Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: arcadis
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. arcadis

    Vrijdagavond offline wegens verhuizing

    Motor-forum gaat verhuizen *O* Er wordt geen kantoor verhuisd, geen personeel, geen kopieermachines en koffieautomaten, maar wel een stapel servers. Binnen onze huidige serverruimte is te weinig plek, dus verhuizen wij onze apparatuur naar een grotere kast op dezelfde vloer. Dit gaan we doen...
  2. arcadis

    Inlogproblemen [UPDATE]

    We hebben hier en daar opgevangen dat mensen problemen hebben met het inloggen. Alle sessies op motor-forum.nl en motorfreaks.nl zijn verwijderd, dus iedereen zal even opnieuw in moeten loggen. Het is ook erg belangrijk dat je iedereen die problemen heeft even zijn cookies en cache wist! We...
  3. arcadis

    devvers, coders en designers gezocht

    Motor-Forum.nl is al jaren het grootste motorgerelateerde forum van Nederland en hoort bij de grootste van de wereld. Het forum in zijn huidige vorm bestaat ook al wat jaartjes en heeft ook zo zijn beperkingen laten zien. We zijn van plan om motor-forum te voorzien van nieuwe techniek, een...
  4. arcadis

    Onderhoud aan servers za. 23 juli

    Lieve motor-forummers, Vandaag word er een upgrade aan de web- en databaseserver doorgevoerd, waardoor deze servers beter bestand worden tegen gegevensverlies door uitval van de harde schijven. Deze upgrade zal rond 15.00 uur plaatsvinden en hooguit een uurtje duren (als alles redelijk goed...
  5. arcadis

    Onderhoud motor-forum 11 juni

    Om twaalf uur vannacht zal motor-forum voor een uurtje of twee offline zijn vanwege groot onderhoud aan de database. Er zullen wat tabellen aangepast worden om de snelheid van motor-forum te verbeteren en zo wat knelpunten weg te nemen die ons al enkele maanden dwars zitten. Deze overstap kan...
  6. arcadis

    Databaseonderhoud vanavond [Update]

    Vanavond zal ik wat kleine aanpassingen maken aan enkele tabellen in de database. Dit is noodzakelijk om de prestaties van de databaseserver optimaal te houden, aangezien die tabellen nog wat aftandse gegevens bevatten. Onder andere de sessietabellen worden opgeschoond vanwege de enorme hoop...
  7. arcadis

    [Update] Tussen 15.00 en 16.00 kort onderhoud MF

    Tussen 15.00 en 16.00 uur vanmiddag zal Aydin van Teranet (onze hardwareleverancier) een extra processor bijplaatsen in onze webserver. Hiervoor moet de server even offline gebracht worden en is MF niet bereikbaar. Het zal niet langer dan een uurtje duren. In de tussentijd kan iedereen even z'n...
  8. arcadis

    Netwerkstoring 02-01-05

    We zijn weer online na krap anderhalf uur offline te zijn geweest tussen 13:46 en 15:08. Trueserver, onze netwerkprovider, had een probleem met zijn netwerkapparatuur op onze serverlokatie. Hierdoor was een groot deel van de servers daar onbereikbaar waaronder motor-forum. Het probleem is...
  9. arcadis

    Zaterdag serveronderhoud

    Beste bezoekers, Morgen gaan duderuud en ik naar Amsterdam om het één en ander te verschuiven in ons serverparkje. Er wordt wat hardware vervangen en onze nieuwe database server kunnen we eindelijk gaan inrichten. Uiteindelijk hopen we daarmee de traagheid van de afgelopen tijd op te lossen...
  10. arcadis

    Minister Peijs en motorvriendelijke vangrails

    Krijg nou wat. Na maanden/jaren zeuren wordt er direct vanuit Den Haag eens nagedacht. Peijs neemt motorvriendelijke vangrails op in het beleid. Het hele bericht staat hier: http://www.nu.nl/news.jsp?n=412310&c=10 Als ze nu ook nog even alle lantaarnpalen uit de bochten halen zijn we helemaal...
  11. arcadis

    Enkele wijzigingen forumsoftware

    Naast de toevoeging van de 'Meld een topic' functie (http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/73841), zijn er nog wat kleine wijzigingen doorgevoerd in de software. De twee wijzigingen die voor de bezoekers interessant kunnen zijn: - De activetopics pagina is veel sneller geworden en beperkt...
  12. arcadis

    Limited Edition gemaakt

    Oftewel, ik ben op mijn plaat gegaan en heb nu een unieke motor. Hij rijdt dan wel niet meer, maar dat zijn details. '( Even een situatieschets: Het kruispunt in Amersfoort tussen de Rondweg-Noord en de afslag Amersfoort-Noord bij de A1. Ik sla linksaf richting de Mac Donalds, maar een paar...
  13. arcadis

    Serveronderhoud

    Vandaag ga ik weer even een ritje naar Amsterdam maken om wat klein onderhoud te doen aan de servers. Het stelt niet zo heel veel voor, maar de server zal er wel een half uurtje voor offline moeten. Het onderhoud zal tussen 11.00 en 12.00 uur plaatsvinden.
  14. arcadis

    Nieuwe tracker mogelijkheden (XML en RSS)

    In navolging van Motorfreaks.nl hebben we nu ook motor-forum voorzien van RSS feeds. Hiermee kan je met het grootste gemak de laatste actieven onderwerpen op je scherm krijgen. Hoe RSS werkt en hoe je het kan gebruiken kan je lezen in het artikel op motorfreaks. Naast de RSS feeds hebben...
  15. arcadis

    Database problemen

    We hebben een 'minor' problem gehad met de database. Of liever gezegd een miniatuur Tsjernobyl. Ik zal iedereen de technische details besparen, maar het komt erop neer dat we een dag posts kwijt zijn! ;( Ook de database problemen zijn nog niet verdwenen waarschijnlijk. Er zal niet meer zo'n...
  16. arcadis

    Arcadis heeft voor eigen Sinterklaas gespeeld

    Na een tijd rijbewijsloos en daarna motorloos door het leven gegaan te zijn, is de piek op de kerstbook gearriveerd. Ik ben gisteren naar Duitsland gereden en heb even voor eigen Sinterklaas gespeeld en wat heeft me dat opgeleverd? Mijn eerste motor! *D Het is een CBR 600 F4X uit 1999 met...
  17. arcadis

    Waarom was M-F niet te bereiken?

    Beste medeforummers, zoals jullie vast wel gemerkt hebben is M-F vanaf gisteravond tot nu niet bereikbaar geweest. Een van de harde schijven van de webserver gaf problemen en ondanks dat dit deze schijven elk een kopie hebben, werd dit niet automagisch door de hardware opgelost. '( duderuud...
  18. arcadis

    Server werkzaamheden zondag 12 okt

    Dames ende heren, Morgenochtend zullen motor-forum en motorfreaks voor enkele uurtjes down gaan voor het nodige onderhoud aan de server(s). Vanaf ongeveer 10:30 zal het forum down gaan. We proberen de downtime uiteraard te beperken. Zoals bij velen bekend is, is onze eerste poging om een extra...
  19. arcadis

    Nou, arcadis moet zich nu maar eens voorstellen

    Hoi allemaal, het wordt nu toch maar eens tijd dat ik me ga voorstellen. Ik draai ondertussen al bijna 4 maanden half/half mee, dus het mag er nu wel eens van komen. :) Ik ben Maarten, 21 jaar en woon in Amersfoort. Ik studeer in Amsterdam aan de UvA (aan de Universiteit van Utrecht vanaf...
  20. arcadis

    Kopen van 2e hands circuit motor verstandig?

    Ik heb op het moment een CBR 600 uit '98 op het oog, maar deze motor is gebruikt voor het circuit en heeft dus moet nog het e.e.a. omgebouwd worden voordat deze rijklaar is voor de openbare weg. (koplamp, knipperlichten e.d.) Ik vraag me alleen af of dat verstandig is. Zo'n motor heeft...
  21. arcadis

    Geen RBW, wel motor kopen?

    Ik ben op dit moment druk bezig met het motor RBW en ondertussen ook al een het rondneuzen voor een nieuwe motor, want ik natuurlijk wel meteeen :] wanneer het papiertje er is. Nou hoor ik hier en daar dat het in deze tijd van het jaar verstandiger is om een motor aan te schaffen (2e hands...
Terug
Bovenaan Onderaan