Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Pigion
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Pigion

    Achterrem loopt vast

    Onlangs is de achterrem van mijn Yamaha BT1100 Bulldog vast blijven zitten na een bescheiden rem-actie. Het is voor mij een raadsel waarom. Gebrek aan onderhoud sluit ik uit. Elke 4 jaar gaat de zuiger eruit en elke 2 jaar nieuwe remvloeistof. Ook genoeg dikte van de blokken. Ik rij max. 6000...
  2. Pigion

    Olie lekkage na contole klepspeling bij dealer

    Gisteren mijn Yam Bulldog BT1100 terug van de onderhoud door grote motorzaak/keten. Naast normale beurt ook gasklpsensor vervangen en klepspeling controleren. Dat is nog niet zo eenvoudig bij een BT1100. Je komt er moeilijk bij zeker bij de achterste cilinder. Nieuwe klepdekselpakkingen...
  3. Pigion

    Grote maat laarzen/schoenen

    Ik heb ca. 8 jaar gereden met LOWA hoge wandelschoenen, middenklasse. Deze zijn nu helemaal op. Voeten zijn met de leeftijd wat groter geworden en LOWA gaat dan een volle maat omhoog. Voor het wandelen heb ik nu een zwaardere schoen doch daarmee is niet te rijden met maat 49/50. Ik zoek nu een...
  4. Pigion

    Motorrijden na prostaatoperatie

    Ik (68) moet kiezen voor operatie of bestralen i.v.m. prostaatkanker. Gelukkig redelijk vroeg ontdekt en nog goed te genezen. Mijn eerste keuze is opereren, doch twijfel i.v.m. nadelige bijwerkingen (incontinentie). Ik wil n.l. graag blijven rijden. Bestralen is iets minder belastend, kan ecter...
  5. Pigion

    Veertje op remblokken diversion

    Ik heb de remblokken gedemonteerd, doch weet niet meer hoe het veerplaatje boven de blokken moet worden gemonteerd. Dat veerplaatje heeft en lang en een kort lipje. De lipjes komen onder de glijpennen. - Moet de lange lip naar voren of de korte? In het werkplaatshandboek kan je dat niet goed...
  6. Pigion

    Remblokken achter met of zonder shims?

    Mijn Yamaha Bulldog had nieuwe remblokken nodig na 22.00 km. De origonele blokken hebben shims. Bij de nieuwe blokken van Lucas waren geen shims geleverd. Overzetten van de shims gaat moeilijk omdat deze een lipje hebben die in een uitsparing valt. De Lucasblokken hebben deze uitsparing niet. -...
  7. Pigion

    Spyball, deffect?

    Dit jaar tot op heden nog maar 1 keer gereden op mijn Yam. Bulldog, te druk met andere dingen. Nu haalde ik hem vandaag uit de schuur (droog) en kreeg hem niet aan de praat. Accu is opgeladen, claxon en lampem werken, doch ledje van Spyball Alarm doet het niet. Ik verdenk het alarm. Batt...
  8. Pigion

    Carbs BT1100 lopen over na 4 maanden stilstaan

    Eergisteren wilde ik met het mooie weer de Bulldog uitlaten na 4 maanden op stal, doch het is er niet van gekomen. De dog was kennelijk te lang binnen geweest en kon zijn plas niet meer ophouden. :N Bij het starten sloeg de motor even aan, liep slecht, overrijk mengsel? en sloeg af bij het...
  9. Pigion

    Verwijderen ingebrande olie op al. koelribben

    Op de al. koelribben van het Yam Div. 600 blok van onze dochter zit ingebrande olie. De oorzaak was een lekkende voorvorkkering, heb ik vorig jaar gerepareerd. Nu staat de motor weer bij ons voor de winterstop en "mag" hem ook schoonmaken/ poetsen. Ik heb getracht de ingebrande olie te...
  10. Pigion

    Gevaarlijke reconstructie kruispunt Gieten

    De volledig overbodige reconstructie van het kruispunt in de Asserstraat bij Eexterhalte nadert zijn votooiing en tot mijn stomme verbazing heeft iemand het uitgevonden een stuk overbodig nieuw spoor in de kruising te verwerken. Het is gewoon te gek voor woorden. De Asserstraat maakt daar ter...
  11. Pigion

    Motorkleding voor lange mensen

    Ik ben lang (1,94) en niet zo zwaar gebouwd. Ik kan ongeveer met confectiemaat 53 (106) de deur uit. Het kopen van betaalbare motorkleding is erg moeilijk. De fabrikanten denken dat alle mensen dezelfde armlengte hebben. Er echt geen verschil tussen 54 of 60, alleen de schouders worden breder...
  12. Pigion

    Nieuw rijbewijs, geen Europese gelijkheid

    Met smart wachten we al enige jaren op gelijkschakeling van rijbewijzen etc. Tot dusver is er alleen de voor Nederland nadelige maatregel gekomen voor zware motoren. - Waarom geen motorrijbewijs voor 16 jarigen voor motoren met beperkt vermogen?? - Houders van een autorijbewijs mogen op een...
  13. Pigion

    Demonteren blauwe stoppen voorem-klauw

    Naar aanleiding van vastzittende remzuigers van een diversion, heb ik nu de remmen van mijn 1993 Bulldog onderhanden genomen. In de voorem-klauw zitten van die mooie gekleurde stoppen. Als ik deze demonteer, kan ik de groeven voor de stofafdichting en de remzuigerafdichting beter schoonmaken. In...
  14. Pigion

    Lift voor Bulldog

    De Bulldog heeft geen doorgaande framebuizen aan de onderkant en is daardoor niet goed op een lift te plaatsen. Zijn er forumlezers die hiervoor een goede, betaalbare oplossing hebben? Mijn gedachten gaan richting een stuk rond materiaal door het voorste knooppunt van het brugframe te steken...
Terug
Bovenaan Onderaan