Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. E

    Verbruik van 300-350 cc scooters?

    De laatste tijd zijn er steeds meer scooters met 300 en 350 cc bijgekomen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het verbruik is van deze scooters aangezien ik langzaamaan voor een vervanger van mijn Scarabeo 500 ga kijken. Zijn er al echte verbruikscijfers bekend? En hoe worden die scooters...
  2. E

    acceleratie

    Zijn er eigenlijk ergens cijfers bekend van de acceleratie van motoren?
  3. E

    Kwaliteit GIVI-scherm

    Hoe zijn de ervaringen met GIVI-schermen? Hoe is de kwaliteit? Voor mijn Scarabeo 500 wil ik een groot scherm gaan kopen en ik heb daar 2 zlternatieven voor, nml. het originele Aprilia Scherm: of het GIVI-scherm: Het origineel kost 200 euro en het GIVI-scherm 54 euro. Ik vind...
  4. E

    TMax gespot

    Maandagmiddag stond er opeens in Den Haag bij een oprit naar de Utrechtse baan een T-max naast mijn Scarabeo 500. Tijdens een kort gesprekje voor het stoplicht bleek dat de T-Max pas een paar weken in het bezit was. Met name de specifieke kleurstelling en striping vielen me (positief) op...
  5. E

    Onderwerp nr. 1000 !!!

    Eigenlijk heb ik niets nieuws te melden of te vragen maar ik kan het toch niet laten om topic nummer 1000 te openen. Eén ding is wel duidelijk: DE MOTORSCOOTER LEEFT !!!!! :W :W :W :] :] :] :W :W :W *O* *O* *O* Ik ben wel benieuwd hoe jullie tegen de scootertoekomst...
  6. E

    Uitdaging voor TMax-rijders

    Het is natuurlijk altijd leuk om een kleine replica van je scooter op schouw te zetten en wat is er dan leuker om die replica zelf gemaakt te hebben :Y Bij deze dan ook een link om van papier een TMax te vouwen. Zie het maar als een soort origami. Het kost je wel een aantal vrije uurtjes...
  7. E

    Nog effe voorstellen

    Ik ben al wat langer actief op dit forum maar heb me eigenlijk nog nooit voorgesteld. vanwege het drukke verkeer in de randstad ben ik mijn motorrrijbewijs gaan halen. Ik heb het nu een klein jaar. Naam: Ewald Leeftijd: 42 Stad: rotterdam Vervoermiddel: Aprilia Scarabeo 500 (jaja, een...
  8. E

    Mooiste en meest-bijzondere scooter tijdens de toertocht

    Nu iedereen weer een beetje bekomen is van de geslaagde toertocht wil ik graag de volgende vragen over de aanwezige scooters bij jullie neerleggen: - Wat vonden jullie de mooiste scooter? :9~ - Wat vonden jullie de meest-bijzondere scooter? :Y Nu is het natuurlijk erg makkelijk om op...
  9. E

    Acceleratie motorscooters

    Hoi, Zijn er ergens cijfers bekend van acceleraties van motorscooters?.......of zit die informatie alleen in het hoofd van BUIKSCHUIVER ;) ;) Ik ben nml. best benieuwd hoe snel mij Scarabeo 500 is in vergelijking met andere scooters. Ik kan het soms vergelijken met andere motoren en dan...
  10. E

    Nog een kogel door de kerk.....eindelijk !!!

    Hoi, Nadat ik jullie de afgelopen maanden lastig heb gevallen met allerlei over kleine/grote wielen, wel/niet ABS, kleine/grote kofferbak is de keuze uiteindelijk gevallen op: In mijn ogen toch echt de mooiste scooter van dit moment (sorry Marinde :) ) Levertijd 2 weken dus foto's...
  11. E

    MP3-400 zonder A-rijbewijs: 'Slecht idee!!"

    Nu het er echt op lijkt dat het ook in Nederland mogelijk wordt om zonder motorrijbewijs op een verbrede MP3 te gaan rijden even het volgende: Persoonlijk vindt ik dit een ZEER SLECHTE ontwikkeling aangezien een MP3 (ondanks zijn extra wieltje) qua 'handling' toch gewoon een tweewieler is. ...
  12. E

    Navigatie op de scooter

    Hoi, Zijn er veel scooteraars met navigatie? Hoe zijn de ervaringen met de verschillende types (TomTom, Garmin). Ik heb vandaag 2 proefritten gemaakt (MP3 250 en Majesty 400) en bij beide types vroeg ik me af waar die navigatie geplaatst zou moeten worden. Er lijkt bijna geen ruimte voor...
  13. E

    Ervaringen MP3

    Hoi, Zijn er op dit forum al meerdere mensen die een MP3 bezitten? Zo ja, hoe zijn de ervaringen voor wat betreft: - windgeruis - verbruik - etc. Ewald
  14. E

    Bagageruimte scooters

    Hoi, Er wordt in meerdere tpocs gesproken over bagageruimte van scooters. In de topic over de GR800 werd oa. aangegeven dat zowel de GP800 en de max een kleine begageruimte hebben maar als ik die ruimte vergelijk met bv. de Nexus en de Scarabeo zijn ze best wel groot. De Mp3 heeft echter...
  15. E

    Honda Silverwing 400 in nederland

    Ja hoor, zojuist gespot op de motorbeurs. In de Honda-stand stond de Silverwing 400 (jammergenoeg zonder ABS) voor een Nederlandse prijs van € 6840. Hij schijnt al vanaf januari in Nederland leverbaar te zijn. Met zijn slanke voorkomen en zijn vermopgen van 28 KW weer een serieuze...
  16. E

    Lang verwacht / toch gekomen

    *O* *O* *O* *O* *O* *O* Hoewel het iets langer heeft geduurd dan gehoopt ben ik vandaag toch toegetreden tot het motor/scooter-gilde. *O* *O* *O* *O* *O* *O* Ik ga de komende tijd zowel op motoren als scooters proefrijden :] om te kijken wat voor mij nu heeft meest handig is.
  17. E

    Zijn er eigenlijk Nexus of Scarabeo rijders?

    Nu ik bijna alle berichten op dit forum doorgespit heb ben ik er wel zo’n beetje uit. Mijn dank gaat met name uit naar ’de Buikschuiver’ vanwege de uitgebreide en duidelijke bijdrage die hij levert. Mede door zijn commentaar ben ik qua voorkeur afgestapt van de Burgman en de Majesty en ben...
  18. E

    Welke verzekering

    Ik heb vandaag eens op de website van de KNMV gekeken omdat ik alvast op zoek ben naar een motorverzekering. Ik moest daar het aantal schadevrije jaren opgegeven en aangezien ik nog nooit motor gereden heb was dat voor een motor natuurlijk 0 jaar. Ik heb ze toen gebeld en toen vertelde men...
  19. E

    Prijsverschil maxi-scooters

    L.S. Nu ik me aan het oriënteren ben op een motorscooter valt het me op dat er best wel grote prijsverschillen zijn en ik vraag me af waardoor dat te verklaren is. Ik zal een paar voorbeelden geven: - De Tmax is minimaal 3000 euro duurder dan een andere 500 cc. scooter. Zit dat nu...
  20. E

    Scooter invoeren uit Belgie

    Hoi, Kan iemand mij kort en bondig vertellen wat ik allemaal moet regelen als ik bv. een scooter in Belgie koop en die wil invoeren in Nederland. Wat zijn de extra kosten? Hoe zit het met een extra keuring? Heeft iemand ervaring hoe dan eventueel met garantie omgegaan wordt? Nemen...
  21. E

    Voor- en nadelen High-wheel scooters

    Hoi, Kan iemand uit ervaring vertellen wat de voor- en nadelen zijn van bv. een Beverly en Scarabeo t.o.v. de Burgmannen en Majesty's van deze wereld. En dan bedoel ik niet het feit dat een Beverly minder bagageruimte heeft maar met name gericht op de rij-eigenschappen.
  22. E

    Veiligheid: ABS of niet?

    Kan iemand mij iets vertellen over de ervaringen met ABS? Je hoort nml. verschillende verhalen. Voorstanders geven aan dat het een heel stuk veiliger maar van anderen hoor ik dat het voordeel eigenlijk wel meevalt. Je hebt nml. alleen iets aan ABS als je rechtdoor rijdt en het geeft een...
  23. E

    Welke scooter is voor mij de beste?

    Hoi, Aangezien mijn werkgever per 1 juli gaat verhuizen van Den Haag naar Utrecht heb ik besloten om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Ik ben nu aan het lessen en het is de bedoeling om dan op een motorscooter naar mijn werk te gaan. Dat is dan ca. 95 km. per dag waarvan 85 km. via de...
Terug
Bovenaan Onderaan