Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: AB-M900
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. AB-M900

    Startmotor Ducati Monster 900 demonteren

    Wie heeft er een keer de startmotor van zijn Monster 900 uit 1997 gedemonteerd? Graag zou ik een aantal specifieke dingen willen weten daar ik helaas (nog) geen werkplaatshandboek bezit. - Waar zitten de bevestiging bouten van de startmotor? achter de linker carter deksel? - Moet ik de 2...
  2. AB-M900

    Nieuwe achterband Ducati M900 type en maat??

    Vandaag de achterband(Diablo SCP) lek gereden van m,n Monster.(spijker) Nu was die toch al half versleten en was er ook niet tevreden mee. De Diablo schijnt in de stad moeilijk op temperatuur te komen vandaar dat ik regelmatig wat weg gleed in de krappe bochten. Ik zoek dus een band voor...
  3. AB-M900

    GS550E ,1 cillinder weigert mee te werken

    Mijn GS550E wil maar niet goed op 4 cillinders lopen. :( Koud loopt cillinder 1 niet tot nauwelijks mee(uitlaatbocht koud tot heel lauw) na 3 á 4 km begint hij beter te lopen,zij het niet echt vrij uit,en na een lange rit is uitlaatbocht 1 nogsteeds een stuk minder heet dan de andere bochten...
  4. AB-M900

    Circuit ervaren rijders, mening over m'n verhaal

    Op m,n Monster 900 zit achter een Pirelli Super Corsa Pro band. Als ik naar of van m,n werk rij is er ongeveer na zo,n 3-4 kilometer een lekker overzichtelijke T-splitsing met stoplichten,als er niemand voor me rijd kan ik m,n motor dan lekker de bocht door gooien. Geen knee-down of zeer hoge...
  5. AB-M900

    Schakelen GS550E

    Wie bezit hier een Suzuki GS550 (E) uit 1977 tot 1982 of heeft er één gehad? Zo ja,klopt het dat je grotere slagen moet maken met de schakelpook dan de modernere motorfietsen? (net zoals vroeger met bv een zundapp brommer) En ook gaat het schakelen niet echt super,best wel stug. Is dit...
  6. AB-M900

    Weerstand bougiedop

    Hallo, Wie weet wat de weerstands waarde is van bougie doppen voor een GS550E uit 1983? Ik heb namelijk 3 kappen die zo tussen de 8 á 9 Ohm aangeven en 1 daar meet ik 0,8 Ohm!!!(het is ook een afwijkende kap) Wat doet een bobine die een kap heeft met 0,8 Ohm en één met 8 Ohm? In...
  7. AB-M900

    GS550E luchtschroef en traag op toeren

    Volgens gegevens die ik gevonden heb op internet moet ik de luchtschroef van mijn vacuümcarbarateurs (BS 32 SS) 3,5 slag uitdraaien. Voor mijn gevoel is dat wat veel,klopt het dat de kop van de luchtschroef dan enigzins boven de carbarateur uitkomt? En wie heeft hier weleens met lekkende...
  8. AB-M900

    GS550 inlaat rubbers los!?

    Vandaag de carbarateurs verwijderd van m,n Suzuki GS550E uit 1983(model 1982). Er stroomde benzine uit het luchtfilterhuis en het bleek inderdaad dat er een flotter geheel vast zat.(deze motor heb ik in perfecte staat gehad alleen had wel 6 jaar stilgestaan,dus kapotte accu,lege banden en wat...
  9. AB-M900

    Biggelaar Tuning?

    Wie heeft zijn Ducati laten tunen bij Biggelaar? (de "standaard" tuning,dus koppen flowen etc.,geen vervanging van onderdelen) Is dit het geld waard? Merk je verschil in vermogen? of andere voordelen? Mijn Monster 900 (carbarateur) krijgt eerdaags een grote beurt,en twijfel of het echt veel...
  10. AB-M900

    Voortandwiel Ducati M900 vervangen

    Ik ga van het weekend het voortandwiel (15 tands)van mijn Ducati Monster 900 uit 1997 vervangen voor een 14 tands tandwiel. Mijn ketting is geheel gesloten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik mijn achterwiel gewoon helemaal naar voren plaatsen en dan het voortandwiel verwijderen en de...
  11. AB-M900

    Oliekoeler afdekplaatje (foto,s)

    Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een Ducati M900 uit 1997. :) Alleen heb ik mayonaise (sludge) in m,n olie.Op het forum heb ik gelezen dat men dan een heeeeel _O- lang stuk moet rijden 50 km of meer,maar dat is er nog niet van gekomen.Ook heb ik gelezen dat sommige hun...
  12. AB-M900

    Oliekoeler afplakken??

    Ik heb al best wel vaak gelezen op het forum dat er mensen zijn die hun oliekoeler afplakken in de winter,ook mensen met een ducati monster!! Ik heb zelf een Ducati Monster 900 uit 1997 en daar zit gewoon een oliekraantje op. In de winter staat m,n oliekoeler uit,dan circuleert de olie wel...
  13. AB-M900

    Org.Dempers Ducati Monster 900

    Heeft iemand weleens de originele dempers van een Ducati Monster( M900) "gedemonteerd"? Ik vraag me af waar de binnendemper aan vast zit! Aan het achterstuk of juist aan de voorkant van de demper? Heb alle middelen op m,n werk om te zagen en (rvs) te lassen maar het voorkomt veel extra werk...
Terug
Bovenaan Onderaan