedrukt blijven bij motoren die wat langer stilstaan. Ik zie hier wel vaak dat koppelings-drukveren vervangen worden...
  10. PietjePukkie

    hoe werkt ontsteking van een HD?

    Na veel zoeken ben ik er nog steeds niet achter hoe een ontsteking van een Harley davidson V-twin werkt. Er wordt maar 1 contactpuntenset gebruikt. Hoe kan dat dan als de onstekingsvolgorde 315 - 405 graden is? Bij een blokhoek van 45 graden. Zit er dan een asymetrische nok op de as? Ik zou...
  11. PietjePukkie

    Weerstand bougiekabels vervangen door koperkern

    De bougiekabels van mijn Honda NTV650 zijn een beetje gaar geworden. Daarom wilde ik ze vervangen. Maar kan het kwaad als ik daarvoor bougiekabel gebruik met een koperkern? De originele bougiedoppen wil ik wel gebruiken, en die hebben toch al weerstand, evenals de bougies zelf. Is de...
  12. PietjePukkie

    Wanneer wordt stilstaan winterstalling?

    Ik zit te dubben of ik mijn motor deze winter zal stilzetten of doorrijden. Maar vaak is het in de winter toch goed weer en wil ik een flink stuk rijden. Maar dus niet eventjes laten lopen en weer afzetten, want dat is heel slecht. Mijn vraag is nu hoe lang kan een motor stilstaan voordat je...
  13. PietjePukkie

    Hoe lang is cardanolie houdbaar?

    Ik wilde de cardanolie van mijn honda NTV650 verversen omdat ik niet weet hoelang die er al inzit. Ik heb een literfles Valvoline 80W90 GL5 staan waar al een klein beetje uit is, maar ik heb zelf ook maar 120 cc nodig. De productie datum op de fles is februari 2010 Is die olie nog goed of is...
  14. PietjePukkie

    problemen met ethanol in benzine

    Beste mede MFers De laatste tijd ging mijn Honda NTV650 (1991) steeds slechter lopen. Een lang verhaal kort: Rubber membraam van een carburator stuk en de andere was ook niet meer zo fris. Beide zijn inmiddels vervangen en de motor loopt weer als een zonnetje. Zou het kunnen dat dit is...
  15. PietjePukkie

    problemen door ethanol in benzine

    Beste mede MFers De laatste tijd ging mijn Honda NTV650 (1991) steeds slechter lopen. Een lang verhaal kort: Rubber membraam van een carburator stuk en de andere was ook niet meer zo fris. Beide zijn inmiddels vervangen en de motor loopt weer als een zonnetje. Zou het kunnen dat dit is...
  16. PietjePukkie

    Waarom voet van de voetsteun

    Ik zie de laatste tijd bij de motor GP steeds vaker coureurs dat ze in de bochten de voet van de voetsteun afhalen en naar buiten steken. Dat lijkt me niet verstandig. Waarom doen ze dat? Wat is het nut ervan? Vindt het maar raar.
  17. PietjePukkie

    Onderhoud Honda NTV

    Beste MFers. Ben hier net nieuw op het forum na heel veel jaren zonder motorfiets. Ik heb nu sinds kort een Honda NTV650 Revere uit 1991 aangeschaft. De teller staat op 19.500km, maar daar zal wel een 1 voor moeten staan denk ik ( 119.500km) Ik wil deze motor zelf, met hulp van mijn zoon...
  18. PietjePukkie

    Een ouwe motormuis uit Nijmegen

    Hallo mede motor enthousiasten. Omdat ik hier nieuw ben zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Piet. Na vele jaren motorloos te zijn geweest heb ik nu een Honda NTV650 aangeschaft. En dat bevalt me heel erg goed. Heb al heel veel hier meegelezen, maar heb nu ( na veel moeite ) toch...
Terug
Bovenaan Onderaan