Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: adrinalino
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. A

    Benzinebestendige kit

    Halo allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Om de inhoud van m'n tank te vergroten heb ik een aluminium tank gemaakt die bovenop m'n normale tank past. Deze tank had ik met een 4 cm dikke strip op mn tank geplakt. Dit ging ongeveer 3 maanden goed totdat ie vandaag begon te lekken. De kit was...
  2. A

    Hoe zou een H2R presteren in de Moto GP

    Iets wat ik me al geruime tijd afvraag is hoe een Kawazaki H2R zou presteren in de Moto GP. De machines die meedoen aan de Moto GP moeten aan allerlei eisen voldoen zoals natuurlijke aspiratie. De H2R hoeft alleen maar aan de wetten van de fysica te volgen. De H2R heeft bijvoorbeeld drukvulling...
  3. A

    Alternatief windscherm prototype

    Hallo allemaal, Ik wilde een experimentje met jullie delen. Het is voortgekomen uit mn wens naar een stil windscherm. Alle tot nu toe geprobeerde windschermen haalden weliswaar de druk van je lichaam weg maar deden dat ten koste van turbulentie of lawaai. Het werd me al snel duidelijk dat...
  4. A

    gashendelarmatuur draait mee

    Hallo allemaal. Het volgende probleem doet zich voor. Zowel het armatuur van grootlicht/choke/claxon als de gashendel zitten niet vast. Ze kunnen draaien om het stuur. Het maakt niet uit hoe vast ik de schroefjes aandraai. De motor is een NTV650 maar het komt ongetwijfeld bij vele motoren...
  5. A

    waar vind ik bolle achteruitkijk spiegels?

    Hallo allemaal. Bij veel auto's hebben de zijspiegels kromme randen waardoor de dode hoek kleiner wordt. Weet iemand waar ik zulke spiegels kan kopen voor op de motor? Ik zoek van die spiegels op een gebogen staafje waarvan je het staafje in je remhendel draait. Alvast bedankt, Aad.
  6. A

    Opzoek naar theorie van de mechanica/dynamica vh het rijden

    Hallo allemaal. Ik zou graag wat meer willen weten over de natuurkunde van het rijden. Wat is de invloed van "rake", "trail" en wielbasis bijvoorbeeld. Wat gebeurt er precies als je remt of accelereert een bocht en wat is het verschil dan of je met het achterwiel of voorwiel remt? Al dat soort...
  7. A

    NX250 stroomverbruik

    Hallo allemaal. Ik ben nog steeds onderweg met een Honda NX250 van Canada naar Panama. Ik ben net aangekomen in Nicaragua. Wie m'n verhaal gevolgd heeft weet dat m'n reis niet over rozen gaat. Om het kort te houden is m'n accu weer opgeblazen. De regulateur zal wel weer stuk zijn. Ik hoef nog...
  8. A

    NX250 in El Salvador, nog meer ellende (electrisch)

    NX250 in El Salvador nog meer ellende (electrisch) Mn geduld en geld begint aardig op te raken. Ik ben vanaf Canada op weg naar Panama en zit nu in El Salvador. Mn Honda NX250 uit 1988 heeft steeds meer problemen. 2 dagen geleden kreeg ik last van een haperende startmotor en de laderij was...
  9. A

    Startmotor probleem NX250 El Salvador

    Hallo allemaal. Onder tussen ben ik met mn Honda NX250 aangekomen in El Salvador. Wie m'n eerdere posts gelezen heeft weet dat het ding nog al wat problemen heeft. Nu is de startmotor aan de beurt. Ik begin er ondertussen aardig de schijt van te krijgen. De accu is vol, het relais klikt en maakt...
  10. A

    Honda nx250 schakeld moeilijk (in Guatemala)

    Hallo iedereen. Ik ben nog steeds onderweg met mn nx250 uit 1988 van Canada naar Panama. Op het moment ben ik in Guatemala. Helaas is mn brommertje een beetje een zorgenkindje. Defecte accu, gebroken wiellager, lekkende rempomp, disfunctionele achterrem, haperend start relais, schade na een...
  11. A

    Beunen in Mexico

    Hoi allemaal, Ik heb julie hulp nodig bij het volgende probleem. Ik ben onderweg van Canada naar Zuid Amerika en ben ondertussen aangekomen in Mexico. Mn brommerd is een Honda NX250 uit 1988. 1200 km geleden de klepspeling gemeten. Die moet 0,25 mm zijn en bij de uitlaat kleppen was die...
  12. A

    Bij hoeveel bar klapt een band?

    Hoi allemaal, Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Bij mn vorige topic kreeg ik mn band er niet goed op. De oplossing was er meer druk op zetten. Bij ongeveer 6 bar plopte ie goed op de velg. De vraag die toen in me op kwam was hoever ik kon gaan. Bij welke druk klapt een band...
  13. A

    Nieuwe band niet goed op velg. Wat nu?

    Hallo allemaal. Gisteren met veel moeite een nieuwe band (Mitas E07) op mn spakenvelg gelegd. Vandaag proefgereden en hij wiebelt. De lijnen die op de band zijn aangebracht rond om de velg laten zien dat de band niet overal even ver van de velg af ligt. Het centrum van de band en de velg...
  14. A

    Honda NX250 grotere velg op achterwiel

    Hallo allemaal, Ik heb een NX250 en ik wil een 17" of 18" achterwiel hebben omdat er dan betere banden beschikbaar zijn. Zou het mogelijk zijn om op de originele remtrommel met langere spaken een grotere velg op te zetten? Hoi, Aad.
  15. A

    Wat voor invloed heeft de compressieverhouding?

    Hallo allemaal. Als ik bij de specificaties van verschillende brommerds kijk wordt er meestal een compressie verhouding vermeld. Deze varieert tussen 8 en 12. Welke invloed heeft een hoge of juist lage compressieverhouding? Alvast bedankt voor de antwoorden. Hoi, Aad.
  16. A

    CBR 1000F vermogen verminderen

    Hallo allemaal. Graag wat advies. Ik heb een CBR 1000F. Nu is het punt dat het ding te snel is voor de beperkte mate van zelfdiscipline die ik heb. Ook vind ik 'm te onrustig op het gas. Een hobbelweggetje leid al gauw tot een onregelmatig toerental. Een optie zou zijn om 'm te verkopen maar...
  17. A

    Vliegen op je vizier, hoe ga je ermee om?

    Hallo allemaal, Het wordt warmer en dat betekend vliegen op je vizier en helm. Hoe ga je hiermee om? Probeer je het weg te vingeren, heb je een natte lap in je tanktas of negeer je de vlekken voor je ogen? Alle tips zijn welkom. Hoi, Aad.
  18. A

    Waarom moeilijk schakelen bij laag oliepeil?

    Ik zou graag jullie hulp inroepen om iets te begrijpen. Vanochtend iets vreemds meegemaakt. Ik wilde gaan rijden met mn Honda CBR1000f. Gestart en rijden maar. Na 100 meter viel het me op dat ik alleen in de 1e en 2e versnelling kon komen. Ook met kracht wilde de motor niet in de 3e...
  19. A

    Hoe weet je bij slicks dat het profiel op is?

    Rare vraag maar ik vroeg het me toch af. Hoe weet je bij gladde race banden dat de band te dun aan het worden is? Hoi, Aad.
  20. A

    splines van kettingwiel versleten, wat nu?

    Hoi allemaal, Ik heb sinds kort een Honda NX250 gekocht voor weinig. bij het verwisselen van de ketting heb ik gezien dat de splines van het voorste kettingwiel behoorlijk versleten zijn. Voorlopig werkt het nog wel maar ik ben bang dat ik binnenkort een probleem krijg. Zijn er oplossingen...
  21. A

    Andere uitlaatdemper, carburatie aanpassen?

    Hoi, Ik ga van mn Honda nx250 de uitlaatdemper vervangen door een uitlaat van een Triumph (ik weet niet welk type) omdat de originele te veel lawaai maakt. Moet ik dan nog iets aan de carburateur veranderen? Hoi, Aad.
  22. A

    Nieuwe tank gemaakt, binnenkant behandelen?

    Hoi, Ik heb een tankje gemaakt voor mn brommerd van blank plaatstaal. Moet ik dat nog behandelen aan de binnenkant met epoxy of iets dergelijks of gaat het verlopig wel goed als ik er maar benzine in gooi? Hoi, Aad.
  23. A

    Hoe kan ik een band plakken zonder middenbok?

    Hallo allemaal. Ik ben bezig een adventure/reis brommerd op te bouwen. Als basis heb ik een Honda NX250 genomen. Deze fiets heeft spaakwielen en banden met binnenband. Ik vind het belangrijk om onderweg mn banden te kunnen plakken mocht dat nodig zijn. Deze fiets heeft geen middenbok. Mn...
  24. A

    zelf shims dunner slijpen

    Hoi, Even een vraagje. Morgen ga ik de kleppen stellen van mn Honda NX 250. Het idee van deze motor voor mij is om alles zo goedkoop mogelijk te doen. Als de speling te klein is kan ik dan de shims zelf dunner slijpen? Bedankt voor het meedenken. Hoi, Aad.
  25. A

    zelfgebouwde tank, hoe maak ik de tankdop

    Hallo allemaal, ik ben een tankuitbreiding voor mn Honda NX 250 aan het maken. Het wordt een tank die achter de normale tank komt te zitten, tussen de berijder en de tank. Hierop wil ik een tankdop maken. Hij hoeft niet per se afsluitbaar te zijn maar mooi zou dat wel wezen. Het komt er dus op...
Terug
Bovenaan Onderaan