Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: chrissie
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. C

    Welk onderdeel stuurt het vermogen van de benzinepomp aan?

    Geachte techneuten, Ik heb het volgende probleem: Mijn Ducati Monster 620 stottert boven de 6000 toeren. Boven de 8500 (hij gaat ongeveer tot 9500) doet ie het wel weer redelijk. Wanneer ik tijdens rijden contact uit en weer aan zet, doet ie het even prima (500 meter). Even wat historie...
  2. C

    Veel zuiniger na vervangen bougies

    Leuk om te weten... Mijn benzine verbruikt is met meer 10% verminderd na het vervangen van mijn bougies. Ik denk dat ze er ongeveer 16000 km in hebben gezeten. Een paar maanden geleden heeft ie op een testbank gestaan. Daar bleek dat ie veel te rijk stond. Ben benieuwd hoe dat nu is.
  3. C

    Eindelijk iemand kunnen helpen met pech!!

    Jawel!!! gisteren een witte BMW R100 met pech langs de A4 kunnen helpen. Hij had hem net gehaald en al een stuk op de snelweg gereden. Toen had ie geen vermogen meer. Motor wilde wel telkens weer starten, maar alleen op de choke. Na wat eromheen draaien, de reserve aangezet. TARAAAAA hij deed...
  4. C

    Rotor moet toch magnetisch zijn (kawa z650 '77)??

    Mijn Kawa z650 doet het eindelijk, maar ik ben bang dat ie het niet lang zal volhouden, omdat de accu niet wordt opgeladen. Volgens mij moet dat ronddraaiende metalen geval magnetisch zijn, toch? Zie het rood omcirkelde op de foto. Dat noem ik de rotor. Chrissie
  5. C

    Ik weet 't niet meer... Z650 wil niet starten

    Nu ik eindelijk een goede ontsteking heb, dacht ik effe snel mijn carbs schoon te maken en dan dat heerlijke rauwe Kawa geluid te laten klinken. Eerst wilde alleen de 4e cilinderen draaien. Ik heb de carbs statisch gesynchroniseerd, zoals in het boek staat. Nummer 4 stond idd een stukje open...
  6. C

    Dyna ontsteking installeren

    Eindelijk heb ik dan een electronische ontsteking voor mijn z650. Iemand interesse voor een fotorapportage van de installatie?? Of heeft iemand ervaring/tips? Engelse beschrijving blijft lastig. Ik heb het setje (ontsteking en bobines) in Texas gekocht. De dollar staat lekker laag dus het was...
  7. C

    Oliepeilstok en glas, welke moet ik aanhouden??

    Ik heb de Yamaha xs650se (van +/- 1980) van mijn broer in de schuur staan om hem even een beetje op te knappen/poetsen. Ik dacht effe olie te peilen, maar nu heeft ie een peilstok en een peilglaasje. De peilstok geeft aan dat ie half vol zit. Achter het glas zie ik nog steeds geen olie...
  8. C

    Knutselfietsje voor zoon

    Hier ben ik dus mee bezig als ik niet aan mijn andere fietsen klus: Zoon is 6 maanden. ;) Welk forum moet dit staan?? Techniek, brikken, sport??
  9. C

    Koppeling grijpt te vroeg aan na wheelie

    Nadat ik een wheelie heb gemaakt met (slippende koppeling techniek), moet ik mijn koppelingshendel helemaal tot het uiterste inknijpen om te ontkoppelen. Wanneer ik dan weer een weekie rustig rij, grijpt de koppeling weer halverwege aan, zoals ie altijd heeft gedaan. Ik heb een hydrolische...
  10. C

    Oorzaak kapotte bougiedoppen

    Gisteren mijn z650 weer in elkaar gezet. Nadat ie 2 seconden had gelopen weer uit gezet, want er moest nog van alles gemonteerd worden. Toen alle vitale delen erop zaten weer gestart, maar niks. Na zoeken tot de conclusie gekomen dat de bougiedoppen nummer 2 en 3 niets meer doorgaven. Hoe kan...
  11. C

    Waarom is een motor niet logisch gebouwd??

    Wie weet waarom een motor altijd de uitlaat aan de voorkant heeft zitten, terwijl de gassen naar achteren worden weggevoerd?? Dus: draai het blok om zodat de carburateurs aan de voorkant zitten, de cilinders in het midden en de uitlaat naar achteren. Seat-pipes zijn veel eenvoudiger zo te maken...
  12. C

    is tie mooi of niet??

    Na een ongelukje is ie eindelijk zo'n beetje klaar. * R1 kont met bodemplaat * Aangepaste Laseruitlaat (doorgezaagd en verkort. vreemd genoeg nog steeds geen herriepijp) * JMV kuip voor oa Suzuki Bandit * eigen bouw zadel Zie jullie weer op de motor!! (effe testen bij een nieuwe site)
  13. C

    Kleppen lekken nog na slijpen

    Ik heb dit weekend mijn kleppen geslepen van mijn Z650 uit '77. Door wat benzine in de in- en uitlaat te gooien heb ik nagekeken of ze nog lekten. Er kwam bij alle kleppen die ik had geslepen nog steeds een heel klein beetje benzine vrij. Meer een soort zweten. Is dit goed genoeg of moet ik nog...
Terug
Bovenaan Onderaan