Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. buikschuiver

    dot4 bestendige slang

    Aller eerst, prettige feestdagen gewenst aan allen! Bij een restuaratie project zoek ik een slang van circa 300 mm lengte & 6mm binnen diameter. Deze moet DOT-4 bestendig zijn want het moet een verbindingstuk vormen tussen de remvloeistofreservoir en de rempomp. Diverse slangen: pvc...
  2. buikschuiver

    lucht kolom voorpoot

    Bij het aanvullen v/d voorpoot-olie heb ik de dop bij een belast voorwiel terug geplaatst. Bij het uitveren v/d poot onstaat nu een onderdruk en inveren een overdruk. Had ik de dop nu moeten terug plaatsen bij de uiterste pootpositie, zodat er nooit een onderdruk kan ontstaan?
  3. buikschuiver

    lagers C3/C4

    Voor mijn 125cc 2T blokken moet ik nu nieuwe krukaslagers plaatsen. Het verschil tussen C3 en C4 lagers ken ik wel, maar nu heb ik het volgende: Mijn oude lagers bleken allen van het type C4 te zijn en iemand gaf mij ooit C3 lagers, die hij wederom van een dealer had gekocht voor zijn eigen...
  4. buikschuiver

    alu-zinkspray

    Ik heb de alu zinkspray van motip op mijn carter, maar na 7 dagen was ik bezig met het ontvetten van de binnenkant en kon ik de lak er zo afpoesten met een natte benzine lap. MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP MOTIP...
  5. buikschuiver

    keerringen en afdichtingen

    Bij mijn Cagiva Freccia C12 heb ik 2 soorten afdichtingen bij de krukas. Aan de ontstekingszijde heb ik enkel een keerring tussen krukas en carter, maar aan de vertande zijde heb ik ander soort afdichting. Hier maakt de keerring geen direct contact met de as, maar zit er nog een los busje...
  6. buikschuiver

    Verzonken lagers

    In een van mijn carterdeksel zit een verzonken naaldlager. Het bijzondere aan deze lager is dat er wel een lose ruimte achter het lager zit, maar dat de buitenkooi v/d lager 1 geheel vormt met de rand. m.a.w. geen grip voor een trekker Nu ken ik een paar methoden: -Hydraulische persing...
  7. buikschuiver

    hellingshoek in de bocht

    Bij het nemen van een bocht op mn maat's Freccia viel het me op hoever ik de motor moest plat leggen voor het nemen van deze flauwe bocht. Ik vroeg me af welke factoren deze hellingshoek bepalen. Is het tevens mogelijk om deze hoek aan te passen (wielbasis, balhoofdhoek , oid)?
  8. buikschuiver

    Koppel overdracht d.m.v. een koppeling?

    Laat ik een koppeling langzaam op komen, krijgt het motorblok niet de voledige weerstand van het achterwiel en het achterwiel krijgt eveneens niet de volle koppel van het blok. Althans, dat is dus mijn theorie :) imo leek me dus de werking visa versa qua koppel overdracht Laat ik nu een blok...
  9. buikschuiver

    vije slag koppeling bijstellen

    Bij de Cagiva Freccia 125cc van mijn maat werkt de koppeling erg zwaar. Het is een natte koppeling m.b.v. kabel verbinding. Nu is momenteel eigenlijk het echte probleem dat je bij deze zware koppeling de drukveren met de vingertoppen mag overmeesteren. We gebruiken de koppeling enkel om van...
  10. buikschuiver

    Kabelboom reinigen

    Van mijn restuaratieproject wil ik de kabelboom reinigen, die er uit ziet alsof het in een teervat gedompelt is geweest. Heeft iemand enige adviezen, hoe je dit het beste kan aanpakken? Zelf ben ik niet zo'n elektrogenie, dus huiver ik een beetje om alles los te peuteren (ook i.v.m. de...
  11. buikschuiver

    Pasbusjes carter

    Om een lang verhaal kort samen te vatten. Ik heb een paar carter helften liggen zonder de pasbusjes die voor de uitlijning zorgt. Iemand eventueel een idee waar je die kan verkrijgen? Ik heb ze wel in een ander carter paar zitten, maar ik ben er wel achter dat je die er dus niet in 1 stuk eruit...
  12. buikschuiver

    verschillende poten

    Nu wist ik dat het wel eens vaker voorkwam dat de poten verschillen, maar kan iemand vertellen waarom dit zo is? Het is iig orgineel wanneer ik de handleiding mag geloven :).
  13. buikschuiver

    Wielbasis, balhoofdhoek, naloop

    Ik zou de voorvork 2cm korter zou willen hebben m.b.v. het voorspannen v/d voorvorkpoten. Hierdoor kan tevens de achterzijde weer meer gespannen worden, om het balans tussen voor en achterzijde te behouden. Met als eindresultaat dat de motor meer op zijn neus rust & een strakkere vering heeft...
  14. buikschuiver

    luchtkolom voorvork?

    Oke, het volgende is het geval: Na het vervangen v/d keerringen heb ik m'n voorvork weer bij gevuld met olie. Volgens WPH moest dit 150mm onder de rand v/d binnenpoot zijn. Hiervoor had ik m'n binnenpoot geheel in de buitenpoot geperst (had ik gelezen op diverse fora). Nu de vork weer zijn...
  15. buikschuiver

    anodiseren of lakken

    Mijn rempedaal en schakelpook waren van origine geanodiseerd, althans dat vermoede had ik, helaas zijn ze tijdens een miscommunicatie geparelstraald. Nu heb ik 2 opties, gewoon aflakken met alu verf(die ik nu sowieso heb staan), of opnieuw anodiseren. Ik heb enige twijfels bij de slijtvastheid...
  16. buikschuiver

    Verf Feiten

    Na het glasparelstralen van diverse geoxideerde alu onderdelen, moet het geheel nog in de lak gezet worden. Voor de alu voetsteunen, kroonplaat & overige wilde ik een blanke lak toepassen. Nu heeft mototip de volgende blanke lak: Sneldrogende acrylaat lak met duurzame glans voor het behandelen...
  17. buikschuiver

    Powervalve mechanisch of elektronisch?

    voor mijn Cagiva Freccia heb ik momenteel 2 donor motoren staan. Een ouder model met mechanische powervalve en een nieuwe met de elektronische valve. Qua betrouwbaarheid lijkt mij de mechanische wijzer & voor het vermogen (i.v.m. de curve) de elektronische (aangestuurd d.m.v. bougie pulsen)...
  18. buikschuiver

    Opnieuw registreren frame?

    Bij het aanschaffen van een 2e motor zit ik mischien te overwegen om het andere frame te gebruiken. Deze is echter onrijvaardig verklaard, is het mogelijk deze weer te laten keuren oid?
  19. buikschuiver

    Kroonplaat te groot

    Ik heb een 35mm voorvork, maar hiervoor heb ik momenteel een 38mm kroonplaat liggen. Het geheel zou op zijn plaats kunnen worden gehouden d.m.v. extra bussen te plaatsen, maar in hoeverre is dit wijsheid. Voor de duidelijkheid het witte deel is wel geschikt voor de 35mm vork & is imo tevens het...
  20. buikschuiver

    1e omlaag

    Wat is BTW, de reden dat de 1e versnelling omlaag gaat?. Technisch gezien is er imo namelijk geen belemmering, is het dus i.v.m. gebruikers gemak zodat je van de 2e direct naar de vrij kan??
  21. buikschuiver

    koppelingsplaten

    Ik bezit een Cagiva Freccia C12 (125cc)en het laatste zou staan voor clutch 12. Wat dus betekent dat er een 12 plaats koppeling zou moeten zijn. Bij een inspectie van het blok kwam ik 7 platen tegen die verbonden zijn met het koppelingshuis & 6 met de as. Hoe komen ze nu aan C12 als naam...
  22. buikschuiver

    blok stralen

    ik wilde m'n blok gaan stralen, maar hoe dek je de pasvlakken af. Momenteel denk ik er aan het blok zo veel mogelijk als 1 geheel te stralen, maar dit gaat niet op alle plekken lukken. Zo zal o.a. de cilvoet waarschijnlijk niet afgedekt kunnen worden & daar rond omheen wil ik het wel graag...
  23. buikschuiver

    klembussen voorvering?

    Kort geleden heb ik van mijn Cagiva Freccia de voorvork gereviseerd i.v.m. een lekke keerring. Hierbij viel het mij op dat onder de keering een metalen schijfje zat & een kunstof klemring (bus met een gleuf over de lengte). Van beide weet ik de exacte functie eigenlijk niet, dus vandaar mijn...
  24. buikschuiver

    lange slag meer koppel?

    Waarom heeft een lange slag meer koppel? Bij gelijk blijvende cil inhoud wordt mischien de arm wel b.v. 2* groter, maar het zuiger oppervlak wordt 2* kleiner. Dus met het resultaat dat het koppel onveranderd blijft en dat de max zuigersnelheid bij de helft v/d toeren wordt bereikt. Is dit...
  25. buikschuiver

    cilinder lak

    Ik heb een alu 2T Freccia cilinder, waarop een zwarte lak zit. Deze is niet overal mooi egaal zwart en zou ik zo kunnen laten zandstralen. De nieuwe mito cilinders zijn ook gewoon van alu en zonder lak. Waarom heeft de fabrikant ooit deze lak uberhaupt gebruikt?? Andere legering oid? & waarom...
Terug
Bovenaan Onderaan