Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Aze
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Aze

    Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

    Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu.... Indian Scout Indian Chief Indian Chieftain Indian Challenger Indian Roadmaster Indian Pursuit (new) En vooruit doen we de Indian FTR er ook bij.. ;) Op zoek naar oudere modellen hier op het forum… Indian Motorfietsen 1901~1953...
  2. Aze

    Bout zit muurvast..!!

    Deze bout zit muurvast in zijn bus/lager van het zwingarm gedeelte. In de bevestiging aan het frame draait hij wel moeizaam rond. Aan de andere zijde heb ik al wel de moer kunnen verwijderen en kan ik hem netjes op zijn kop tikken, helaas zonder resultaat. Hij heeft reeds een nacht in de...
  3. Aze

    Te veel stationair toeren voorste cilinder.

    Op dit moment zijn we bezig om een Intruder VS700 op te bouwen. Gisteren hem zelfs al even gestart maar wat opviel was dat de voorste cilinder meer toeren maakte dan de achterste. Nu is dat niet zo vreemd omdat hij nog niet synchroon is gesteld maar voor mijn gevoel maakt hij gewoon te veel...
  4. Aze

    Kokende motor Intruder VS750

    Afgelopen week stond ik na een dikke 60km ineens met een kokende motor. Bij thuiskomt het verloren koelvloeistof weer aangevuld en er miste niet eens zo veel uit, dus daar lag het (helaas) niet aan. Na het vullen de motor gestart (zonder radiatordop) en er komt dan 1 grote luchtbel maar daarna...
  5. Aze

    Na revisie en schoonmaak geen werking remhandel ..!!

    Misschien beter maar ff een appart topic voor aanmaken. Vandaag een revisie setje in mijn remhandel gezet, maar pompen doet hij niet. Ook de kanalen doorgestoken met een staaldraad en doorgeblazen met fietspomp. Helaas zonder resultaat, iemand nog suggesties..??
  6. Aze

    Accu maakt een sissend geluid

    Mijn accu (een onderhoudsvrije motobatt) maakt een sissend geluid. Hoorde het zo net en was al een 2 uurtjes na gebruik van de motor, dacht eerst dat ik een lekke band had. Is de accu overleden en is er een chemisch proces gaande of kookt hij werkelijk en is de spanningsregelaar aan vervanging...
  7. Aze

    Waarmee uitgedroogde DOT vloeistof verwijderen?

    De titel zegt het al, waarmee kan ik uitgedroogde DOT vloeistof verwijderen/schoonmaken? Ik heb een remklauw van een kennis gekregen maar deze is gedemonteerd en toen in het schap gezet vol met remvloeistof. Deze is inmiddels helemaal uitgedroogd en de korrels zitten door het hele systeem. Zit...
  8. Aze

    Contactslot draait niet..!!

    Mijn contactslot zit zo vast als een huis. Heb hem al een nachtje in de kruipolie & WD40 gehad maar weinig soelaas. Zijn er nog mogelijkheden tot reparatie of moet ik op zoek naar een andere.??
  9. Aze

    Vraagje kleding versus vulstukken..!!

    Even een vraagje. In mijn leren jas en broek zit een netten binnenvoering met daarin zakken (afsluitbaar met klittenband) waar de beschermende vulstukken los kunnen worden gemonteerd of gedemonteerd. Mijn vraag is of deze binnenvoering ook als los vest / broek verkrijgbaar zijn, waar je dan...
  10. Aze

    Motor houd eenmalig in na starten..!?

    Sinds 3 weken heb ik iets vreemds met mijn Suzuki Intruder VS750 (1991). Als ik hem start en daarna wegrijd smoort die eenmalig op het gas. Het maakt hierbij niets uit of de motor koud of warm is. Gister vanaf mijn werk even bij de pomp langs geweest en daarna op de koffie bij moeders. Lang...
  11. Aze

    Een VX800 / VS800 blok op 1 carb laten lopen..!!

    Ik plaats het hier ook maar even gezien ik in het chopper gedeelte weinig reacties krijg, en ben toch wel erg nieuwsgierig. In dit filmpje laten deze gasten, zo te zien probleemloos, een VX800 blok (= zelfde als VS800) op 1 carb lopen. Iemand die weet hoe dat precies zit..?? Normaal speelt het...
  12. Aze

    Voortzetting opbouw Intruder VS700 project..!!

    Gisteren uit Leiden deze Intruder opgehaald om verder af te bouwen. Wel even getwijfeld maar uiteindelijk toch besloten haar te kopen. Omdat ik vooral vindt dat dit project verdient voortgezet te worden, iets wat nog meer versterkt werd na gesprek met de vorige eigenaar. Zal de wederopbouw hier...
  13. Aze

    Carburateurs Intruder VS800 op een VS750..!!

    De titel zegt het al, kan ik de carburateurs van een Suzuki Intruder VS800 probleemloos op een VS750 monteren. En alleen opnieuw afstellen of kan ik beter ook sommige of alle sproeiers overzetten. Eventueel andere zaken waar ik rekening mee moet houden. Reden is dat het membraan van 1 van de...
  14. Aze

    Blok schoonmaken..!!

    Wie weet er een goed schoonmaakmiddel om het blok aan de buitenkant (vooral onderkant) schoon te maken..?? En neen geen Dasty van de Wibra want dan heb ik echt wel wat beters.. ;) Aanvullend: Het gaat me niet alleen om de zwarte drab van olie met modder maar ook om de aangekoekte zwarte...
  15. Aze

    Motor houd in bij wegrijden

    Bij het wegrijden smoort de motor op het gas, ik moet echt de koppeling in knijpen en flink wat toeren maken om weg te kunnen rijden. Eenmaal op toeren rijd de motor verder goed net als stationair. Maar bij het afremmen tot bijna stilstand en daarna optrekken weer hetzelfde verhaal. Dacht eerst...
  16. Aze

    Intruder topic (deeltje II)

    Nou bij deze dan.. heeft ook lang genoeg geduurd.. :Y Bij de opening maar ff een pica van de VS750 oer Intruder.. :] Maar ook voor alle andere type bezitters.. welkom en we gaan gewoon weer verder.. En voor de volledigheid.. deeltje I
  17. Aze

    Waarmee koelsysteem schoonmaken..!?

    Het koelsysteem van mijn renovatie VS zit vol met een soort kalkaanslag. Komt, neem ik aan, doordat de koelvloeistof lange tijd stil in het systeem heeft gestaan. Het loszittende poederachtig spul, welke goed op de foto is te zien, heb ik reeds verwijdert door het systeem met de hogedrukspuit...
  18. Aze

    Wat te gebruiken i.p.v. Suzuki BOND 1216 (vloeibare pakking)

    Komende week gaat het blok weer in elkaar en volgens het WPH komt er tussen de cilinder kop en de het nokkenas deksel dus BOND 1216 van Suzuki. Dit is, zo ver ik weet, een vloeibare pakking. Mijn vraag is nu, kan ik elke willekeurige hittebestendige vloeibare pakking gebruiken of moet ik nog...
  19. Aze

    Krassen in cilinder door vastloper na X km verdwenen..!?

    Heb ooit eens een vastloper gehad met mijn VS750. De schade viel mee en de krassen waren amper voelbaar maar wel goed zichtbaar. Ook de zuiger zag er nog goed uit en toendertijd om budgettaire redenen slechts nieuwe zuigerveren geplaatst en weer in elkaar gezet. Heb er vervolgens (schat ik) al...
  20. Aze

    Olie uit carterontluchting door koelproblemen

    Als mijn motor (VS750 1989) erg heet is drupt er olie uit mijn carterontluchting slangetje. Als ik woon - werk rijd nooit geen last. Maar afgelopen weekeinde een 457km 120 gereden met daarin 2 korte stops kwam er toch aardig wat uit. Blok was, gevoelsmatig, ook aardig heet. Moet ik me druk om...
  21. Aze

    Problemen bij regen in de lage toeren..!!

    Als het regent dan krijgt mijn Intruder VS (1992) problemen in de lage toerentallen. Ze begint dan wat te stotteren c.q. in te houden. Doet me denken aan het doorslaan van bobinekabels van een auto. Dit doet ze, zoals gezegd, alleen bij regen en in de lage toeren. Zeg maar stationair of als ik...
  22. Aze

    Probleemloos bobines omruilen Ja/Nee..??

    Hier ook maar even, gezien de vraag hier wat meer tot zijn recht komt c.q. meer aandacht krijgt.. ;) Kan ik zonder problemen de bobines van de ene Intruder naar de ander omruilen. Het gaat om een VS750 (92) en een VS750 (88) Al vast bedankt.. :]
  23. Aze

    Hoe benzine aftappen van een vacuüm kraan..??

    Van mijn Honda CB SC550 wil ik graag wat benzine aftappen. Maar de kraan begint pas te lopen als de motor draait en de vacuüm carbs beginnen te zuigen. Is er een mogelijkheid om dit toch via het kraantje te doen..?? En neen ik wil het niet via een slangetje aanzuigen.. :N :+ En neen ik wil...
  24. Aze

    Knipperlicht probleempje..!!

    Gister een Suzuki Intruder VS750 (92) opgehaald. De bike heeft in elk geval een knipperlicht probleempje. Links werkt correct maar als ik rechts aanzet dan branden de lampen constant maar knipperen niet. Aanvullend de voorste knippers branden normaal constant. Samenvattend ...
  25. Aze

    Afwijking zelf wiel RVS spaken

    Even een vraagje. Ik heb zelf de wielen van mijn Intruder opnieuw gespaakt. Nu krijg ik van het achterwiel een klein slagje er niet uit. Schat dat hij op 1 punt een 1 a 2 mm langs het stel blokje wijkt. Nu heeft een vriend van mij laatst ook zelf het wiel van zijn VT gespaakt. Nou was dat ook...
Terug
Bovenaan Onderaan