Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Roccade
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Roccade

    Plastidip verwijderen?

    Hoe verwijder ik het best plastidip van mijn motor zonder de lak te beschadigen? Het is een dun laagje dus eraf trekken lukt niet :(
  2. Roccade

    Op zoek naar een stuurslot voor een XJ600N

    Op zoek naar een stuurslot voor een XJ600N, dealer kan hem niet leveren....
  3. Roccade

    sproeiers XJ600 na ombouw

    Heb XJ600 1994 omgebouwd naar scrambler en voorzien van openluchtfilters. Nu wil ik de hoofdsproeiers vervangen door grotere maar weet niet zo goed welke stap ik moet maken, iemand suggesties? Of weet iemand hoe ik dit kan berekenen? Er zitten nu sproeiers 102,5 én 105 in, de volgende maten...
  4. Roccade

    GSX 600 F verzopen en start niet meer (knallen uit uitlaat)

    Mijn GSX 600 F uit 1996 is verzopen door eigen toedoen.... Nu wil hij helemaal niet meer starten en komen er harde knallen uit de uitlaat. Omdat ik vermoedde dat de bougies niet meer goed functioneerde heb ik deze eruit gehaald. Kan iemand 'bougies lezen', weet niet hoe ik kan zien of deze nog...
  5. Roccade

    GSX 600 F 1996 verzopen en daarna niet meer starten

    Mijn GSX 600 F uit 1996 is verzopen door eigen toedoen.... Nu wil hij helemaal niet meer starten en komen er harde knallen uit de uitlaat. Omdat ik vermoedde dat de bougies niet meer goed functioneerde heb ik deze eruit gehaald. Kan iemand 'bougies lezen', weet niet hoe ik kan zien of deze nog...
  6. Roccade

    XJ600 Diversion 1994 frame groen (incl. kenteken) ***GRATIS***

    XJ600 Diversion 1994 frame groen Actief kenteken, geschorst. GRATIS op te halen tot uiterlijk 06 december, daarna gaat hij naar de sloop https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m1479062658-diversion-xj600-frame-bouwjaar-1994-groen-kenteken.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
  7. Roccade

    XJ600 Diversion 1994 (sloop)motorblok ***GRATIS***

    Motorblok afkomstig van XJ600, enkel dynamo ontbreekt. Status motorblok onbekend,, motorblok is aan buitenkant aangetast door pekel. Motor blok is GRATIS op te halen voor 06 december, hierna gaat hij naar de sloop
  8. Roccade

    XJ600 knipperlicht relais vervangen ivm Led

    Heb 3pins relais besteld echter werkt deze niet. Oude relais geeft netjes de aansluitingen aan B(+), L(knipperlicht), E(-). Echter degene die ik heb ontvangen geeft niets op het relais aan, draadkleuren zijn groen, grijs, zwart. Ik vermoed zwart massa... Iemand aansluittips?
  9. Roccade

    XJ600 slot vervangen ivm ombouw

    Ivm ombouw naar scrambler en verplaatsen slot heb ik op de gok een 4pins universeel slot besteld. Helaas blijkt deze schakeling niet overeen te komen, zie afbeelding... Iemand suggesties hoe dit op te lossen of welk anders contactslot te bestellen?
  10. Roccade

    Asbout motorblok XJ600 komt niet los... :(

    Wij willen het motorblok uit het frame halen en hebben alle bouten los. Het blok staat op een krik en we kunnen het frame om de bout heen draaien, dus geen druk van het blok op de asbout. Echter krijgen we de asbout met geen mogelijkheid los :(
  11. Roccade

    Sena icm TomTom 5 (oud) en Android telefoon

    Ik krijg mijn Sena gepaird met zowel de TomTom als telefoon, echter ziet hij de TomTom als telefoon... Heb van alles al geprobeerd met pairen, volgorde en andere protcollen. Iemand een suggestie hoe ik kan aangeven dat TomTom NIET de telefoon is?
  12. Roccade

    Contactslot Yamaha Diversion XJ600 1992 loshalen, maar hoe?

    Ivm met ombouw naar scrambler ga ik het contactslot verplaatsen en vervangen. Hoe krijg ik deze met houder en al los van de kroonplaat? Onderop zitten twee "moeren" maar die zijn conisch en rond.....
  13. Roccade

    Tips bij afstellen na aanpassen luchtfilters?

    Vanwege ombouw naar Scrambler heb ik vier kleine openluchtfilters geplaatst, dit zorgt er uiteraard voor dat luchttoevoer is veranderd. Nu ben ik op zoek wat ik moet aanpassen om het blok netjes te laten lopen, de motor doet het volgende: koude motor start met choke helemaal uit, smoort...
  14. Roccade

    tijdelijke benzine toevoer maken

    Iemand ervaring met tijdelijke benzine toevoer maken zoals een kleine fles oid? Ben bezig met projectmotor en wil hem gaan starten zonder dat de tank in de weg zit. Nu wil ik de tank nog niet gaan gebruiken, dus ook niet door hem op de werkbank te leggen en dan een lange slang. Ik overweg een...
  15. Roccade

    stekker uit CDI kabel loshalen ivm inkorten kabelboom, hoe?

    Bezig met ombouw xj600 naar scrambler. Ivm verplaatsen accu wil ik de kabelboom netjes maken en inkorten. Nu heb ik een aantal stekers overeenkomstig de stekker van de CDI, zie foto. Hoe krijg ik de pinnetjes netjes los? Schroevendraaier, pincet en paperclip werken niet...
  16. Roccade

    Leren lassen...

    Graag zou ik willen leren lassen (hobbymatig) Ben bezig met bouwen van scrambler en telkens als ik ergens een hoekje of plaatje wil moet ik met de trailer op pad om te laten lassen. Nu wil ikzelf graag gaan leren lassen om kleine dingen zelf te kunnen. Inmiddels al redelijk wat gelezen maar...
  17. Roccade

    db killers in uitlaat Honda VTX 1300?

    Sinds deze week Honda VTX 1300 overgenomen van familielid. Motor is geheel origineel en mag wat meer 'klappen' maken met de uitlaat. Nu zit er de standaard uitlaat op, maar lijkt het erop dat de eindkapjes (laatste 10-15 cm) verwijderd kunnen worden. Deze zijn verchroomd en zitten aan de...
  18. Roccade

    Motor voor lengte 1.97 en budget €3000/3500

    Wie heeft er ervaring met motors in budget 3000-3500 en een lengte van 1.97? Zelf te denken aan een BMW GS, maar budgettechnisch niet haalbaar...
  19. Roccade

    klepveertang omgeving Breda?

    Iemand die een klepveertang heeft die ik mag gebruiken? Wil de klepkeeringen van mijn XR600 vervangen zonder teveel gepruts...
  20. Roccade

    XJ600 Diversion lekt bij benzinepomp..

    Mijn XJ600 lekt bij de benzinepomp (zie video). Ik heb de pomp opengehad en schoongemaakt, voorzien van nieuwe bouten en weer dichtgeschroefd. Echter lijkt hij enorm. Lijkt wel dat het is door de twee onderste gaatjes in de benzinepomp... Volgens mij heb ik de volgende opties: 1. deze...
  21. Roccade

    klem voor 32mm stuur op 22mm stuur

    Ik heb een klem voor een 32mm stuur, echter wil ik deze monteren op een 22mm stuur. Helaas is de klem niet leverbaar voor 22mm dus moet ik iets aanpassen/opvullen. Nu zoek ik al even op internet maar kan niet vinden wat ik wil.... Graag zou ik het opvullen met iets dat hiervoor gemaakt is...
  22. Roccade

    diversion xj600 1994, waar zit de rammelende dynamoketting?

    Sinds deze week in het bezit van een Div 600. Nu rammelt deze zoals zovelen dat doen. Uit interesse zo ik graag een tekening willen van hoe de dynamo ketting loopt. Heb me inmiddels 2 dagen rot gezocht op internet, in werkplaatshandboeken gekeken maar zonder resultaat. Nee, ik wil het...
  23. Roccade

    WINTERPROJECT XR600, hulp bij kabelboom (hulpvraag 01)

    01. HULP GEVRAAGD: Ik ben bezig om alle bedrading uit te zoeken en terug te brengen naar het minimale wat ik nodig heb om het blok te laten draaien. Het wordt een scrambler zonder toeters en bellen. En ja, uiteraard moet er officieel verlichting ed op, maar wil eerst het blok laten draaien...
  24. Roccade

    HULP GEVRAAGD; kabelboom

    -verwijderd en verplaatst naar mijn tpoic -
  25. Roccade

    winterproject XR600, hulp gevraagd (en nodig)

    Vorige week een XR600 opgehaald. De bedoeling is om hem als winterproject op te bouwen naar scrambler. De hoofdreden voor aankoop en bouwen is dat ik wil leren sleutelen aan motoren! Ik zal komende tijd veelvuldig jullie hulp moeten inroepen, immers is het mijn eerte bouwproject :)...
Terug
Bovenaan Onderaan