Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welkom in Het Grote SV650(S) 99-02 Topic! *:)
Het deel waarin niemand zijn/haar SV meer omlegt... B| (en de rest de boel oplapt).
Onze rijke MF historie :Y
SV650S 1999-2002 Gebruikerstopic
SV650S 1999-2002 Gebruikerstopic 2
Hét SV650S 1999-2002 Topic deel 3
Hét GROTE SV650S...
Niet meer te koop.
Te koop aangeboden:
Spanninsregelaar, afkomstig van een 2009 Honda CBR600RR. Z.g.a.n.
Fabrikant: Shindengen
Type: FH008EE
Dit is een spanningsregelaar met MOSFET-techniek (blijft veel koeler dan shunt-types).
Veel gebruikte vervangingsregelaar voor oa Suzuki...
Omdat de spanningsregelaar van mn SV650S K2 voor de tweede keer kapot was gegaan (te heet geworden en intern kortgesloten), heb ik nu voor een 'beter' universeel exemplaar gekozen.
De drie gele draden vanaf de dynamo doorgesoldeerd direct naar de SR-stekker, en plus en min vanaf SR direct...
Vanochtend motor gestart, loopt even, en ineens helemaal dood. Alles uit.
Blijkt de 30A zekering in het startrelais doorgefikt. Contact uit, vervolgens nieuwe erin, brandt ook meteen door.
Dit lijkt me sluiting ergens, maar misschien kan iemand me vertellen waar ik ongeveer moet zoeken...
Spanningsregelaar doorgemeten (want laadspanning te laag bij 3000+ rpm), met dit als resultaat:
OL=open loop PIEP=kortsluiting(?)
Lijkt me dat een of meerdere diodes niet meer 100% zijn...
Is deze spanningsregelaar aan vervanging toe? -O-
Vraagje:
Zojuist nieuwe accu gemonteerd. Als ik de laadspanning nu meet dan kom ik uit op 13,5+V, op zich prima. Doe ik mn verlichting aan dan zakt ie ineen tot 12,5V :/.
Dynamo is in orde (doorgemeten), accu vannacht helemaal opgeladen...
Tis een SV650S uit 2002...
Waar zou het aan...