Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: blissard
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. B

    BMW r850r remleiding vervangen

    Ik wil na 25 jaar toch eens de remleiding van de achterrem vervangen voor staal ontvlochten (en vooral: nieuw) Het gaat om een r850r zonder ABS. Een kant van de leiding heeft een standaard banjo, maar de andere kant zit geschroefd (?) aan een massieve leiding die van de pomp komt. Wat is dit...
  2. B

    Moer maat voorvork BMW r850r

    Zojuist de voorvorkkeerring van mijn BMW r850r vervangen. De moer bovenop de voorvork heb ik helaas los moeten slijpen. Nu lijkt het een M10, maar kan het zijn dat deze een fijne draad heeft? De M10 moeren die ik heb liggen passen niet. Buitenmaat van de moer is 14 mm. Het is een moer met flens.
  3. B

    Haynes voor Honda CB750 en CB900 1978 - 1984

    Verkocht, topic mag dicht Vanwege de verkoop van mijn Honda, heb ik dit prachtig onderhouds handboek niet meer nodig. Haynes Owners workshop manual Honda CB750 CB900 dohc; 1978 tot 1984 Vanaf 10 euro en ook op marktplaats te vinden...
  4. B

    Aankoop Triumph TT600, tips?

    Ik heb vandaag een stukje proef gereden op een Triumph TT600 (bj. 2000 injectie). Nu heb ik een paar vragen die jullie me hopelijk kunnen helpen beantwoorden. - De ketting is versleten. Komt dit overeen met de kilometerstand van 16.000? - Wanneer moeten er bij dit type kleppen gesteld worden...
  5. B

    CB900-f Bol d'or 1980

    Vanwege de aanschaf van een iets nieuwere fiets moet mijn trouwe Honda helaas weg. Merk: Honda Type: CB900-F Bol d'or Bouwjaar: 1980 Kilometer stand: 60.000 Vraagprijs: 750 euro Goede banden (Bridgestone BT-45 voor en achter) Ketting en tandwielen nog goed Accu mag wel eens vervangen...
  6. B

    Yamaha Virago 250

    Leuke fiets voor klein rijbewijs. Te koop i.v.m. te veel hobbys voor te weinig tijd. Rijdt probleemloos en ziet er netjes uit. 1991 900 euro lijkt me een redelijke vraagprijs maar laat die biedingen maar komen :-) foto's : http://www.xs4all.nl/~blissard/yamaha/yamaha1.jpg...
  7. B

    voet pakking vervangen. kosten?

    Heb bij m'n bol d'or een lekkende voetpakking. Niet een beetje zwetend maar meer dat het olie verbruik m'n benzine verbruik aan 't inhalen is. Nou kan ik deze bij een goede garage voor ca. 400 euro laten vervangen. Is dit een redelijk bedrag? (incl. alle bijkomende werkzaamheden als...
  8. B

    ff m'n reality checken

    Nou zit ik net op de bank als ik een klein zwart otootje dat aan het inparkeren is tegen m'n motor zie aanrijden. Het autotje rijdt snel weer weg maar ik herken het als de auto van een buurvrouw huisje of 10 verderop. Na m'n motor gecontroleerd te hebben (geen schade gelukkig) spreek ik haar...
  9. B

    olie tot boter geslagen?

    Nou peil ik net m'n olie, ligt er een laagje witte drap op de peilstok. :+ Nu heb ik ooit eens begrepen dat dat komen kan door te korte stukjes rijden. Wat ik echter vergeten ben is of het ook kwaad kan voor de ingewanden van m'n fietsje? Moet ik als de sodemieter olie gaan vervangen of is...
  10. B

    Voorvorkolie GN250

    Iemand hier die me kan vertellen hoeveel olie er in een voorvorkpoot van een Soez GN 250 moet? Ik wil alvast gaan sleutelen maar heb nog geen haynes. Vandaar
  11. B

    accu bol d'or type / afmeting

    Helaas gaf vanochtend de accu van m'n cb900 de geest. Toch maar een nieuwe d'r in.Iemand die mij de afmeting van de accu kan geven? Kan ik hemvanmidag gelijk halen. Vanochtend geen tijd om nog te meten. pleaze???? :)
  12. B

    Banden voor mijn Bol d'or

    Mogelijk is dit al behandeld maar ik kon het niet vinden. Wat voor 'n banden gebruiken jullie voor een CB 900 F Bol d'or ? Is hier een "standaard, altijd goed" band voor of is dit sterk afhankelijk van de rijstijl?
  13. B

    startmotor draait, motor niet. CB900

    Sinds gisteren een vers probleempje met mijn CB 900 uit '81. Als ik de startknop indruk (in z'n vrij, koppeling ingeknepen) Dan draait m'n startmotor wel goed op toeren maar m'n motor draait niet mee. Gevolg is uiteraard dat m'n motor niet start. Iemand een idee waar dit te zoeken?
  14. B

    voorvorkolie CB900

    Heb de Haynes-bijbel al besteld maar helaas nog niet binnen. Kan iemand hier me misschien vertellen hoeveel olie er in de voorvork van een '81 CB900 Bold'or moet. Is deze oliestand ook te peilen? Heb ik van 't weekeind tenminste iets te doen :-) alvast bedankt.
Terug
Bovenaan Onderaan