Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Proosst
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Proosst

    Elektrische takel bevestigen in schuur

    7 aug 2023 Favoriet toevoegen #1 Voor o.a. onderhoud van de motoren wil ik een elektrische takel met een maximum trekkracht van 400kg monteren in de nok van het dak van de schuur. Het dak bestaat uit een sporenkap met 11 sporen van ongeveer 50cm hart afstand. De sporen zijn gemaakt van, ik...
  2. Proosst

    Originele accu vs ander merk

    Mijn accu is momenteel 4 jaar oud en aangezien mijn maat met onze vakantie van vorige week een paar uur later pas gereed was voor vertrek vanwege een overleden accu wilde ik dit voor zijn. Zit in een R1200GS (zo'n motor die echt bijna niemand heeft). De huidige heb ik destijds door de dealer...
  3. Proosst

    Enduro stopt spontaan met lopen

    Afgelopen maandagochtend vertrokken om een mooie lange route te gaan rijden met een maatje. Afgesproken op een punt ongeveer 8km van huis en gaan met de banaan. Na ongeveer 2km gereden te hebben moest de gang er flink uit voor een 160° bocht. Dus ik tik hem een paar keer terug en wil hem links...
  4. Proosst

    Risico's geknepen blok?

    Ik ben van plan een motor te kopen met een geknepen blok. Dwz voor een A1 rijbewijs geschikt gemaakt op 11KW. Het originele vermogen ligt natuurlijk veel hoger. De motor is drie jaar oud. Zitten er risico's aan (technisch gezien dan) om deze weer te ontgrenzen op origineel? M.a.w. kan het blok...
  5. Proosst

    Te koop: Race ticket TT circuit Assen 4 mei 2021

    Wegens plotse verhindering aangeboden een Race Ticket voor komende dinsdag (4 mei 2021) op het TT circuit in Assen. Ticket is incl rijders begeleiding, racetips en instructie. niveau 1+ 5 sessies van 20 min. Je mag 3 helpers meenemen naar het circuit. 07.30 beginnen. Er is mogelijkheid tot...
  6. Proosst

    Race Ticket TT Circuit Assen voor komende dinsdag

    Altijd al eens willen racen op het circuit? Nu is je kans op dit op Assen te laten uit komen. Wegens plotse verhindering aangeboden een Race Ticket voor komende dinsdag (4 mei 2021) op het TT circuit in Assen. Ticket is incl rijders begeleiding, racetips en instructie. niveau 1+ 5 sessies van 20...
  7. Proosst

    Keuze voor een kniebrace

    Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten een setje knie braces aan te schaffen. Mijn knieen zijn geen nieuwe meer en hoewel ik nog nooit mijn banden gescheurd heb, heb ik na elke offroad rit toch behoorlijk last. Dit komt met name omdat de patella gekarteld is aan de binnenzijde en dit enkel...
  8. Proosst

    Fun enduro overweging

    Ik heb wat gezocht maar er nog niet veel over gevonden Nu ben ik voornemens om een enduro voor erbij aan te schaffen. Niets geks, gewoon voor wat bospaden, zandwegen etc wat er nog mogelijk is in de buurt. Eerst gekeken naar een lichte 125cc 2 takt en een enkele 4 takt. Wilde max 250cc. Maar...
  9. Proosst

    Cardo packtalk geluidsprobleem

    Heb al enige tijd een Cardo packtalk (de eerste versie) waarbij ik las heb van het geluidsvolume. Het geluid is, vooral bij een wat hogere snelheid, echt onvoldoende om goed te verstaan. Vooral als ik hem als DMC gebruik met andere motorrijders. Ik heb hem steevast op het hoogste volume staan...
  10. Proosst

    Advies Communicatieset voor Schubert C3 pro

    De titel zegt t eigenlijk al. Ik ben op zoek naar een geschikt Communicatieset voor een Schubert C3 pro. Mijn digibeet pa wil er ook eens aan. Nu weet ik dat er pasklare kragen te koop zijn van Schubert maar die zijn vrij prijzig en ook niet door iedereen geliefd naar ik begrepen heb. Hij gaat...
  11. Proosst

    Welke waterdichte motorhandschoenen?

    Aangezien ik volgende week voor 8 dagen naar Oostenrijk ga en ik volgens het weerbericht op 1 dag na de hele rit een nat pak zal hebben wil ik op het laatste moment nog even investeren in een goed paar waterdichte motorhandschoenen. Heeft er iemand een goede ervaring of tip met een bepaald paar...
  12. Proosst

    Originele uitlaten Yamaha TDM900 (Nieuw)

    Zoals de titel zegt heb ik een set splinternieuwe originele uitlaten voor een Yamaha TDM900 in de aanbieding vanwege verkoop van de motor. Zitten nog in de noppenfolie. Natuurlijk ongebruikt en onbeschadigd.
  13. Proosst

    Enkele (simpele) accu vragen

    Hoewel ik me een beetje een Daap voel dat ik deze vragen stel, kon ik het hier niet zo gauw vinden dus open een nieuw topic. Ik heb enkele, vermoedelijk erg simpele, vragen m.b.t. mijn accu. De afgelopen tien jaar moest ik iedere 3 jaar of zo een nieuwe accu aanschaffen. De oude was dan snel...
  14. Proosst

    Reis door zuid Duitsland en Oostenrijk

    Halverwege mei gaan we er met een paar motoren weer op uit. Als het goed is zijn vrijwel alle passen dan weer open. Dit keer hadden we bedacht om de reis te laten beginnen in Berchtesgaden en vanuit daar Oostenrijk in te trekken. mogelijk over Karinthië en dan een slinger omhoog en naar het...
  15. Proosst

    Cardo Packtalk Slim op Nolan helm?

    Gisteren mijn perfect zittende Nolan N com B5 verkocht omdat koppelen met andere merken amper lukte. Nu ben ik van plan een Cardo Packtalk Slim aan te schaffen maar ik kan nergens vinden hoe de compatibiliteit is met Nolan helmen. Ik heb de N104 evo. Wordt niet vermeld op de site van Cardo of...
  16. Proosst

    Probleem met koppeling Garmin Zumo

    Al sinds een aantal jaar heb ik een Garmin Zumo 390LM die het altijd perfect doet. Echter de laatste weken vertoont hij kuren en ik kom er zo niet achter wat de oorzaak is. Telkens na 5 minuten aan het rijden te zijn geeft hij aan dat hij de headset verloren is en heb ik geen geluid meer. Zo nu...
  17. Proosst

    Motor aanschaffen als Nederlander in Duitsland

    Heb even een vraag voor een maatje van me. Hij gaat vanaf januari in Duitsland wonen voor zijn werk maar blijft wel in Nederland ingeschreven. Kan hij in Duitsland een motor kopen... een jaar rijden en bij terugkomst in Nederland invoeren? En hoe zit dat dan met kenteken zolang je daar rijdt etc.?
  18. Proosst

    Advies bij aankoop GS

    Zit er al een tijdje aan te denken om mijn trouwe TDM900 te gaan vervangen voor wat anders. Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het een BMW R1200GS moest worden. De TDM is me meer dan uitstekend bevallen de afgelopen 10 jaar. Ontzettend betrouwbaar, de rijeigenschappen, stuurt perfect...
  19. Proosst

    Vraag mbt reis dolomieten

    Wellicht het zoveelste topic over een reis naar südtirol maar een antwoord op mijn specifieke vraag kon ik niet vinden via de zoekfunctie. Hopelijk willen/kunnen jullie me van tips voorzien ;). In september hebben we een vijfdaagse reis naar de Dolomieten in de planning zitten. Na zeer...
  20. Proosst

    probleem met verbindingen garmin zumo

    Tijdens mijn ritten heb ik de Zumo 390 altijd gekoppeld aan mijn telefoon en N-com headset. Het vervelende is alleen dat ik de Zumo telkens opnieuw handmatig moet koppelen met de telefoon terwijl de n-com dit automatisch doet (zowel met Zumo als telefoon). Daarbij is er ook nog eens de...
  21. Proosst

    bluetooth communicatie set 2x

    Vorige week twee Bluetooth communicatie setjes gekocht bij de Aldi. Aangezien ik nu tóch voor de n-com ga wil ik ze hier nog aanbieden. Bon aanwezig. anders breng ik ze komende week terug naar de Aldi. Eén doosje is open geweest om de maat te bekijken voor in de helm. De andere is nog dicht...
  22. Proosst

    Aanschaf communicatie systeem

    Vandaag mijn nieuwe Zumo 390 opgehaald. Ik wil daar uiteindelijk ook een comm-systeem bij i.v.m. de aanwijzingen etc. Alleen nu ben ik nog zoekende wat daarin de beste keuze is. Daar wilde ik graag jullie hulp bij. Op dit moment heb ik op het oog de Sena SMH5 en de Nolan B4. Ik heb namelijk een...
  23. Proosst

    Gelamineerde motorbroek

    Ben al enige tijd op zoek naar een geschikt nieuw motorpak wat ik het jaar rond kan dragen zonder last te krijgen van een zwaar en doorgeregend pak. De uitkomst was er in ademende maar waterdichte motorkleding waar het membraan in het pak gelamineerd was. Zo wordt de buitenlaag nooit doordrenkt...
  24. Proosst

    Motorcommunicatie

    Ik ben op zoek naar een motorcommunicatie systeem waarbij je een soort van teamspeak functie hebt of kan gebruiken. Zijn er systemen die op die manier uitgerust zijn? Dus niet individueel oproepen maar dat je met een paar lui kan communiceren (soort van conference call idee). Dit i.v.m. het...
  25. Proosst

    Keuze voor stille helm

    Afgelopen week bij MDI een nieuw flip up ruitje gekocht voor mijn TDM. De reden was dat ik uit de wind zou zitten bij al mijn komende toertochten. Een paar korte proefritjes gemaakt en de flip/up won het uiteindelijk van de opzetruit van Puig. Nu rij ik de laatste week verschillende lang...
Terug
Bovenaan Onderaan