Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: evdkieft
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. evdkieft

    Motorrijder op de A12, geluk gehad, hoe erg trilde je?

    Gisterochtend (tussen 8:00 en 8:30 zo'n beetje) reed ik met de auto op de A12 (ergens tussen Veenendaal en Maarsbergen, richting Utrecht), op de rechterbaan. Het verkeer stortte ineens in, niet overdreven abrupt, maar toch een aardige vaartvermindering. Ik keek naar links en zag ineens een motor...
  2. evdkieft

    Rits Spidi Admiral reparatie mogelijk?

    Vanochtend dacht ik weer eens lekker op de motor naar het werk. Ik mijn Spidi Admiral aan, ritsje 1 dicht, check, ritsje 2 dicht, PLOP, vast. Vloeken, tieren, etc... M.a.w. goed chagrijnig er de brui aan gegeven en met de auto gegaan. Met sommige dingen heb ik HEEL weinig geduld, misschien ook...
  3. evdkieft

    Forum voor (web)winkels?

    Misschien een open deur, maar ik zie steeds vaker topics voorbij komen in de trant van 'Hebben jullie ervaring met die en die webshop?' en 'Ik ben genaaid door @#^%@&#&@' of 'Welke webwinkel vinden jullie betrouwbaar?' Je snapt hem wel. Is het de moeite waard voor dit soort zaken een apart...
  4. evdkieft

    Ongeluk op knooppunt Lunetten, ik filmde

    Als dit topic ook tegen de regels ingaat, sluit gerust ;) Ik reed vanavond rond kwart voor 6 's avonds met mijn motor tussen de file door op knooppunt Lunetten, in de bocht tussen de A12 en de A27. Helaas lag daar een motor met zijn koplampen richting mij, linkerbaan was afgesloten, er...
  5. evdkieft

    Rustig aan op knooppunt Hoevelaken

    Even een kleine waarschuwing. De filedrukte neemt weer toe en onze vrienden van de politie zien de kans op overtredingen weer toenemen ;) Gisteren stonden ze weer op dezelfde plek als waar ik eerder ben aangehouden bij knooppunt Hoevelaken, boven aan de oprit A1 vanuit Apeldoorn richting A28...
  6. evdkieft

    Tikken tegen helm of tegen voorhoofd?

    Gisteravond op de terugweg van mijn werk iets grappigs meegemaakt. Ik reed tussen de file door op de A1 in de buurt van de afslag A30, daar waar de spitsstrook heeft geleid tot 3 banen file ipv 2 banen file ;) Er reed een snellere motor achter me. Ik remde af om even tussen twee auto's te kunnen...
  7. evdkieft

    Eén keer gebruikte handschoenen, dames, zwart, Evo

    Helaas, ze pasten in de winkel wel, maar achteraf bleken ze minder geschikt. Ze zitten net te krap zodat mijn vriendin er toch koude handen in krijgt. Ze zijn letterlijk maar één keer gedragen en zijn dus echt als nieuw. Maat: XS Merk: Evo De handschoenen zijn gevuld met een soort gel die...
  8. evdkieft

    JTS combi motorpak, dames, zwart, weinig gebruikt

    Een damesmotorpak, te koop aangeboden wegens aanschaf beter passend pak. Helaas bleek dit pak achteraf toch iets minder goed te passen dan het in de winkel leek. Combipak van het prima merk JTS. Zowel jas als broek maar enkele keren gebruikt. Beide hebben een uitritsbare binnenvoering...
  9. evdkieft

    Pas op op knooppunt Hoevelaken

    Pas op, ik ben vanochtend helaas aangehouden door de vrienden van de KLPD. Helemaal terecht (volgens de regels dan) als ik heel eerlijk ben, dit is ook geen klaagtopic. Ze hebben flink wat klachten gehad van geirriteerde weggebruikers en van Rijks VenW over weggedrag van motorrijders en dan...
  10. evdkieft

    Lekt hij olie of is het 'normaal'?

    Vraagje van een a-techneut. Het valt me op dat eigenlijk na elk ritje er wel een paar druppels olie 'lekken' uit mijn blok. Nou ging ik er vanuit dat dit 'normaal' is, elk voertuig verliest wel eens wat, misschien een beetje laks hoor :$ Mijn vraag dus, is dit normaal of is het een open deur...
  11. evdkieft

    Gezocht: Geinig filmpje, toermotor verdwijnt in struiken

    Heb al een paar keer geprobeerd het filmpje te vinden, maar het is me nog niet gelukt. Er staat ergens een filmpje op Internet van een bochtige weg. Op een gegeven moment komen er een stel toermotoren de bocht door en rijdt er eentje domweg van de weg af de bosjes in. Dit ziet er zo immens...
  12. evdkieft

    'Normale' bedrijfstemperatuur motorblok

    Een collega van me heeft een kitcar gebouwd (Fisher Fury) met een motorblok van een R1 uit 2003. Aangezien hij niet in de motoren zit vraagt hij zich af wat de 'normale' bedrijfstemperatuur is van een dergelijk blok. Op mijn eigen motor heb ik geen schaalverdeling op mijn dashboard en in mijn...
  13. evdkieft

    Bagage tijdens bezichtigingen

    Voordat de zoekridders weer gaan zeuren, ik heb gezocht, er zijn genoeg tips over bagage, maar heb geen zin om door de pagina's hits te zoeken naar specifiek mijn vraag. Doe het er maar mee ;) Mijn vraag dus. Mijn vriendin en ik zijn van plan op vakantie te gaan naar Engeland / Schotland (met...
  14. evdkieft

    Stotterende motor

    Deze week heb ik twee keer wat probleempjes gehad tijdens het rijden, vooral in het begin als ik net van huis was weggereden. De eerste keer viel de motor 'gewoon uit' als ik wat meer gas gaf en eergisteren begon de motor te 'bokken' als ik boven de 5000 toeren kwam, ongeacht de versnelling...
  15. evdkieft

    Witte strepen tussen de file

    Als ik lekker tussen de file doorkachel heb ik vaak het gevoel dat mijn motor iets wegglijdt als ik over de witte strepen rijd. Natuurlijk zijn de strepen gladder dan het asfalt, en ik maak me er al iets minder druk om nu, vond het eerst doodeng. Is het normaal dat je motor dit ietsjes doet? Hoe...
  16. evdkieft

    Donderdag zwaaitopic 2, mensen op het viaduct

    Soms staan er wel eens mensen op het viaduct die zwaaien naar het verkeer, wat doen jullie dan? De opties zijn niet volledig dekkend, maar goed, het is ook een beetje een 'fun' topic :+
  17. evdkieft

    Donderdag zwaaitopic 1, motoragenten die als eerste zwaaien

    Wat ik me zojuist op de motor ineens afvroeg. Motoragenten, zwaaien jullie ook wel eens 'als eerste' naar andere motorrijders als jullie in functie zijn? Ik weet dat de meesten wel terugzwaaien als IK als eerste zwaai, maar hoe zit het andersom? Kan me ergens voorstellen dat jullie juist...
  18. evdkieft

    Mietje of gewoon verstandig?

    Vanochtend reed ik mijn gebruikelijke route A30, A1, A28 naar Utrecht. Tenminste, dat wilde ik. Deze week ben ik wat brutaler geworden, met als gevolg dat ik me nu het volgende afvraag. De situatie is als volgt daar. Je neemt vanaf de A1 de afrit richting Hoevelaken. De afrit Hoevelaken sla...
  19. evdkieft

    Vooroordeel m.b.t. mijzelf of de politie?

    Net een lekker ritje van mijn werk naar huis bijna achter de rug. Paar keer lekker doorgehaald. Zie ik bij de laatste rotonde, vlakbij mijn huis, een politieauto staan. Agent staat naast de weg, andere mooie blonde agente helaas iets verder bij mij uit de buurt. Agent laat twee auto's voorbij...
  20. evdkieft

    Twee soorten deuken na schuiver

    Deuken in m'n motor en in m'n ego... Jawel, ook ik schaar mij sinds gisteravond onder de gevallenen. Flink balen. Aan het einde van de afrit van de A30 sloeg ik af richting Barneveld. Voor zover ik het me nog kan herinneren nam ik de bocht gewoon normaal rustig, de motor was alweer vrijwel...
  21. evdkieft

    File op knooppunten

    Mijn eerste post in het nieuwe jaar: Allemaal een zeer snel, maar verantwoordelijk 2008 toegewenst *O* !!! Oh ja, gezondheid en geluk zijn ook belangrijk ;) Maar mijn vraag. Over tussen de file door rijden is al genoeg gesproken en is volgens mij ook helemaal duidelijk inmiddels bij...
  22. evdkieft

    Weer of geen weer?

    Sinds twee weken heb ik mijn rijbewijs *O* en sinds afgelopen zaterdag mijn eigen motor *O*. Gisteren ben ik lekker op de motor naar mijn werk gegaan, dat ging prima. Vanochtend heb ik mijn vriendin echter moeten beloven met de auto te gaan. Ik had zelf ook wel een beetje mijn twijfels hoor...
  23. evdkieft

    Spoedcursus of langere periode les?

    Zelf heb ik nu zo'n 20 lessen gehad. Het gaat nu op zich best lekker, maar de bijzondere verrichtingen en dergelijke gingen niet al te vlot en het rijden gaat af en toe ook nog net niet helemaal soepel. Kortom, ik heb gewoon wat meer lessen nodig dan gemiddeld. Prima, geen probleem, ik ben...
  24. evdkieft

    Examen bijzondere verrichtingen

    Gisteren heb ik mijn AVB gehaald *O* . Ik ging er niet met het volste vertrouwen in, en dat was ook wel terecht want ik heb het met hakken over de sloot gehaald. Langzame slalom is niet mijn sterkste en die heb ik glansrijk verkloot. Ik vergat gewoon totaal de koppeling te gebruiken en reed...
  25. evdkieft

    Hete tassen vanwege uitlaat

    Gisteren op visite geweest en daar rook ik de hele tijd een brandlucht, maar kwam er niet echt achter wat het was, tot we weer thuis waren en ik het nog steeds rook. Bleek dat er een mooi gaatje was gesmolten in de tas van m'n vriendin. Het verhaal. Ze rijdt een XVS 650 Dragstar en heeft daar...
Terug
Bovenaan Onderaan