Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Orpheus
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Orpheus

    Motor hapert bij vol gas

    Heren technici, Ik heb een probleem met mijn circuitracertje (CBR600F '97). Zoals de titel aangeeft, hapert de motor wannneer ik vol gas geef. Wanneer ik na een bocht vanuit relatief lage toeren uitaccelereer, stottert de motor heel erg. Het vermogen valt dan één of meerdere keren volledig...
  2. Orpheus

    Andere nokkenassen, andere klepspeling?

    Vraagje: Ik heb een tweedehands circuitracertje waar, naar de vorige eigenaar zei, andere nokkenassen in zitten. Heeft dit ook gevolgen voor de waarden van de klepspeling? Of blijft dat hetzelfde?
  3. Orpheus

    Gezocht: Onderdelen CBR600F '95

    Voor mijn recent aangeschafte circuitracertje ben ik nog op zoek naar de volgende onderdelen: - Accubak - Gaskabel voor de gas-dicht bediening - Choke kabel Iemand per ongeluk nog zoiets liggen?
  4. Orpheus

    Te koop: oud barrel

    Ik heb een Suzuki GS550L uit '81 te koop. De motor is de afgelopen 2 winters als pekelfiets gebruikt en ziet er (dus) niet uit. Voor zover ik kan nagaan is de motor technisch nog in goede staat. Het blok loopt nog goed. Accu is nieuw, inlaatrubbers zijn twee jaar geleden vervangen, ketting en...
  5. Orpheus

    MF sticker (kenteken, lang en auto) bestellingen

    Op veler verzoek is het aantal te bestellen artikelen uitgebreid. *D Behalve de alom bekende kentekenplaatstickers, zijn er nu ook weer de langwerpige Motor-Forum stickers. Let op: het is nog steeds onduidelijk of de het wettelijk gezien toegestaan is om de kentekenplaatsticker op je...
  6. Orpheus

    Ducati 1098 in modelbouw uitvoering?

    Weet iemand of de Duc 1098 al ergens als model te verkrijgen is? En, zo ja, waar? De echte is te hoog gegrepen, dus dan moet het maar een modelletje worden.
  7. Orpheus

    De nieuwe software... Veel gestelde vragen en antwoorden

    ~[Q] Hoe krijg ik een overzicht van de topics waarin iemand heeft gereageerd? [A] Klik op onder de avatar van de gebruiker. Of Klik op het poppetje onder de avatar van de gebruiker en dan op 'Onderwerpen waarin ... heeft gereageerd:' Of Klik op de naam van de gebruiker en de...
  8. Orpheus

    Wáár ben je onder gekomen??

    Je hoort wel eens van mensen dat ze bijv. onder een auto komen. Of onder een vrachtauto. Of onder een trein... Welnu, ik ben er vandaag in geslaagd om onder een pont te komen... -O- Hoe je dat doet? Nou, ik stond as usual vooraan te wachten voor de pont. Netjes gewacht tot alle auto's die...
  9. Orpheus

    Alternatief voor vacuüm bediende kraan?

    Op mijn oude Suzuki GS550L pekelfiets zit een vacuüm bediende benzine kraan. Nu heb ik het vermoeden dat die vacuümbediening maar matig functioneert, waardoor de kraan wat weinig benzine doorlaat (dit is al eerder een probleem geweest). Uit gemakzuchtigheids overwegingen wil ik nu die...
  10. Orpheus

    Vrije slag koppelingshendel verandert ineens?

    Afgelopen zondag was ik aan het rijden met mijn '00 CBR600F (ca. 50000 gelopen), toen ineens de vrije slag van de koppelingshendel veranderde. Ik heb de hendel altijd zodanig afgesteld dat ie bijna direct ontkoppelt als ik de hendel inknijp, maar nu zat het ontkoppelmoment ineens halverwege de...
  11. Orpheus

    Motoraanhangers?

    Ik overweeg om een motoraanhanger (waar motoren op kunnen, voor achter de auto dus) aan te schaffen, omdat ik in de toekomst toch wat meer circuitdagen wil gaan rijden. Misschien in de loop van volgend seizoen ook op een circuitmotor. De winter is een mooie tijd om daar eens rustig naar te...
  12. Orpheus

    Wat voor olie in GS550 uit '81?

    Ik weet dat dit al uitgebreid besproken is, maar met onze geweldige zoekfunctie, kan ik het topic niet terug vinden. B| Ik wil morgen mijn GS550 uit de zomerstalling halen en es een beetje winterklaar gaan maken. Daar hoort natuurlijk ook een slokje verse olie bij. Maar wat voor olie lust een...
  13. Orpheus

    Grondspeling CBR600F 2000 verbeteren?

    Gister mijn tweede circuitdag gereden (op Zolder, ditmaal) en net als de vorige keer op Assen had ik al erg snel last dat ik van alles aan de grond reed in de bochten. Stepjes zijn helemaal schuin afgesleten en aan de uitlaat zit nu een flink schuin vlak. Eén keer zette mijn achterwiel een stap...
  14. Orpheus

    Tijden circuit Zolder 04-09?

    Ik heb vandaag een circuitdag gehad op circuit Zolder via Motorsportschool Holland. Ik was er vanuit gegaan dat de rondetijden op MyLaps terug te vinden zouden zijn, net als op Assen, maar ik zie helemaal niets van Zolder op MyLaps. Weet iemand of er nog een mogelijkheid is om aan die...
  15. Orpheus

    Vraag over inname rijbewijs

    Naar aanleiding van een ander topic kwam de volgende vraag bij mij op... Als je véél te hard rijdt, of je anderszins ernstig misdraagt, kan je rijbewijs ingenomen worden als je staande gehouden wordt. Meestal krijg je 'm dan binnen 10 dagen terug, maar het kan zijn dat de OvJ besluit om het rbw...
  16. Orpheus

    Kaartje circuit Assen?

    Heeft er iemand een kaart(je) van het nieuwe circuit van Assen met daarin de namen van de verschillende bochten? Gister voor het eerst op Assen gereden en ben nu eigenlijk wel benieuwd welke bocht nu welke is.
  17. Orpheus

    Kabels smeren... Teflon spray of WD40?

    Wat is het beste om de kabels (gaskabels, koppelingskabel en choke kabel te smeren) op een moderne fiets? Ik heb me laten vertellen dat je voor oude(re) kabels geen WD40 moet gebruiken omdat dat de teflon binnenmantel van de kabel aantast. Maar wat is dan beter bij een moderne (CBR600F, 2000)...
  18. Orpheus

    Slechte accu wel starten bij kou, niet bij warm?

    De accu van mijn CBR is niet zo best meer. Nu is het zo dat ie prima start wanneer ik 'm 's morgens uit de schuur haal. Echter, als ik een stuk gereden heb, 'm uitzet en dan direct weer probeer te starten, houdt ie het voor gezien (startmotor gaat niet of heel moeizaam rond). Laat ik 'm dan een...
  19. Orpheus

    Motorrijden een stuk veiliger..

    Net op het (Radio Veronica) nieuws... Volgens de MAG is motorrijden de laatste jaren een stuk veiliger geworden. In de afgelopen 12 jaar is het aantal doden per 1000 motorrijders per jaar gehalveerd. Iemand een linkje naar het volledige artikel? Ben wel benieuwd hoe ze hier aan gekomen zijn.
  20. Orpheus

    Motorband vaker lek dan autoband?

    Nou... Gister eindelijk, na vier maanden op mijn pekelbrik, weer eens met m'n CBR gereden. In één woord: HEERLIJK!! Wat een verschil. Maar helaas... Gistermiddag thuisgekomen en toen ik 'm gisteravond binnen wou zetten was de achterband plat. Dikke stalen spijker erin. B| En helaas ook nog...
  21. Orpheus

    Hotel bij TT Circuit

    Weet iemand zo welk hotel het dichtst bij het TT circuit ligt? Dit ivm een eventuele overnachting voor een circuitdag. Heb al ff gegoogled, maar kon nou niet echt vinden welk hotel ik dan moet hebben.
  22. Orpheus

    Dagindeling CRT dag?

    Ik overweeg om een CRT op Assen te gaan volgen. Kan iemand mij vertellen hoe zo'n dag er ongeveer uit ziet?
  23. Orpheus

    Overhandschoenen zinvol?

    Vanmiddag even bij 'mijn' motorzaak geweest. Nu hadden ze daar een soortement van overhandschoenen hangen. Deze zijn van een wind- en waterdicht materiaal en bedoeld om over je reguliere handschoenen aan te trekken. Op de palmen en vingers zit dan stroef materiaal om te zorgen dat je grip houdt...
  24. Orpheus

    Suzuki GS Topic 2

    Aangezien deel 1 vol was, hier 2. En aangezien ik zelf tegenwoordig ook zo'n ding heb, vind ik dat ik het zelf wel mag starten ook. :) Deel I: Suzuki GS topic
  25. Orpheus

    Non O-ring ketting?

    Had het hier ook al gepost: Brik erbij, maar nog geen reactie. Ongeduldig als ik ben dus toch maar een nieuw topicje... O-) Ik heb, per vergissing, een DID NZ (dus non O-ring) besteld voor mijn GS'je. Moet zo'n ketting nog op een speciale manier (voor)behandeld worden? Of maakt dat geen...
Terug
Bovenaan Onderaan