Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Keesje60
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Keesje60

    Oorzaak plakkende koppeling

    Beste mede MFers, Ik vind dat mijn 34 jaar oude Honda NTV650 moeilijk en hakerig schakelt. Nu heb ik het idee dat de koppeling niet goed vrijkomt door aan elkaar plakken van de koppelingsplaten. ( de kabel staat goed afgesteld!) Ook met teveel of te weinig speling geëxperimenteerd zonder...
  2. Keesje60

    borging koppelingsmoer

    Beste MFers, Ik ben bezig om de koppelingsmoer los te maken van een Honda NTV650. Maar er zit een putje geslagen in de groef van de as, om te borgen. Hoe kan ik dat het beste opheffen zonder van alles te beschadigen en/ as krom te slaan? Uitboren vind ik gevaarlijk omdat er spanen in het blok...
  3. Keesje60

    ervaringen met aankoop demo motorfiets.

    Ik ben van plan om een nieuwe motorfiets te gaan kopen. (weet nog niet helemaal welke) nu wilde ik gaan overwegen om een zgn. demo-motor aan te schaffen. Maar ben benieuwd of hier op MF mensen zijn die daar goede of slechte ervaring mee hebben. Soms wordt gezegd dat zo een vaak afgeragd wordt...
  4. Keesje60

    Hoe achterwiel alleen de- en monteren

    Om het achterwiel in je eentje te de-monteren van een motor met enkelzijdige achterbrug (bijv. Honda NTV) moet het achterwiel geblokkeerd worden. Nu vroeg ik me af of het verantwoord is om een passende stalen pen door een gat in de achter remschijf te steken, en te rusten tegen de remklauw. Het...
  5. Keesje60

    goede of slechte ervaring met "E10 Fuel Fighter"

    Omdat het verschil in prijs tussen euro95 E10 en ethanolvrije premiumbenzine (V-Power of BP Ultimate) steeds groter lijkt te worden vroeg ik me af of het zinvol is om E10 i.c.m. E10 Fuel Fighters (of wat voor benamingen er verder zijn) te gebruiken. In met name voertuigen die echt geen ethanol...
  6. Keesje60

    Direct op vol vermogen??

    Er wordt door techneuten altijd verteld dat het direct na de koude start vol belasten zeer slecht is vanwege overmatige slijtage. Waarom kan dat met een politiemotorfiets (of auto) wel ? Of met een ambulance, of een brandweerauto, of een (diesel) noodaggregaat allemaal wel? En eigenlijk speelt...
  7. Keesje60

    hoe groot is veiligheidsmarge in onderhoudsbeurt

    De titel geeft mijn vraag eigenlijk al aan. Hoe groot is veiligheidsmarge in onderhoudsbeurt van een motorfiets? Vroeger was het voorschrift van een Honda CB bijvoorbeeld: elke 2500km/3maanden olie verversen, elke 5000km klepspeling controleren/stellen. Dat soort dingen. Maar bij mijn niet al te...
  8. Keesje60

    Zien moderne auto's onze motor wel??

    Ik zag gister op TV iets voorbijkomen wat me toch wel zorgen baart. In de moderne auto met allerleis snufjes zodat je zelf bijna niets meer hoeft te doe, kun je nu blijkbaar legaal TV kijken onder het rijden. (beetje overdreven) Want ja, je blijft toch wel op de rijbaan en de auto remt toch wel...
  9. Keesje60

    Brandstofpomp Aliexpress voor Honda NTV ervaring?

    Ben laatst bezig geweest met en brandstofpomp van een Honda NTV650 i.v.m. stotteren en inhouden. Zag bij Aliexpress een nieuwe pomp voor 28 euro. Dus die besteld en is nu binnen. Maar ik heb gemerkt dat de druk hoger is dan de originele. Namelijk 2 PSI in plaats van 0,5 PSI van de oude...
  10. Keesje60

    ervaring MASH motoren

    Ik overweeg om een Mash 400cc motor aan te schaffen. Ben wel gecharmeerd van de eenvoud en de retro look. lekker simpel. Maar zou graag weten wat de ervaringen zijn m.b.t. dealers, betrouwbaarheid, onderdelen, garantieafhandeling, etc, etc. Heb op google gezocht, maar daar is weinig over te...
  11. Keesje60

    Lijmresten verwijderen van uitlaatdemper

    Om de motor in de schuur te laten draaien (voor afstellen) had ik bedacht om een flexibele aluminium afvoerslang op mijn uitlaatdemper te schuiven en die dan naar buiten te leggen. Zodoende geen uitlaatgassen inademen. Omdat die niet goed bleef zitten is die toen vast gezet met duct tape...
  12. Keesje60

    Hoe maak je tankontluchting vrij?

    Een probleem met het inhouden en stotteren van een Honda NTV650 wordt veroorzaakt doordat de tankontluchting blijkbaar verstopt zit. Na openen van de tankdop gaat het een paar kilometer weer goed. Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik die weer open maken? Kan de tankdop zelf open gemaakt worden? Er...
  13. Keesje60

    Hoeveel is benzinepomp druk van Honda NTV

    Beste medeforummers, Ik ben bezig aan een Honda NTV650 Revere van een vriend. Deze houdt soms in. En het lijkt of die dan onvoldoende benzine krijgt. De filter/benzinekraan is schoongemaakt. Het benzine filter is vervangen. En de contactpunten van de benzinepomp zijn niet ingebrand. Als ik de...
  14. Keesje60

    2T olie als bovensmering voor 4T

    Zag laatst deze aanbeveling: www.kulsdom.be/bovensmering.html Kan dit ook een aanbeveling zijn voor motorfietsen zijn die in de winter heel weinig gebruikt worden. En het eventueel roesten van de (gietijzeren) cilinderbussen tegen te gaan. Ik kan er op internet verder niks op vinden. Heeft...
  15. Keesje60

    Heeft hier iemand mijn eerste Honda ?

    Heeft hier iemand mijn eerste Honda CB750KZ uit 1979 kenteken xxxxxx
  16. Keesje60

    Olie in bougiegat

    Ik wil binnenkort mijn motor voor pakweg 4 maanden stilzetten omdat ik deze winter niet meer door wil rijden. Nu heb ik alle voor de hand liggende maatregelen gedaan ( schoonmaken, olie verversen, tank vol V-power, carburatoren aftappen, banden van de vloer, etc. etc.) Maar soms wordt wel...
  17. Keesje60

    Ex politiemotor kopen verstandig?

    Een vriend van mij die in de USA woont heeft een ex-politiemotor gekocht. Ik vraag me af of dat verstandig is. Soms kun je hier ook wel een ex-politiemotor kopen. Ik denk dat zo een ding erg mishandeld is. Vooral het met koude motor plankgas vertrekken. Of heel lang met slakkengangetje riden...
  18. Keesje60

    Beter schakelen met andere olie

    Ik vind dat mijn Honda NTV 650 met koude motor erg stroef schakelt van 1 naar 2 en van 2 naar 3. In de winter is het nog erger. Warm is alles goed. Zou dat te verhelpen zijn met andere olie? Er zit nu Eurol semi-syntheet 10w40 in. Bijvoorbeeld 20w50 of juist dunner 5w40 of 10w30. Of een...
  19. Keesje60

    Hoe lang gaan iridium bougies mee

    Ik wil iridium bougies (NGK DPR-8-EIX-9) gaan monteren in mijn motor. Ze zijn erg duur, maar gaan lang mee zegt men. Ook zou starten en verbruik beter worden. Maar hoe lang gaan iridium bougies eigenlijk mee? 50.000, 80.000, 100.000 kilometers??? Heeft iemand daar ervaring mee.
  20. Keesje60

    Hoe lang gaan irridium bougies mee?

    In mijn Honda NTV650 zitten 4 NGK irridium bougies er al 64000 km in. Zien er niet versleten uit en de motor start en loopt nog goed. Maar moet ik deze nu toch vervangen. Ik vroeg me af: Hoe lang gaan irridium bougies mee?
  21. Keesje60

    5 weken stilstaan

    Beste "mede-forummers". Wegens werkzaamheden in het buitenland ben ik het komende half jaar slecht 1 keer in de 5 weken een lang weekend thuis. Dat betekent dat mijn Honda steeds minimaal 5 weken ongebruikt stilstaat in de schuur binnen. Nu vraag ik me af of ik daarvoor toch nog speciale...
  22. Keesje60

    Even voorstellen

    Wil me even voorstellen omdat ik hier nieuw ben op het Motorforum. Mijn naam is Kees, ben 55 jaar oud en woon in Tiel. Heb vroeger wel diverse motoren gehad, maar ben er om allerlei reden mee gestopt. Nu heb ik sinds kort een oude Honda NTV650 uit 1989 van mijn overleden oom gekregen. Deze...
Terug
Bovenaan Onderaan