Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: mcvdmvs
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. mcvdmvs

    Hoeveel kracht in je hand om te remmen?

    Ik heb mijn hand geblesseerd en kan niet de maximale kracht uitoefenen op de remhendel. Mijn linkerhand komt tot 45kg, mijn rechter tot 25kg. Hoeveel kracht moet je eigenlijk in je hand hebben om de voorrem fatsoenlijk te gebruiken?
  2. mcvdmvs

    Vandaag en morgen Dasty nog in aanbieding

    Het enige product dat beter reinigt dan een ultrasoonreiniger en als het defacto schoonmaakmiddel voor de brommer geldt is vandaag en morgen nog in de aanbieding bij de Wibra. Voor diegenen die dit niet kennen, ga je schamen en als de wiedeweerga zo'n flesje halen. En lees eens...
  3. mcvdmvs

    Caferacer-zit-bekleding

    Ik zie de mooiste skai-zadel langsvliegen, maar kwam ook het volgende tegen: een neopreen schuim van 15mm dikte dat je mooi op zadel kan plakken: http://www.optitune.nl/foam-zadel-voor-race-seats-15mm-p-53258.html Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja, heb je ook een foto?
  4. mcvdmvs

    Yamaha XTZ 750 Super Tenere te koop

    VERKOOP GEANNULEERD De kogel is door de kerk en de knoop doorgehakt. Na een aantal jaren plezierig XTZ gereden te hebben gaat de kameel in de verkoop. Bouwjaar: 1989 Km-stand: 70.000 Banden: Michelin Anakee Uitlaat: RVS bochten met Laser Pro Duro demper RVS beugels. WP voorveren...
  5. mcvdmvs

    Zitje / monoseat / soloseat maken en vastmaken

    Mijn caferacer projectje loopt op het einde. Ik heb nog een enkel struikelblok te gaan en mis wat inspiratie. Het monozitje dat ik heb aangeschaft moet op de brommert gemaakt worden. Zoals je op de foto's kan zien heb ik twee metalen beugels in het frame gelast en daarom rubberen doppen gezet...
  6. mcvdmvs

    Monoshock conversie

    Samen met TripleXS zijn we mijn XJ 650 aan het voorzien van een monoshock uit een XZ 550. Omdat we allemaal plaatjes willen zien, hierbij het fotoverslag. Uitgangspunt: De zaag in de XZ achterbrug, we hebben alleen de bovenkant nodig XJ achterbrug waar het op moet XZ donor, de...
  7. mcvdmvs

    Lassert nodig

    Ik zoek een lassert in de buurt van Apeldoorn voor een leuk verbouw project. Ik heb een achterbrug van een Yammie XZ die in mijn XJ moet worden gehangen. Dat houdt het volgende in: - losslijpen monoveerbeugel van achterbrug XZ - losslijpen monoveerbeugel frame XZ - doorzagen en verbreden...
  8. mcvdmvs

    BT45 op!

    De BT45's zijn op, althans in de meest gewilde brikkenmaat: BT45r 120/90-18 zijn ze in Apeldoorn en omstreken pas over drie weken weer leverbaar. Wie van de brikkerts heeft die hele partij opgekocht? Inleveren, ik moet op OBT! Of weet iemand in de buurt nog een BT'tje liggen? Ik heb Kommer...
  9. mcvdmvs

    Indeuken tank tbv clip-ons

    Ik kon geen topic hierover vinden dus hierbij een nieuwe. Ik heb op mijn brommert clip-ons gefietst, maar die zorgen ervoor dat ik met mijn klauwen tegen de tank kom met scherp sturen. De tank is daarvoor al licht beschadigd. Nu wil ik net als racerts de tank indeuken met uitsparingen voor mijn...
  10. mcvdmvs

    Noppen op de weg

    Afgelopen weekend getourd in Duitsland. Op de heenweg ging mijn wegband lek. Met 150 km/u geeft dat wat wrijving en pas na twee kilometer had ik door wat er echt aan de hand was. De band was goed warm en al aan het roken. De XTZ dus maar aan de kant van de snelweg gezet en de ANWB gebeld. Ze...
  11. mcvdmvs

    Snel toertocht nodig

    Heb ik weer. Net een toertocht geregeld, belt de rijstleider af. Nu wil ik komend weekend wel lekker rijden, maar ik heb geen rit. Morgen weg, dan een jeukherberg oid, zondag nog een eindje en dan weer terug. Heeft iemand nog iets leuks op de plank liggen? Heen 250 - 300 km, terug ook zoiets...
  12. mcvdmvs

    Marzocchi achterveren

    Achterveren merk Marzocchi, oog-oog: 36cm. Prijs E 35,00
  13. mcvdmvs

    Nieuw rubber in de regen

    Ik heb vandaag een afspraak om nieuw rubber op het voorwiel te zetten. Nieuw rubber is altijd even glad, maar dat rij je binnen 100km weg. Maar hoe werkt dat met het kletsnatte wegdek wat we vandaag hebben? Moet ik me zorgen maken dat ik 40km met samengeknepen billen en een glijdend voorwiel...
  14. mcvdmvs

    P&P XJ/XS

    Hallo vrolijke prutsvrienden. Ik wil graag een P&P organiseren, vooral dan ook met pruttel op 22 april, iedereen met een XJ of XS is van harte welkom voor de nodige aanpassingen, opvoeringen, uitslijpingen en weet ik wat veel meer. De P&P, ik denk nr 6 of 7, zal in Apeldoorn plaatsvinden. We...
  15. mcvdmvs

    Motorbeurs kaartje te koop

    Ik heb nog een kaartje voor de motorbeurs te koop. Gekocht in de voorverkoop voor 10 euro. Alle dagen geldig. Interesse? Stuur een mailtje. Mvg Mick
  16. mcvdmvs

    Gatverepielekes gladheid

    Een paar dagen heeft de zon geschenen. Dan miezeren er een paar druppels op de weg, en de opstelstroken voor de verkeerslichtinstallaties zijn plotsklaps spiegeltje glad. Tot driemaal toe het voorwiel geblokkeerd en gelukkig niet op mijn plaat en wel op tijd stil, ik geloof dat de blikrijder...
  17. mcvdmvs

    Stilstand is vrienden maken

    Gisteren stond ik stil. Op de A1 ter hoogte van Stroe was de peut op. Bij gebrek aan benzinepompen tussen Barneveld en Apeldoorn, moest ik toch maar ergens de brommer zien te parkeren. Gelukkig kon ik net op tijd afslag Stroe nemen en de brommer bovenaan het viaduct in de middenberm van de...
  18. mcvdmvs

    Voorvork bussen

    A.S. zaterdag moet ik mijn voorvorkkerringen vervangen. Via Dan kwam ik op het idee om mijn (te slappe) voorveren aan te passen met een bus/ buis. De bus zet je aan de bovenkant op je veer in de voorpoot. Daardoor wordt je veer een stug ingedrukt en dus een beetje stugger. Een simpele buis van...
  19. mcvdmvs

    XS 750 Stuff

    Enkele vraagjes. Is dit zadel origineel? Ik heb het vermoeden van niet, ik kan er met anderhalf op zitten. En samen met mijn vriendin ben ik twee, dus dat gaat niet passen. Heeft iemand nog een XS750 zadel te ruil tegen dit fantastisch snel ogende turbo deluxe superzadel? Verder wil ik een...
  20. mcvdmvs

    Nieuwe aanwinst: XS 750

    Juist ja, ik kon het niet laten. Helemaal wappie geworden van het gegrom van de driecilinder van TripleXS heb ik me laten verleiden. Via marktplaats een XS 750 C uit 1980 opgesnort voor weinig. Vandaag naar huis getuft, wat een heerlijke machine. Er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren, maar...
  21. mcvdmvs

    Er zit een gat in m'n brommer

    Het is me eindelijk gelukt. Het tupperware is van mijn machien. De zijkappen zijn verwijderd. Daarvoor heb ik de accu moeten verplaatsen van de rechterzijkant naar midden tussen, de airbox verwijderd en Delo's gemonteerd en de ontsteking ondersteboven onder mijn zadel gemonteerd. Ik vind het...
  22. mcvdmvs

    Sproeiers

    Blijkbaar zijn sproeiers erg moeilijk te vinden. Ik wil de sproeiers van mijn Yamaha vergroten ivm open luchtfilters van 115 naar 126. Maar die dingen zijn nergens te vinden. Al helemaal niet in Apeldoorn. Ja, Safe, die hebben er wel vier voor E 30,- maar dat lijkt me wat veel. Iemand suggesties...
  23. mcvdmvs

    Pilot en main

    In alle vier de carbs van mijn XJ zitten zogenaamde jets. Sproeiers volgens mij. Nu komen er open filters op te zitten en nu moet ik de sproeiers aanpassen. De mainjet is 115 en de pilotjet is 43. Ik kan me niet voorstellen dat ik de mainjet zou moeten vergroten, alhoewel de naam het wel zou...
  24. mcvdmvs

    Pruts en pruttel XJ/XS meeting

    En daar istie weer. De P&P voor voorpoten, kleppen, olie, lampies en watever er meer van de brommert valt. Deze keer is de locatie, in tegenstellingen tot de voorgaande drie keren op dezelfde locatie als de vorige keer. Bij de altijd vrolijke, gezellige Gijs. Die trouwens perfect voor hapjes...
  25. mcvdmvs

    Vervang tank

    Ik ben gisteren even bij onze grote onderdelenvriend Woesthoff in Brummen langs geweest. Ik ben namelijk op zoek naar een andere tank. De tank van de XJ is namelijk niet recht van onderen. Na anderhalf uur passen en meten ben ik tot de conclusie gekomen dat er een achterlijk grote tank op een...
Terug
Bovenaan Onderaan