Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: MrUfip
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. MrUfip

    Motor Vriendelijke accommodaties in kaart gebracht

    Voor motor rijders ben ik alle motorvriendelijke accommodaties aan het verzamelen op een site met een kaart van google-maps. Hierbij moet je denken aan campings, pensions, herbergen, hotels en ga zo maar door, als het maar motorvriendelijk is! Momenteel heb ik er al 130 gevonden en op mijn...
  2. MrUfip

    BMW Onderhoud omgeving Zwolle

    Binnenkort moet mijn bmw voor een achterband+beurt. Wie weet een goede BMW-zaak in de omgeving van Zwolle? Zelf zag ik dat er een BMW-dealer in Apeldoorn en Amersfoort zit, heeft iemand hier ervaring ermee?
  3. MrUfip

    Afmetingen Accu Bmw R850R

    Toen ik mijn motor particulier kocht, kreeg ik er een nieuwe accu bij omdat de huidige accu zijn beste tijd had gehad. De nieuwe accu heeft een capaciteit van 30Ah, ik vind dat wat veel voor een motor, (mijn vorige motor had 14Ah), dus ik ben eens ff gaan kijken. Ik zie dat ze overal een accu...
  4. MrUfip

    Advies aankoop BMW R ???? R

    Misschien kan iemand me wat advies geven, Ik zit er aan te denken om een BMW R te gaan kopen, echter twijfel ik nog tussen een R850R/ R1100R/ R1150R enz... Wat zijn de verschillen tussen deze type's? Alleen meer vermogen? Of zijn er nog andere dingen? En zijn er ook bepaalde type's/...
  5. MrUfip

    Aanhaal momenten

    Ik zit wat te lezen over het vast zetten op moment, en er wordt gezegd dat als je op een boutje olie/vet doet, dit het aanhaal moment veranderd... Hoezo veranderd? Bv, 20Nm is toch 20Nm ongeacht of er nu vet of olie op dit schroefdraad zit? Wat doen jullie met montage van bouten in het...
  6. MrUfip

    O-ringen van het koelsysteem

    Bij mij zijn de o-ringen van het koelsysteem versleten (lekken), dus die ga ik binnenkort vervangen. Wat ik mij afvroeg mag je voor tijdens de montage de o-ringen invetten? Of inspuiten met siliconen spray? Of moet je ze droog monteren? Ik hoor veel verschillende antwoorden, zodoende maar...
  7. MrUfip

    Wat doe je met je oude Blok

    Wat doe je met je oude blok? Al dan niet kapot :+ Dat vroeg ik mij een tijd geleden ook af. Zelf rij ik VF750 en dat bevalt prima :) alleen a.g.v. mijn WPHB wordt je wel eens nieuwsgierig van hoe zo'n blok er van binnen uit ziet. De plaatjes die je ziet, in je WPHB, als hier op MF, zijn leuk...
  8. MrUfip

    Moeilijk starten na lange tijd stil staan

    Ff n vraagje, een paar dagen geleden heb ik weer eens een stukje gereden, motor had al 3week stil gestaan, dus moest nodig ff rijden. Maar het ding was met geen mogelijkheid aan te krijgen, paar keer een knal uit de uitlaat . Uiteindelijk maar aangeduwd en na een paar rondjes kwam er leven in de...
  9. MrUfip

    Kenteken plaat verloren in duitsland

    Zonet terug van vakantie, maar in duitsland, ergens bij Regensburg, ligt nu de kentekenplaat v/d motor van mijn vriendin in de berm. Hebben het opgelost met een kartonnetje, wilt ook prima, maar, kan ik zo naar de brezan toe om een nieuwe te laten maken? Of moet het aangevraagd worden enzo?
  10. MrUfip

    warme VT500C

    Een klein vraagje over de honda shadow van mijn vriendin, probleem is het volgende, haar motor wordt vrij warm, constant net tegen het rode gebied aan. Wat ook heel raar is, is dat haar koelvloeistof resorvoir altijd leeg is. Gisteren heb ik deze bij gevuld, en zodra ze gaat rijden, dan wordt...
  11. MrUfip

    Zweten rem ontluchtings nippel

    een tijdje geleden heb ik mijn remmen gereviseerd en stalen remleidingen gemonteerd, alles prima, alleen toen het zaakje in elkaar zat, zweette mijn rem ontluchtings nippel een klein beetje, niet dat er druppels aan hingen, maar wel wat nat. Op advies van hier, heb ik nieuwe rem...
  12. MrUfip

    Bougies VT500C

    Een vraagje, hoeveel bougie's heeft een honda shadow vt500c? (pc08) Zelf dacht ik 2, maar toen ik beter keek, zag ik nog een bougie kabel het blok in duiken, dus zodoende denk ik 4... En zijn deze types het zelfde? En kan je daar makkelijk bij om te vervangen? Of moet de tank er voor af?
  13. MrUfip

    zweten rem ontluchtings nippel

    Vorig weekend heb ik samen met een maat mijn remmen gereviseerd en ook ff stalen remleidingen gemonteerd. Moet zeggen het remt als een tierelier :) Maar nu blijkt dat 1 ontluchtingsnippel zweet... niet echt plassen remolie, maar wel wat. Heb de nippel al (op aanraden van magnamanic) licht...
  14. MrUfip

    Mooie route omgeving Zwolle

    Weet iemand een mooie motor tour-route in de omgeving zwolle? Aangezien ik er nog maar net woon en dus nog niet zo bekend ben.
  15. MrUfip

    Wat is een goed merk accu en wat niet

    Ik ga binnenkort ff een nieuwe accu aanschaffen en vroeg me af welk merk accu wel goed is en welke niet. Bij een motorzaak in de buurt hebben ze bv nitro, ergens anders yuasa, enz... Wat zijn jullie ervaringen?
  16. MrUfip

    Piepende achterbrug?

    Sindskort heb ik dat als ik met mijn motor over een hobbel rij dat ik piep (heuvelop) en piep (heuvelaf) hoor. Het irriteert mij mateloos B| Wat ik heb gelezen sabmag.org is dat het veersysteem voor de achterbrug uitelkaar gehaald moet worden en van nieuw vet voorzien moet worden. Heb het...
  17. MrUfip

    Kawasaki Vulcan

    Hallo, ik heb een vraag :+ Mijn vriendin heeft haar oog laten vallen op een gebruikte kawasaki vulcan 750 uit '86, zelf ken ik deze motor niet en zodoende ben ik benieuwd wat jullie ervaringen hier mee zijn. Zijn er specifieke problemen mee? En is het een goede motor om mee te beginnen? Al...
  18. MrUfip

    olie lekje

    gisteren keek ik onder mijn motor (v45 sabre), en zag ik wat druppeltjes olie liggen :( na wat zoek werk, bleek dat de olie weg kwam bij de alternator-cover, om precies te zijn, waar de draden van de dynamo uit het blok-gaan, via een rubber hulsje, kwam er daar ook wat olie uit druppelen, dit...
  19. MrUfip

    olie peil

    ik heb een klein vraagje: ik heb van het weekend mijn olie vervangen volgens de haynes manual, die zegt: - olie aftappen, filter vervangen enz, da's gedaan. daarna olie bijgevuld, iets van 3liter zit erin, toen moest ik de motor een paar minuten laten draaien en dan uitzetten een paar minuten...
  20. MrUfip

    bougie vraagje

    hoi, laatst mijn bougie's vervangen, en ik zag dat er op de nieuwe bougie's n pakkingsringetje zat, welke je plat drukt als je hem aandraait en a.g.v. daarvan ie mooi afsluit. Nu lees ik hier regelmatig dat mensen ff de bougie eruit draaien, maar dan is dat pakkingsringetje toch aan gort...
  21. MrUfip

    default last page

    zou het ook mogelijk zijn om als je op een topic klikt, dat ie dan automatisch naar de laatste pagina gaat? Of dat je er een klein linkje achter zet waarmee ie naar de laatste gaat? Nu moet ik steeds op de laatste pagina klikken, is niet erg, maar soms erg omslachtig bij grote topic's Ga zo...
  22. MrUfip

    pakking moet eraf

    hoi heb van het weekend mijn deksel verwijderd om mijn motor op tijd te zetten ivm kleppenstellen, echter zit de oude pakking er muur vast op. Ik heb hem eraf geprobeerd te halen, maar dan breek het steeds in hele kleine stukjes af. :( Iemand ideen / tips? Krabben? En dan opschuren? Welke...
  23. MrUfip

    Iemand ervaring met imitatie-pakkingen?

    Van het weekend ben ik dus begonnen om mijn fiets rijklaar te maken, kleppen moesten nog gesteld worden en met het mooie weer in aantocht vond ik het zondag een mooie dag omdat ff te doen. Zelf had ik al bij een post-order (jaja, onze grote vriend) 2 kleppendeksel pakkingen besteld...
  24. MrUfip

    voorstellen

    Hallo iedereen, ik zal me maar ff netjes voorstellen, ik lees het motor-forum elke dag en ik vind het super! :} , maar tot op heden heb ik me nog niet echt netjes hiero voorgesteld dus bij deze. Ik ben 24jr, studeer nog (elektrotechniek) en rijdt zelf op een v45 sabre. Tis mijn 1e motor en hij...
  25. MrUfip

    kleppen stellen v45

    Hoi, ik wil binnenkort mijn kleppen stellen van mijn motor. Haynes zegt dat dat een kwestie is van de motor op tijd zetten en de klepspeling op 0,15mm zetten. Simpel dacht ik, alleen ik heb wat rond gezocht op internet, en op een aantal site's vermelden ze dat je een speciale honda-tool (die...
Terug
Bovenaan Onderaan