Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: d'Ouwe
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. d'Ouwe

    Het Achterspan

    Geen zijspan, maar een zeer nauw verwant lid van deze familie. Het gaat om een Velorex en in dat geval een type 16/350. D.w.z. 't geval staat op drie 16 inch wielen en wordt aangedreven door een motor van 350cc van het merk Jawa. Voor meer details is er op internet genoeg te vinden over dit...
  2. d'Ouwe

    Welke remmen

    Alhoewel sommigen, waaronder Hellracer, van mening zijn dat remmen ontworpen zijn voor schijters, vind ik het van tijd tot tijd wel gemakkelijke dingen. Vandaar mijn vraag. Op dit moment zitten er de Brembo's op zoals origineel op de K100RS4v. Nu heb ik nog een stel jongere op de plank liggen...
  3. d'Ouwe

    Verkoop span

    Vorig jaar besloot ik om na heel lange tijd weer zijspan te gaan rijden. Een advertentie met een GL1100 en bijpassende bak deed mij besluiten om deze verloren tijd niet langer te laten duren. Span gekocht dus. Zoals vaak gebeurt ga je dan aan de slag om het naar je hand te zetten. Van nieuwe...
  4. d'Ouwe

    Moeilijk laswerk

    Toen ik het span kocht heeft verkoper mij eerlijk op dit gebrek gewezen. In eerste instantie dacht ik het probleem op te lossen met een ander frame. maar bij nader onderzoek vertoont dit frame nergens anders tekortkomingen. Deze gaten zijn m.i. terug te voeren op een accu die regelmatig zijn...
  5. d'Ouwe

    Geremd of ongeremd

    Voor zijspanrijders is de titel duidelijk; het gaat hier om het derde wiel. Voor mij was het gisteren eigenlijk een kwestie van to be or not to be. Waarom moet ik nu zo nodig schrijven over iets wat al zo vaak aan de orde is geweest? Dat heeft twee oorzaken. 1. Zeer onlangs was er op het...
  6. d'Ouwe

    Handleiding K100Rs4V

    Gezocht een Nederlandse handleiding voor de 16-kleps K100
Terug
Bovenaan Onderaan