Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: jelvis
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. J

    Ik wil kickstarten!!!

    Hallo, Ik heb net een yamaha 600 tenere blok in elkaar gedraaid en gemonteerd. Er is veel compressie, maar de aanhouder wint en dus krijg ik hem na enkele flinke trappen draaiend. Dan gebeurt het volgende; motor draait gedurende 5 a 10 seconden, valt stil en laat zich dan niet meer...
  2. J

    kawasaki zx9r is mij vreemd

    hoi, mijn broer zijn kawa start niet meer en volgens mij ligt dat aan een platte batterij, daarom dat ik ze even wil bijladen. Alleen... ik ken niets van kawa... euh waar zit de batterij? ;) ik vermoed onder het zadel maar die zijschroefjes zitten muurvast, dus vooraleer ik daar dingen ga...
  3. J

    Elektrische starter blijft maar gaan?

    Hallo, Ik wou vandaag mijn xt600e uit '99 starten nadat hij enkele dagen in het koude weer buiten onder een bache had gestaan. Contact op, motor springt aan, motor springt af, geen probleem dacht ik een beetje koud, dus nog eens proberen. Contact op, motor springt niet dadelijk aan, maar de...
  4. J

    chassisnummer yamaha

    Hallo allemaal, Ik heb een tijdje terug een yamaha xt600z tenere uit 1985 gekocht met gelijkvormigheidsattest (paspoort van de motorfiets), maar zonder papieren. Je kan deze aanvragen bij de politie in ruil dat je de kas van vadertje staat dan wat spijst. Om een lang verhaal kort te maken; Ik...
  5. J

    Acerbis handschalen vastmaken

    Mijn acerbis handschalen werden bevestigd op een acerbisstuur 22 mm. Nu wil ik ze op een gewoon 22 mm stuur zetten, maar nu passen ze niet meer. Dit komt omdat de klemschroeven links en rechts wel pasten in dat acerbisstuur omdat dat dikker van materiaal is en de schroeven vlug over elkaar gaan...
  6. J

    banden plakken

    Is het materiaal om banden te plakken bij motorfietsen hetzelfde als dat van gewone fietsen? Met materiaal bedoel ik de 'pleisters', de lijm,... Alvast bedankt!
  7. J

    te weinig compressie

    Hallo, Ik ben bezig met een tenere 600 uit 1985 weer leven in te blazen nadat hij in onderdelen uit elkaar is geweest en dus een hele tijd (jaren) niet heef gereden. Als ik hem probeer aan te kicken, voel ik veel te weinig tot geen compressie. Wat kunnen hiervan de oorzaken zijn? Dank!
  8. J

    onderdelen yamaha xt 600

    Ik heb nog een aantal onderdelen te koop voor een yamaha xt 600, 2 motorblokken, rode buddy, spatbord, sturen, tandwielen, hendels, luchtfilterhuis, assen voor en achterwiel,... Uitleg en foto's, zie weblink; http://users.pandora.be/jelle2/xt600/
  9. J

    Vraagje over een vonk

    Hoi, ben nog steeds bezig met de opbouw van een tenere uit 1985. Die dingen starten zonder batterij en ik heb terug een vonk in de bougie vandaag, maar krijg hem niet aan de praat. Mijn vraag; Als je een vonk hebt, is het dan de bedoeling dat hij dan blijft vonken of kan het zijn dat bij een...
  10. J

    Benzine zeikt uit carb

    Hallo allemaal, ik ben bezig met een yamaha tenere 600 uit 1985 terug op te bouwen en leven in te blazen. Ik had vandaag een vonkje en in alle enthousiasme wilde ik natuurlijk dadelijk checken of ik hem aan de gang kreeg met toevoer van benzine. Toen ik de tank opendraaide, liep de benzine...
  11. J

    Technische documentatie downloaden

    Hallo, op xtsr500.nl las ik dat je via deze site technische documtatie kan downloaden over verschillende types motorfietsen op voorwaarde dat je een half jaar lid bent. Hoe werkt dat en waar kan ik me daarvoor aanmelden. Dank!
  12. J

    Roest rust

    Bestaat er een product waarin je roestige schroeven en bouten kan laten trekken zodat de roest verdwijnt? Waarom? - Omdat ik niet om de vijf tellen bij de ijzerhandel wil staan. - Omdat sommige schroeven veel geld kosten bij de dealer. Andere roestaanpaktips zijn ook steeds welkom. Dank...
  13. J

    Hoe rem ontluchten?

    Hallo daar, mijn voorrem bleef hangen, heb alles eraf gehaald, gepoetst, terug gemonteerd, remvloeistof bijgevuld, maar hoe ontlucht ik die rem eigenlijk? Ik heb al gepomp en het ontluchtingsschroefje opengelaten, maar ik voel nog geen tegendruk. Kan me iemand helpen?
  14. J

    Welk type kettingslot voor xt600?

    Hallo, ik wil bij www.kedo.de op blz 148 in hun catalogus een kettingslotje bestellen, maar ik er zijn verschillende types van kettingslotjes en ik weet niet welk ik nodig heb. Welk type slot zit er op een xt600? Of hoe kom je te weten welk type slotje je nodig hebt? Dank!
  15. J

    Helicoils

    Ik zoek een helicoil voor een schroef van 10. Bestaan deze? Ik kan er geen vinden (allemaal kleinere maten) Dank!
  16. J

    Rijbewijs geldig in Spanje?

    Hoi, ik ga in Spanje op vakantie en wil er enkele dagen een motor huren om wat te touren. Is mijn rijbewijs A geldig in Spanje of moet ik dan een internationaal rijbewijs aanschaffen? Ik woon wel in België, maar veronderstel dat voor Nederland hetzelfde geld.
  17. J

    White power veer reviseren???

    Gisteren is de ijzeren slang van de schokdemper naar het veerpompje tussen mijn ketting gekomen, nu druipt er olie uit het slangetje. De schokdemper heeft al 50000 km stand gehouden en met het oog op een lange reis volgend jaar wou ik hem toch een keer laten reviseren. Nu is dus het geschikte...
  18. J

    Extreem olieverbruik

    Ik heb een tijdje terug mijn yamaha xt600 laten reviseren na 50000 km. Na de 1000 km beurt goed gereden en vandaag, 2200 km na de 1000 km beurt de olie nog maar eens gecheckt.... aaaaah, 1,5 l olie moeten bijvullen op amper 2200 km. Dat is 1 liter per 1460 km. (een geluk dat het blok niet is...
  19. J

    In het kader boren???

    Het gaat over een yamaha xt600e; De bovenste schroefdraad (in het kader) van het voetje aan de rechterkant (aan de achterrem) is compleet dolgedraaid. Ik zou nieuwe draad kunnen trekken in het kader, maar dat heb ik al een keer gedaan en ik wil het gat ook niet groter maken. Ik zou dat gat...
  20. J

    GPS in Afrika

    Hallo, ik vertrek over een jaar met de motor naar Kaapstad en ben me momenteel materieel aan het voorbereiden. Ik ben op zoek naar informatie over betrouwbare GPS toestellen voor deze trip. Voorwaarden zijn; - aansluitbaar op een 12 volt batterij - kaarten kunnen laden van hier tot Kaapstad -...
  21. J

    Motor warm, even stoppen en niet meer starten?

    Als mijn xt600 warm is en ik stop even om te tanken, pauzeren,... dan krijg ik hem niet meer gestart. Als ik dan even wacht, lukt het me wel. Is dit een probleem met de elektriciteit (slecht contact bij warme motor) of iets anders? Ik dank u!
  22. J

    Motor valt uit bij terugschakelen???

    Motor (xt600e, 1990) is enkele dagen terug van de dealer, de eerste tweehonderd km eergisteren en gisteren geen probleem, maar vandaag viel hij na 50 km telkens stil bij het terugschakelen en kan is slechts stukjes rijden van 2 a 3 km. Carb is net zuiver gemaakt, nieuwe vlotternaald, etc...
  23. J

    Hoe motor inrijden na revisie?

    Ik heb net mijn yamaha xt600e (1999) teruggehaald na een grondige beurt en topendrevisie. Het onderblok is dus niet gereviseerd, maar de cilynder is uitgeboord en voorzien van grotere zuiger. Hoe rijd ik mijn 'nieuwe' motor het best in? Na hoeveel km vervang ik de olie? Nog iemand ervaring...
  24. J

    Motor slaat af na 1 km???

    Vandaag een yamaha xt600 gekocht, bj 1990, 13000 km. Nette staat, goed onderhouden, maar heeft de afgelopen 5 jaar amper gelopen. Als ik ongeveer een km rijd, slaat de motor (na wat gestotter van de uitlaat) plos af. Starten daarna lukt, maar hij blijft uitvallen zolang de motor warm is. Weet...
  25. J

    Kickstarter op XT600e

    Is het mogelijk een kickstarter te monteren op een xt600e uit 2000. Kun je dit zelf doen, welke onderdelen zijn nodig... heeft er iemand ervaring hiermee. + belangrijk: kan dat geen kwaad voor de E-starter? Bedankt!
Terug
Bovenaan Onderaan