Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Rockert
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. R

    photoshopbeet zoekt hulp...

    Geen idee waar ik het echt plaatsen kon, dus bij voorbaat al excuses aan de moderators... Ik ben op zoek naar iemand die een wijzerplaat voor mijn honda cb400f racertje kan maken. Voorbeeld is een smiths ATRC teller, Ik heb een gewone teller gesloopt, en er een digitaal tellertje ingemaakt. (kon...
  2. R

    bikers classics 2014 projectje cb400f

    Aangezien ik altijd plechtig beloof de motor die ik bouw nooit meer te verkopen en dan altijd weer andere plannen krijg... (en hem dus toch verkoop) zat ik voor de komende bikers classics zonder speelgoed. Daarbij komt dan ook nog dat ik het vorig jaar ook al niet gereden had... omdat ik de...
  3. R

    skyteam ace

    Ik weet het..het is een replica van een replica maar dan nog. De japanners zijn ook ergens begonnen en wat meewarig bekeken waarna ze een revolutie in motorland ontketenden. De chinezen hebben de laatste jaren nu niet echt een reputatie van kwaliteit opgebouwd maar men is daar zelf onderhand ook...
  4. R

    Bertus en Tinus....zijn gewoon losers!

    Inderdaad, Bertus en zijn maat Tinus zijn eigenlijk maar een stelletje losers. Dat wist ik al op jonge leeftijd. Op zich waren ze wel op de goede weg maar ergens hadden ze toch niet goed opgelet. Deze wijsheid kreeg ik aangereikt van een man die voor bij ons in de straat woonde. Vanuit mijn...
  5. R

    cafe racer treffen (tje)

    Zondag 3 juni a.s is het goed weer dus zin in een eindje rijden en "no particular place to go"? Bij ons in het drentse Odoornerveen organiseren we een gezellig cafe racer mini treffen. Gewoon een in ongedwongen sfeer beetje elkaars caff bekijken, bakkie doen en de tentoongestelde motoren...
  6. R

    roller starter/starhulp

    Ben al enige tijd bezig met het plan een roller starter te maken. Tijdens het zoeken op het internet kom je allerhande adviezen tegen maar eigenlijk nergens een precieze "how to"....beetje jammer. Heb zelf het plan om hem van stroom te voorzien dmv een accu en een startmotor van een auto-trekker...
  7. R

    BMW kaffee racer

    Ben maar weer eens wat nieuws begonnen. Nu eens geen XS of SR maar een BMW. Had het plan om er eerst een RS54 achtig iets van te maken (de "echte" bmw racer uit de fifties) Maar stuitte op teveel techniesche problemen om dat even snel op te kunnen lossen. Heb al eens eerder gezegd dat plannen...
  8. R

    BMW R80 brikkenprobleemje met cardan

    Mijn BMW R80/7 heeft, zoals alle BMW´s denk ik, een ontluchtingsnippel/ding aan de bovenzijde van de cardanklok. Sinds vandaag komt hier nogal wat olie uit. En wel zodanig dat de achterband er ook mee versmeerd word. Ben wat BMW betreft absoluut beginner dus zou graag tips, hints en eventuele...
  9. R

    leuke links naar leuke plaatjes

    kon even geen beter topictitel bedenken ...werd gister op deze Drents Archief - Beeldbank gewezen, even kijken naar TT beelden uit de afgelopen 70 jaar......vinnik lekker
  10. R

    caferacer onderdelen gebruikt...opruiming

    Tweedehands spulletjes gaan eruit. Voor de moderators: dit is volgens mij geen spam, anders graag een berichtje. Anyway, enkele tanks, rickman kuipen en tophalf en wat zitjes. Tanks zijn zo´n beetje vaste prijzen. Zitjes: wat de gek er voor wil geven... deze tank 45 euro
  11. R

    YAMAHA SR500 1978

    ik weet het, origineelzoekers kunnen beter ver kijken. Koopjesjagers en potentiële caferaceraars worden toch vriendelijk verzocht even door te lezen. Enkele weken geleden kocht ik deze 78er SR om te verbouwen tot caferacer. De basis is gewoon goed te noemen. Technies is er eigenlijk niets aan de...
  12. R

    SR500 caferacer

    Mischien is het bij sommigen bekend, zoniet, dan maak ik nu officieel wereldkundig dat ik een zwak heb voor de yamaha SR500. Weet ook niet hoe dat komt, zal wel iets uit mijn jeugd zijn ben ik bang. Onderhand heb ik er 3 mogen bezitten maar telkens heb ik ze weggedaan omdat het vriendenclubje...
  13. R

    Dresda Honda 750

    Ergens begin dit jaar kreeg ik een telefoontje: of ik nog geïnterreseerd was in het Dresda frame....Uiteraard was ik geïnterreseerd maar de pech was dat ik vlak daarop de beurs in Hardenberg had en daar behoorlijk voor had moeten investeren, saldo op mijn bankrekening was dus nagenoeg nul :( Ik...
  14. R

    Honda CB750 SOHC K1 1970 Caferacer

    Zoals de foto´s al laten zien duidelijk een fiets met werk maar wel in essentie compleet. Fraaie tank en zit...en de kuip hebben we het maar niet over :N . Originele eerste type carburateurs (kabelbediend) en van 2e eigenaar. Volledig kenteken en na 38 jaar behoorlijk belastingvrij. Ik heb haar...
  15. R

    Bikers Classics 2008, wie gaat er naar toe?

    Even een beetje "ik ben nieuwsgierig wie er ook allemaal komen" topic dus. Ondergetekende gaat wel die kant op in ieder geval met nieuwe camera waar dus meer dan de tot nu toe 17 foto´s opkunnen :Y
  16. R

    classixs

    Omdat ik het toch niet kon laten heb ik deze winter me verstopt in de schuur en ben begonnen met de ombouw naar een klassieke caferacer. Deze keer eens geen polyester maar alles metaal of aluminium. Niet dat ik tegen plastic ben (de volgende wordt wel weer voorzien van plastic leukigheid) maar...
  17. R

    XS 650 Caferacer

    Na mijn vrouw vorig jaar plechtig en met de hand op het hart te hebben beloofd dat :"deze echt een blijvertje was" mag ze toch weer de deur uit. Ik heb het hier over een xs650 uit 1982. Ongeveer 50.000 gelopen dus niet nageltjespliksplinternieuwzouitdeshowroom meer. Wel een eerlijke fiets die...
  18. R

    MZ TS250 NVA

    Ok ok, geen caferacer deze keer maar een poging tot restauratie. Ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van de stoffelijke resten van een TS250 MZ. En dan ook nog eens in de uitvoering van de "Nationalen Volks Armee". Een legerbrommer dus. Op het eerste gezicht behoorlijk compleet...
  19. R

    cb400f caferacertje (in wording..dat dan weer wel)

    Ik heb het een tijdlang niet willen zien maar merk dat ik er echt te weinig tijd voor heb om alles goed af te ronden. Moest een keuze maken dus en vandaar dat ze toch wel met spijt in ut hartske weg moet. Tis dus een 400f van 77. Zal eerst de minpunten opnoemen, koppakkinglekkage, en carbs...
  20. R

    brikkenspeulgoed

    oftewel, het leukere spul dat het brikkenrijden zo leuk maakt, lamporen, megatonnetjes,rem/schakelsetjes en clip ons zijn nieuw. De rest (maar dat zal aan de foto´s te zien zijn) tweedehands. clip ons zijn leverbaar in 32, 35 en 38 mm lamporen 35 en 38mm, megatonnetjes hebben minimaal 35 en...
  21. R

    cb450 k5

    nu alweer te koop...cb 450 k5 what you see is what you get...en wat see you dan? Een 74er cb450 k5 dus. Met kenteken, enkel dat kenteken is "slapend" dwz, bekend bij de rdw maar niet ergens op naam van iemand geregistreerd. Moet dus een keuring ondergaan, niets moeilijks maar moet wel even...
  22. R

    lang verhaal even kort maken...r3 yamaha brik tk

    te koop dus, bijna volledig compleet, aanzuigrubbers, claxon missen. dat is het enigste wat ik zo op het eerste rondje speuren heb kunnen ontdekken, verder is alles aanwezig. MAARRRRRRRRR oud en "restauratiebehoevend". Wel volledig kenteken en lopend/draaiend, whatever. Volgens het cbs staan er...
  23. R

    Rockerts schuuropruiming

    Alle kuipen die ik heb kan ik onmogelijk allemaal gebruiken dus mogen "weg" Alle kuipen 35 euro, behalve de rood/witte die is 50 euro, vaste prijs en liefst afhalen. Bij de weg, binnenkort (juni) ga ik naar onze oosterburen shoppen, mocht er iemand iets speciaals zoeken laat het even weten, kijk...
  24. R

    cb750caferacer (spuiter)

    cb750 caferacer in opbouw, moet eigenlijk alleen gespoten worden. Alles werkt, loopt goed, geen rook of andere verontrustende signalen. Carbs aangepast aan luchtfilter, banden tandwielen etc netjes, supertrapp demper, gewoon spuit erover en gaaaaaaaaaaaaaaaan :]
  25. R

    Suzuki gs 550 met dakkapel

    Opgeduikeld in drenthe, een zo goed als originele suzuki gs 550, enkel en uitlaat en voorspatbord zijn niet meer zoals ze destijds de fabriek verlaten hebben. Nieuwe accu, goede banden en loopt zeer netjes, geen rook, rammeltjes of andere rare dingetjes. Alles werkt zoals het hoort, gewoon een...
Terug
Bovenaan Onderaan