Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: trixo
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. trixo

    posts terug vinden ?

    ik blijf er maar mee tobben, als ik ergen in een topic op gereageerd heb, en ik wil later kijken of er op gereageerd is, kan ik het niet meer terug vinden. ik weet dan ook niet meer in welk topic dat was :? en soms heb ik meerdere reacties geplaats in verschillende topics,.....hoeveel had ik er...
  2. trixo

    remklauw reviseren wat voor vet/olie ?

    ik moet in een (auto) remklauw een revisie setje plaatsen. wat kan ik het best gebruiken, vet (welke) of de remolie waarmee je later ook alles mee afvult ?
  3. trixo

    testslang voor op de uitlaat

    zoals sommige hier wel weten ben ik bezig met een trike. nou wil ik die in de schuur testen, en zoek ik dus naar een slang die op de uitlaat kan zetten om de uitlaatgassen naar buiten te leiden. ik heb daar nu een lichtgrijze spiraalslang voor, maar die smelt bij de uitlaat naa een poosje. is...
  4. trixo

    metaal kit...of zoiets

    avond, ik ben bezig om een olie tank te maken, in de stijl van een oude stoomketel....met van die vlampijpen er in. die vlampijpen steken een beetje door de deksel zoals op de tekening. nou wou ik die tig lassen (rood op tekening), maar ik kan er niet lekker bij, en mijn las skils zijn gewoon...
  5. trixo

    electrische oliepomp ?

    hallo, voor een project ben ik op zoek naar een oliepomp voor smering in het blok, eigenlijk 2 omdat ik een dry sump heb (1x toevoer & 1x afvoer). nu zou ik het liefst pompen hebben buiten het motorblok, en het allerliefst electrisch aan gedreven. als die er niet zijn (en dat begin ik haast te...
  6. trixo

    TS herkenbaar door heel de topic.

    ik zat net op circuits online, daar heb ik een account. en het viel mij weer op dat de TS door heel de topic herkenbaar is d.m.v. de naam in een andere kleur (groen i.p.v. zwart). en dat is ontiegelijk fijn/handig. kan dat hier ook niet ?
  7. trixo

    waar kan ik zien in welke topics ik heb gereageerd ?

    zoals de titel al zegt: kan ik ergens zien in welke topic ik heb gereageerd. een beetje lullig als iemand op jou bericht reageerd en jij weet niet meer dat je wat had gepost. bedankt.
  8. trixo

    oude motor naar de stort ?

    hallo, ik heb een oude motorscooter staan waar ik van af wil, een peugeot elyseo 125 cc. kan ik die gewoon naar een sloper brengen en krijg ik dan een vrijwaarding, of hoe gaat dit eigenlijk ? ik woon in de regio den bosch...................dus: houdoe en bedankt :W
  9. trixo

    topics terug vinden waarin je hebt gepost

    waarin je als laatst hebt gepost, moet het eigenlijk zijn. als ik op MF kom wil ik eerst kijken of er op een bericht van mij is gereageerd, voorheen ging dat een beetje omslachtig door: mijn MF -> laatste berichten -> laatste berichten door trixo, of zo iets in ieder geval. hoe kan ik dat...
  10. trixo

    idee lasplek

    edit: ben nog even aan het worstelen met het plaatsen v/d foto's ik kon geen "show your werkplaats" topic vinden dus post ik het maar hier. ik heb een nieuwe lashoek gemaakt naar een idee gezien ergens op het net. en dit weekend voor het eerst gebruikt,....en het bevalt mij zo goed dat ik...
  11. trixo

    o ring voor hydrouliek cilinder

    hallo, het is dan wel geen motorfiets, maar een chervolet impala uit 1965 waar ik een hydraulic ride systeem op gemaakt heb. bij elk wiel een hydroulische cilinder die je kan in en uitschuiven. in de parkeerstand ligt hij dan plat op de grond (pannekoek) zoals een de snoek vroeger van citroen...
  12. trixo

    vacuum benz.kraan vertraagd sluiten ?

    peugeot elyseo 125 cc 2001 ik had deze week last van een benzine lucht rondom de motorscooter. oorzaak een niet sluitende vacuum benz.kraan. de boel gedemonteerd en weer schoon & gangbaar gemaakt en de boel werkte weer. alleen viel het mij op dat wanneer het vacuum wegvalt de benzine...
  13. trixo

    onderwerpen waar je in heb gereageerd

    als ik in verschillende topics heb gereageerd, en ik wil b.v. de volgende dag kijken of er een reactie op is gekomen, dan staat in :onderwerpen waar je in heb gereageerd alles op een andere volgorde als ik verwacht. topics zijn op een of andere manier verder naar onderen gezakt ? kan ik dit...
  14. trixo

    oliepomp toerental FJR1300 2001

    voor een project: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/405528/trike-1.html wil ik een oliepomp van een FJR1300 uit 2001 gebruiken, weet iemand toevallig wat voor toerental die draait, of beter gezegd de overbrengverhouding tussen krukas en oliepomp.
  15. trixo

    trike

    dank zij de teringlijers van photobucket zij een hoop foto's verloren gegaan, de foto's beginnen weer op pag. 24 onderaan. goedenavond, ik wil hier een topic starten over de bouw van een trike, het leek mij het beste om hem onder het zijspan sub forum te posten, ik lees dit altijd met veel...
  16. trixo

    compressie verlagen d.m.v. voet/koppaking ?

    ik zit net in "algemene motorpraat" een topic te lezen met de vraag of de compressie is aan te passen. verkeerde sectie dus in goede sectie mijn vraag. er word gezegd (en op veel meer plekken) dat je dit kan doen d.m.v. de voet/koppaking dikker te maken. waarbij mij ineens een mogelijk...
  17. trixo

    ontstekings mysterie

    avond, ik heb deze week een storing met mijn auto gehad en ook opgelost. die oplossing had ik op het net gevonden (zwak punt bij dit geval), maar technisch kan ik het niet beredeneren, en dat vind ik zwaar irritant :( omdat hier veel technische kennis zit wou ik dit hier voor leggen. -...
  18. trixo

    trike achteras constructie ?

    ik ben voornemens om volgend jaar een project op te starten met een BMW k1100. de bedoeling is, om hier een trike van te bouwen, waarvoor ik een paar bijzondere dingen in gedachte heb. zoekende op het net kwam ik een paar plaatjes tegen van zo'n trike (lang niet zo mooi als ik wil :)) waarbij...
  19. trixo

    bestaan er externe dynamo's voor motoren ?

    hallo, ik ben voor een modelbouw project op zoek naar een dynamo om accu's bij te laden. het zijn 12V accu's met een cap. van 24 Ah. auto accu's zijn denk ik allemaal te groot, een benzine auto heeft al snel een 70 Ah accu. een motorfiets dynamo lijkt ideaal, alleen die ik ken zitten in...
  20. trixo

    motormeuk beeld word en blijft wit

    een vraag over motormeuk, waarvan ik heb begrepen dat dit op een of andere manier bij het motor-forum hoort. als ik een filmpje aanklik zie ik het eerste beeldje (eigenlijk de begin "foto"), so far so good. vervolgens klik ik op play de foto gaat weg het beeld word en blijft gedurende de...
  21. trixo

    waarom ideaal koppel bij een bepaald toerental ?

    ik zat pas over het begrip koppel na te denken, en ik denk dat ik het wel ongever snap maar kon toch een bepaalde link niet leggen. eerst wat ik denk wel te snappen: de afstand bigend en center krukas is een vaste h.o.h. maat. wanneer deze op 3 uur staat is die afstand in de X as het...
  22. trixo

    waarom kantelt zuiger niet ?

    ik zat pas eens na te denken (komt wel eens voor), en kon niet beredeneren waarom een zuiger in een cilinder niet kantelt, want dan zou het onderste deel v/d zuiger tegen de cilinder bewegen. naar mijn idee zitten de zuigerveren hoger dan de zuigerpen, de drijfstang oefent ook een horizontale...
  23. trixo

    straatmarkering bepaalt max. snelheid ?

    goeden morgen, mijn vrouw heeft vanmorgen een bekeuring gekregen voor het te hard rijden op een brede polderweg, maar liefst 36 kilometer te hard. ze was in de veronderstelling (en ik ook) dat je daar 80 mocht, dus bij navraag aan de desbetrefende agent blijkt dat de soort van markering op...
  24. trixo

    vering bij naafbesturing ?

    een goedenavond toegewenst allemaal, ik ben voornemens om binnenkort te starten met de bouw van een span, en ben nu bezig om onderdelen te verzamelen. de motorfiets word een K1100LT met naafbesturing. nu vraag ik me eigenlijk af wat er normaal voor vering word toegepast, dus wat voor...
  25. trixo

    zijspan met achteruitversnelling ?

    zoals de topic titel al doet vermoeden, worden er ook zijspannen met een achteruit versnelling gebouwd. het lijkt me nogal lastig als je deze niet hebt, zeker in combinatie met naafbesturing (grote draaicirkel). en zo ja: hoe word dat gemaakt. dat je er een automatisch hebt bij b.v. een...
Terug
Bovenaan Onderaan