Resultaten voor zoekopdracht: *

  1. biker for life

    Tomatenserre als spuitcabine

    Hey Hey, Ik ga over enkele weken mijn tank en spatborden een nieuw kleurtje geven voor komend seizoen. Vroeger deed ik al het spuitwerk gewoon in de garage, maar deze staat intussen zo vol met moto's en fietsen dat het niet eenvoudig is om een plekje te vinden dat ik stofvrij kan maken en...
  2. biker for life

    YTX12-bS of YTX14-BS

    Via het WWW kocht ik onlangs een moto batterij, maar die blek te groot te zijn om te passen in mijn KZ700. Nu heb ik vorige week een VN800 gekocht en die batterij mag ook wel eens vervangen worden. Daar zit nu een YTX14-BS in. De batterij die ik gekocht heb is een YTX12-BS. Kan ik deze zonder...
  3. biker for life

    Snelheidsmeter piept

    Een vraag ivm een Kawasaki KZ700. Als ik vertrek met de motor is er een zoemgeluid dat bij het versnellen al snel een heel schel piepgeluid wordt, zelfs bij lage snelheden van 10km/u. Het is duidelijk dat dit afkomstig is van de kilometerteller. Ik heb de kabel die van het voorwiel naar...
  4. biker for life

    Lekt er benzine of olie uit de uitlaat?

    Hey iedereen, Gisteren eindelijk nog eens de tijd gevonden om met de moto te rijden. Maar ik ben uiteindelijk niet vertrokken... ;( :( Ik rij met een KZ750 van '86. Hij heeft in de laatste 2 maanden niet meer gereden en bij e laatste rit was alles normaal. Nadat ik de moto uit de...
  5. biker for life

    Dilemma..

    Ik zit een beetje in een tweestrijd... Origineel houden of lekker gaan verbouwen?
  6. biker for life

    Sticker laten maken - België

    Ik heb een benzinetank die herspoten moet worden. Die komt in twee kleuren te staan en ik had hier graag in één van de twee kleuren een naam op gespoten. Dit gaan afplakken kan makkelijk als het om rechte letters gaat, maar in dit geval gaat het om wat meer sierlijke letters. Dus dacht ik dat...
  7. biker for life

    KZ700 uitlaat dempers vraag

    Hey allemaal, Ik heb een rear set gemonteerd op mijn KZ700 uit 1984. Het systeem werkt goed, maar het probleem is dat ik de rempedaal niet ver genoeg naar omlaag kan zetten omdat de uitlaten in de weg zitten. Hierbij een foto ter illustratie: De positie is perfect, dus ik zou...
  8. biker for life

    suzuki gs450 startprobleem

    Ik zit met een probleem met een GS450 welke niet meer wil starten. Enkele weken geleden startte die nog wel en heeft tijdens de wintermaanden aan de druppellader gehangen. Gisteren heb ik geprobeerd om terug te starten, maar helaas zonder succes. De eerste twee pogingen ging de startmotor rond...
  9. biker for life

    tank emblemen laten maken

    Voor het project waar ik mee bezig ben, wil ik graag mijn eigen emblemen laten maken voor op de benzinetank. Ik heb wat opgezocht op het net en kom telkens in de US uit. Heeft iemand ervaring hiermee en weten jullie of er ook in BE of NL een zaak zit die dit kan maken?
  10. biker for life

    Motoforza webshop - ervaringen?

    Heeft hier iemand recent nog onderdelen aangekocht via de website van Motoforza? Op hun site staat best wel wat mooi spul. Ik heb hen al twee mails verstuurd en ook proberen te bellen voor enkele vragen maar ik krijg maar geen antwoord. Het telefoonnummer op hun site is trouwens niet gekend...
  11. biker for life

    zelf caferacer kuipje maken

    Ik ben al enkele dagen het internet aan het afschuimen op zoek naar een leuk kuipje voor een cafe racer, maar ik kan de vorm die ik in mijn hoofd heb maar niet vinden. Dus vroeg ik me af of er hier op het forum misschien mensen zijn die dit al eens zelf gemaakt hebben. Ik overweeg om het of...
  12. biker for life

    voorrem loopt vast

    Hoi, kan iemand me hier uit de nood helpen? Ik heb een Suzuki GD450L uit 83 omgebouwd en die is intussen terug gemonteerd. In de leidingen van de voorrem zat enorm veel lucht, ma na lang proberen heb ik die wel terug in orde gekregen. Er staat terug genoeg druk op de leiding. Vandaag heb ik...
  13. biker for life

    Z750 & KZ700

    Ik heb recent twee mooie Kawasaki's op de kop kunnen tikken, een Z750 (met kuipje) en een Z700. Beide moto's hebben intussen Belgische papieren, maar ze zijn wel afkomstig uit Nederland. De vorige eigenaar(s) hadden die jaren geleden al ingevoerd. Misschien hier iemand die zijn oude...
  14. biker for life

    Vraag voor de Belgen - Oldtimer naar gewone inschrijving

    Hallo allemaal. Ik heb een vraag voor de Belgen hier op het forum. Ik heb recent een tweedehands moto gekocht die ingeschreven staat als oldtimer. Nu wil ik deze inschrijven als gewoon voertuig zodat die ook voor woon-werk verkeer gebruikt kan worden. Vandaag kreeg ik van DIV de melding dat...
  15. biker for life

    Tips om blok uit het frame te halen

    Ik zit met 3 afgebroken bouten die de uitlaten aan het blok bevestigen. Ik heb vanalles geprobeerd zoals kruipolie en verhitten, maar ik krijg ze er maar niet uit. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan ze uit te boren, maar het kader zit in de weg. Daarom moet ik dus het blok uit het kader...
  16. biker for life

    Oud blok opkuisen

    Hallo, Even een vraag die ik niet weet te plaatsen, dus doe ik het hier. Ik heb recent een oude moto gekocht waarvan het blok best vies en vettig is. Ik zou dit terug willen opknappen, maar weet niet goed hoe hier best aan te beginnen. De uiteindelijke bedoeling is om het blok terug...
  17. biker for life

    Stotteren en inhouden na vervangen olie en filter - CB750FA

    Vanmorgen weer problemen met de moto... Na een hele winter in de garage, heb ik vorig weekend de moto voor het eerst dit jaar gestart. De oude benzine uit de carbs afgelaten en nieuwe benizne in de tank. Na enkele pogingen gestart en een stukje gereden. Op zich draaide de motor goed, al...
  18. biker for life

    geluid uitlaat afstellen

    ik vroeg me af of het mogelijk is om zelf een soort van afstelsysteem te maken om het geluid van de uitlaten te regelen. Ik heb onlangs aftermarket uitlaten gemonteerd en het geluid bevalt me wel, maar de buren niet... ik heb ook twee kindjes die er van wakker worden als ik laat thuis kom...
  19. biker for life

    heropstart na ombouw - CB750F 1981

    Hey allen, Mag ik nog eens een beroep doen op jullie expertise... Ik wou vandaag de moto opnieuw proberen te starten na de ombouw naar cafe racer. Motorisch is er niets aan gebeurd, enkel een nieuw zadel en herspoten en zo. Nu heb ik net benzine in de tank gedaan en als ik het kraantje...
  20. biker for life

    hulp gevraagd met achterlicht

    Hey iedereen, Ik heb een tijdje geleden een achterlicht gekocht op een swap meet en ik wil dit installeren, maar ik vrees dat ik enkele zaken mis. Dit is het achterlichtje: Er zaten 2 dunne gele en 2 dunne zwarte draadjes bij. Kan iemand me even uitleggen hoe ik deze moet aansluiten...
  21. biker for life

    Smiths kilometerteller

    Hi all, Ik ben bezig met het opmaken van een CB750F van 1981 en ik kwam op het net een geweldig leuk tellertje tegen: Deze tellers worden gebruikt voor Engelse modellen, Triumph, Norton, BSA,... Deze tellers gebruiken een andere ratio dan de Japanse motoren zoals Honda, maar ik...
  22. biker for life

    Plastiek restaureren

    Hi all, Een hele tijd geleden dat ik nog op het forum geweest ben. Na enkele jaren met een Savage en een Intruder, heb ik gisteren een CB750 FA van 1981 gekocht. Schitterende motor, draait goed en rijdt fantastisch. Het blok, kader, tank en zadel zien er allemaal top uit. Je ziet dat het...
  23. biker for life

    reclame filmpje gezocht

    ik ben al een tijdje op zoek naar een filmpje dat een tijd geleden als reclame gebruikt werd om beschermende kledij te promoten. In het filmpje is een man te zien die met zijn vingers over het asfalt schuurt tot zijn armen helemaal weg zijn. Weet iemand waar ik dit kan terugvinden? Thanks!
  24. biker for life

    Ducati Monster M900 - Open koppeling?

    Hallo, Gisteren een ducati monster gekocht voor mijn vriendin. De moto ziet er echt wel goed uit en rijdt bangelijk. Nu heb ik toch een vraag i.v.m de open koppeling op deze moto. Kan iemand mij vertellen wat de voordelen en de nadelen zijn tegenover een koppeling waar wel een afdekking op...
  25. biker for life

    Savage bobberstyle

    Dit is mijn eerste projectje. Samen met de vriendin heb ik haar save eens onder handen genomen. Wat er veranderd is: - Open uitlaat - Homemade achterspatbord - Homemade sidemount - Achterlichtje (gevonden in de garage en kapotte lampje vervangen door LED's) - Recht dragstuur - nieuwe...
Terug
Bovenaan Onderaan