Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Rob RD
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Rob RD

    De Derde-Sloopkogel-Memorial-PITT-Nachttopic Historische Tankstations-rit

    De derde Sloopkogel motorrit, geboren in het Tankstationnetjes topic. De tweede is nog niet gereden, dat gaat wel gebeuren. @Joram ontfermt zich daarover, ik ga deze inelkaar zetten met waarschijnlijk als voorijder @Nejra om het tempo wat te temperen
  2. Rob RD

    Byzondere en Historische Tankstations

    Zo bij Pagina 143 in het mooie dingen topic komen een paar historische en byzondere tankstationnetjes voorbij. Op een of andere manier fascineren die mij, de trigger daarvoor waren de Furstenwalder Tankstellen in Duitsland en Polen. Vervolgens kwamen daar reacties met daarin Dudok...
  3. Rob RD

    MF kan niet omgaan met .webp :N

    Zelfs een plaatje vanaf MF gedowload om elders te gebruiken wordt niet gepruimd. Is een .webp te hernoemen of moet dat geconverterd worden
  4. Rob RD

    Draaiding in keuzebalk

    Ineens was het er, draait door het beeld, verdwijnt rechts achter de onderste keuzebalk om er linksonder weer achter vandaan te komen Zo draaide die, waarbij het onderin onzichtbaar w as
  5. Rob RD

    Yamaha Contactslot

    Omdat het contactslot van de GaYZF750R "Pinky" stuk is ben ik aanhet slopen, vergelijken, testen en experimenteren gegaan. Ik had nog nooit een contachtlot open gemaakt maar met de kennis die ik opgedaaan heb bestaat er geen geheim meer wat contact en alle andere sloten betreft. Ik heb er wat...
  6. Rob RD

    Geldige en niet geldige Likes

    @Duderuud het is geen quantumtechnologie om van de mij totaal toegekende likes van 115006 (op dit moment, still counting) slechts de likes 👍, 😍 en 🤣 gewaardeerd worden als tellend voor mijn totaal van 106769 likes. Van oudsher weten we dat 😲, 🙁 en 😡 niet meetellen in de score waar ik dan het...
  7. Rob RD

    quotes knippen

    basisbericht Toegevoegde quote
  8. Rob RD

    Hoe zit dat met BOS uitlaten?

    Voor mijn zoon's verjaardag een mooi uitlaatje uitgezocht voor zijn FZR600R, de BOS die er op zit geeft een verschrikkelijk mooi geluid, alleen hoor ik hem vanuit Rèswèk in Leidschendam wegrijden. Dus voor iets beschaafder geluid bij Kommer, wat me een topzaak lijkt, een verse BOS uitlaat...
  9. Rob RD

    Reissnelheid in TomTom

    Vol goede moed geef ik op welke Tomtom dan ook mijn bestemming in en constateer dat ik over de volgende 600 km 5 uur en 11 minuten ga doen.. Een gemiddelde van 116. Vraag ik me af of ze nou debiel zijn bij tomtom of van de pot gerukt, om een gemiddelde te halen van bijna 120 moet je als een...
  10. Rob RD

    Alternatieve testbrandstof voor Carbs

    Nou? Ik ben het gokken dat "het wel goed zou zijn" een beetje beu en wil alles dat met benzine van doen heeft éérst testen voor ik ga monteren. Alleen die vieze benzinelucht wil ik vanaf. We waren al begonnen met Aspen, dat ruikt al een stuk minder penetrant maar eigenlijk zoek ik een...
  11. Rob RD

    Autisten op een rijtje, alles geordend.

    Effe een paar voorbeeldjes. Een stuk van mijn elecronica lab De verzameling zoekgeraakte bouten Kisten met spuitverf, schoonmaakmiddel, whatever Alles uitgezocht en gesorteerd. Een onderbewuste drang die alles uitgezocht, geordent en netjes wil hebben. Een vorm van Autisme die we...
  12. Rob RD

    Originele Richtingaanwijzers voor een FZR600R

    Ik ben dat rechtdoorrijden zat. Naja, voor onze projecten, waartussen ook wat schadefietsen en Ali-mods zitten zoek ik wat richtingaanwijzers, voor achter links rechts, allemaal welkom. Die zitten en passen van de YZF750R en de CAT (YZF600R) trouwens ook. Ik ben de markt al af aan het...
  13. Rob RD

    De Tweede Sloopkogel-Memorial-PITT-Nachttopic Ponten-Motorrit. 2023

    Eind Mei 2023 of verderop in Juni is het de bedoeling dat we weer een dagje gaan socializen ter gedachtenis van de ons ontvallen Sloopkogel. De rit zal ook weer niet honderden kilometers zijn maar wel met veel loos gelul. Er komt nog meer info en een poll voor de datum. Ik ben heb het weekeinde...
  14. Rob RD

    Tip: Yamaha Tankdop. Het achtste boutje verwijderen

    Als ik met een motorfiets bezig ben en ik denk er aan haal ikzelf steevast het 8ste boutje weg. Voorlopig 1 keer mee gered geworden. Ik ging met de zwarte 600 tanken, ja, en dan zit de dop intern vastgerot. Waterland. Met geen mogelijkheid de dop open te krijgen, daar sta je dan bij de Shell...
  15. Rob RD

    Verkocht: 2Tanks voor een RD250/350 LC in erbarmelijke staat

    Vol met roest en deuken. Maar als je niks hebt of je tank kapot is zijn deze nog best te restaureren. Misschien heb je een pot plamuur nodig en een set slagtrekkers maar dan kom je een heel eind. Voor 50 euro wordt je de gelukkige eigenaar van een historische bonk oud ijzer
  16. Rob RD

    Emojis anders dan voorgesteld in de voorbeelden

    @Duderuud zijn we gehacked of heb ik ergens overheen gelezen: De emojis die geplaatst worden zijn veel lelijker dan die uit het selechtievenster???
  17. Rob RD

    Merken- en typeclubs onderbrengen bij Motor Forum

    Aan de Admins Ik zelf ben al betrokken bij een aantal merken en typeclubs waarvan de forums niet meer bestaan niet onderhouden worden of opgeheven worden wegens teruglopend ledental. Daarbij zijn er merken en typeclubs die niet bij machte zijn een Forum op te zetten voor hun type motor en het...
  18. Rob RD

    Project FZR 600

    <<-------->> Topicverkrachters: niet de SBB :W
  19. Rob RD

    Accuzuurpeil daalt zonder oorzaak

    Effe wat mafs. Het gaat om een nieuwe Yuasa accu, klotezooi, ik weet het en daarbij nog zo'n heel klein ding voor mijn RD350LC2, die zijn al helemaal niks waard. De 250 gaat ieder jaar een nieuwe in, dat zal deze ook wel worden. Ik heb die accu besteld en gevuld met zuur, uit de fles, zoals het...
  20. Rob RD

    Middelburg Jr onderuit

    Ik had dus al jaren niks van 'm gehoord, ondanks dat we historische races bezoeken Maarja, hij zal er wel weer bovenop komen https://www.racesport.nl/jacky-middelburg-jr-zwaargewond-bij-crash-tijdens-historische-tt-vlagtwedde/
  21. Rob RD

    Waarom worden deze HTML dingen gedownload

    @Duderuud Heeft dat een functie? Ik heb het alleen als M.-F. openstaat... als enige
  22. Rob RD

    Ervaring met Tank-Cure ontroester

    Vrienden Ik sta aan de vooravond van het ontroesten van meerdere tanks. Binnewerks Nu zweven daar toch wat lastige vragen omheen. Allereerst is natuurlijk belangrijk hoever het complete ontroesten lukt. Het gaat mij er om dat er geen residu van roest en ontroester roe(s)t in het eten kan...
  23. Rob RD

    Als je motor dan helemaal uitelkaar gaat..,.

    Hoe doen jullie dat met: 1) De boutjes en moertjes en schroefjes en ringetjes??? 2) Kabelloop, zowel van de draadboom als de bedieningskabels, waar komt alles weer te liggen??? 3) Slangen, we hadden weer es meerdere slangen over, uiteindelijk na veel verkeerd aansluiten alles OK... 4)...
  24. Rob RD

    Slingerende Vacuummeter

    Ik heb een setje van 4, twee doen het okee, bij de twee anderen vliegt de wijzer heen en weer op het ritme van het toerenbtal en is niet af te lezen. Nou heb ik een van die twee wiebelaars opengemaakt en er zit niks in wat op instelbare demping wijst. De schroef voorop is om het 0-punt in te...
  25. Rob RD

    Zomaar, globale diagnose synchronisatie zonder meting te doen

    Je krijgt er toch een aardig beeld van dat 2 te weinig krijgt. Na het kleppen stellen moet je eigenlijk ook altijd synchroniseren. Waarom? Verandering van de klepspeling beinvloedt de lichthoogte en daarmee het arbeidsdiagram hetgeen direct zijn effect op de beademing heeft. We hadden een paar...
Terug
Bovenaan Onderaan