Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Freez
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Freez

    Keertje proberen voor absolute beginners

    Ik heb al wat rondgegoogled, maar nog niet echt gevonden wat ik zocht; Waar kan je een dag/middag boeken waar je onder begeleiding eens een dagje stoeien met een lichte enduro, of op een crossterrein met crossmotor, waarbij je geen eigen crossmotor/enduro hebt. Tot nu toe heb ik allen op...
  2. Freez

    Helmen en EHBO

    Gister een kleine "Crashcourse" EHBO gehad bij onze motorclub. Ik heb zelf niet EHBOgedaan maar in een donkergrijs verleden wel het z.g.n EHAF (Eerste hulp aan het Front), in het kader van een dienstplichtige ambulance chauffeur opleiding. Een grondige update voor wat betreft mijn eerste...
  3. Freez

    Ervaringen met bergtrainingen

    Bij gebrek aan enige hoogteverschillen anders dan viaducten in Friesland moeten wij het doen met weinig ervaring met rijden in de bergen. -O- Dat betekend dat in die zeldzame motorweekenden dat we in Duitsland op de bergen worden losgelaten we dat niet gehinderd door kennis het alleen met...
  4. Freez

    Klepdeksel Guzzi V11 sport bruin

    Een beetje een "longshot", maar bij het motor-forum weet je 't nooit wat de mensen nog hebben liggen. Ben een keertje op een modderpad omgekukeld, schade valt heel erg mee, maar wel een paar dikke krassen op één van mijn klepdeksels. Mocht iemand toevallig één hebben (of weten te) liggen...
  5. Freez

    Kneedpasta/Reparatie lekkage ZX6

    Bij een val is de generatordeksel van onze ZX-6r van 2002 beschadigd. Ik weet dat er ergens een lekje in zit, de motor markeert zijn territorium zeg maar na een rit. Het is niet bij de pakking, het zit ergens tussen de koelribben van het deksel zelf. Ik heb ergens op het forum al eens...
  6. Freez

    Rek in een nieuw leren pak

    Ervaringen gevraagd! Vorig jaar via het motor forum een prachtig (tweede hands) Dainese Yu Lady pak gekocht voor mijn vriendin. Het zat als gegoten en stond haar prachtig en zat haar ook erg lekker. :Y Door een forse crash was het pak op talloze plekken beschadigd, het was nog wel...
  7. Freez

    Imitatiekuipfrustraties, hoe los ik deze op?

    Geachte mede motorprutsers, Even een klein samenvatting; Bij een circuitdagje werd de motor van vriendin gereduceerd van dit; Naar dit; Vriendin is alweer helemaal ok, motor bijna; Via dit forum en marktplaats alweer voorzien van; Nieuwe uitlaat Kuipsteun (eerst de...
  8. Freez

    Kuipsteun ZX-9R 2000 Nieuw

    Gevalletje fout gegokt :( , Gekocht via marktplaats voor mijn ZX6-R 2002. Lijkt er als twee druppels water op, en past ook wel op het balhoofd, maar de armpjes naar de spiegelssteunen zijn iets langer |( . Ook komt de koplamp niet op dezelfde hoogte uit. Ik moet dus nu alsnog op zoek naar...
  9. Freez

    Vrouw op een Guzzi of een Supersport, wat is cool

    Even een interne discussie op het Motor-forum voortzetten. Mijn vriendin, (veertig plus, moeder van drie) heeft zelf een ZX-6R. Ze heeft er op Assen een flink uitstapje mee gemaakt en daarbij heeft de motor behoorlijk averij opgelopen, maar het apparaat is bijna weer klaar. We wachten alleen...
  10. Freez

    CRT 21 Juli, en nu verder...

    Een select gezelschap op het forum heeft meegekregen dat mijn vriendin een stevige uitstap heeft gemaakt afgelopen donderdag 21 juli bij de CRT dag. In de tweede sessie van de beginners, Veenslang (waar het hard gaat) en aanremmen Ruskenhoek ging het mis met het volgende resultaat...
  11. Freez

    Vervangingkuipen via Idealhere.com Ervaringen?

    Als gevolg van een crash bij een circuitdag; Slachtoffer 02' ZX6R 636 '( Het voorspatbordje is onbeschadigd *O* , maar dat is dan ook het enige deel waarvoor het geldt -O- . Echter op het eerste gezicht is frame, voorvork, radiateur en motorblok redelijk ongeschonden. Volgens de normale...
  12. Freez

    ZX-636 '02 startprobleem (heel soms)

    En dat was net vandaag. Op de snelweg gesputter, tank moest naar reserve, daarna in neutraal, maar startmotor geeft geen krimp. Wekenlang is de ZX normaal gestart, éénmaal eerder hebben we dit euvel gezien. Als neutraal actief is, maakt de zij-standaard normaliter niet uit, dus die...
  13. Freez

    Woon-werk verkeer en aansprakelijkheid

    Gister heeft baas verzekeringsmannetje op bezoek gehad. Verzekeringsmannetje probeert op basis van Arena-arrest een extra verzekering aan te smeren, voor het geval ik woon werk verkeer niet met de lease-bak doe. Baas trekt andere conclusie verbiedt mij eigenlijk terstond op om de motor...
  14. Freez

    Zelf geluid meten (ervaringen?)

    Ik heb mijzelf recentelijk ingeschreven voor twee "trackdays". Gebruikelijk issue daarbij is de hoeveelheid geluid die het geheel produceert. De wijze van meten is redelijk goed omschreven; bij x cilinders boven de y cc cilinderinhoud en z tpm op 1 meter afstand mag max 95 dB worden...
  15. Freez

    Zx9R 1994 36000 km

    Alleen via Motor Forum aangeboden. Wegens opspelen van latent Guzzi Virus, te koop. Mijn trouwe ZX-9R, goed onderhouden, al bijna 8 jaar in mijn bezit. Kilometerstand rond de 36.000 kilometer, loopt langzaam op, ik rijd er nog wel regelmatig op. Bouwjaar 1994, Banden voor 80%...
  16. Freez

    Adresje zadelbekleding Friesland

    Voordat ik alle meubelstoffeerders in de omgeving Leeuwarden ga afbellen, wie weet een geschikt (goed, ervaren, niet te duur) adresje voor het nieuwe bekleden van een zitje. Ik weet dat je dit zelf kan doen, maar ben zelf al eens aan het prutsen geweest en laat het liever over aan een 'pro'...
  17. Freez

    Kawasaki sluipt terug in Motogp?

    Ben ik dan de enige die het is opgevallen? Gisteren in de uitslagen van de MotoGP race, stond bij de naam van het team van Melandri niet Hayate racing maar...... Kawasaki En ook bij de uitslagen op de MotoGP website is de naam Kawasaki simpelweg weer terug. Wat denken we, is de motor...
  18. Freez

    ZX9R 94-97 probleemloos naar hoge kilometerstanden?

    Even een poll beginnen voor alle ZX9R rijders van de eerste serie. Ingewijden zijn bekend met een mogelijk probleem met zakkende cylinderbussen van het blok van de eerste serie, en er is een hele rij aan topics hierover, meestal aan de temperatuur gerelateerd. Oplossing voor het probleem...
  19. Freez

    Honda 647 GT/NT Vs Suzuki VX800

    Geacht Forum Voor een newby motorrijder zijn we op zoek naar een goede beginnersmotor, maar voor de nieuweling zijn er veel bomen in het bos. Eisen - Liefst (half) Naked, dus geen tupperwareschade bij omkukelen - niet al te sportieve zit, om nekklachten te voorkomen - Zuinig verbruik...
  20. Freez

    Tricky probleempje Triumph 955i

    Good day wise Forum, Voor m'n overbuurman, die zit met het volgende probleemje waar de lokale dealer blijkbaar ook geen raad mee weet; Patient Triumph Sprint RS 955i bj 2001. Zolang de versnellingen Neutraal staan is stationair toerental 1700 tpm, koppeling in of uit maakt geen verschil...
  21. Freez

    Combi Oordop/speaker die werkt

    Voordat ik het wiel tweemaal probeer uit te vinden. Binnenkort weer eens wat verder op stap met de motor, en wil daarbij m'n navigatiesysteempje meenemen, gewoon in de tanktas, en dan met een aangesloten oortelefoontje, die het liefst ook nog een beetje geluiden van buiten dempt. Ik heb al...
  22. Freez

    Voorjaarsbeurs, Utrecht of Den Bosch

    Geacht forum, Ik heb begrepen dat er dit voorjaar maarliefst twee beurzen zijn namelijk in Februari in Den Bosch in de Brabandhallen en begin Maart weer in de Jaarbeurs. Ik heb alleen begrepen dat dit met name is omdat de originele organisaties (Jaarbeurs vs Organisatie van de Motorbeurs)...
  23. Freez

    DoubleBouble alleen voor Show??

    Ciao Forummers, Hierbij verklaar ik plechtig dat ik wel de zoekfunctie heb gebruikt, maar geen antwoord op mijn vraag heb gevonden. O-) Voor mijn ZX-9B1 heeft MDI een DoubleBouble ruitje beschikbaar. Ik overweeg dit ding op m'n motor te zetten, maar alleen als het een flinke verbetering geeft...
  24. Freez

    Vreemd geschakel

    Vreemd geschakel, Hallo medekettingaandrijvers, Ik heb een probleempje, waar ik een simpele oplossing voor zoek. Ik heb recentelijk zelf de ketting van de ZX-9 gespannen en dacht dat volgens de algemene regels te hebben gedaan, echter bij de eerstvolgende rit had het geheel nogal kabaal. ...
  25. Freez

    Trainen van nekspieren

    Ciao forummers, Ik heb een "groeiend" probleem; Ik rijdt motor vanaf 1991, en heb een voorliefde voor sportievere motoren ( ieder zijn gebrek za'k maar zeggen) De laatste jaren eerst op een Guzzi LeMans gereden, en nu op een ZX-9R, waarbij met name de laatste tijd ik ook na kortere ritten...
Terug
Bovenaan Onderaan