Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Rutg3r
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. R

    Accu dood? Of startmotor?

    Motor aanzetten (contact) Op normale manier starten (incl choke erop) 'huhum, huhum, klikklikklik'... Accu dan leeg of is startmotor gaar? O-)
  2. R

    [Snel vraagje!] Voorvork

    Hey lui, even snel een vraagje, aan de hand hiervan ga ik namelijk OF met de motor OF met de auto naar mn opa's verjaardag *O* Mijn voorvork keerring lekte wat (linker voorvork) en een week of 2,3 terug werd me gezegd 'oh dat maakt niet uit, zolang het maar niet op de remschijf komt'... De...
  3. R

    Accu of startmotor?

    Heey allen. Ik dacht dat mijn accu dood was, maar hetvolgende gebeurde gisteren: ik probeer vol goede hoop mijn motor te starten, hoor 2 keer zo'n geluid dat die motor overslaat, maarja te weinig choke ofzo en hij ging niet aan. Vervolgens drukte ik nog een keer, en alles wat ik hoorde...
  4. R

    Nog even over dat vermogen

    Het verschil tussen 25 kw en volvermogen (70 a 80 kw) is een stuk meer dan ik eerst dacht... Maat van me reed op zijn vol vermogen motor, en ik op mn 25 kw motor, kon hem amper bijhouden toen we allebei het gas even vol opendraaiden. _O- Ik dacht dat het verschil wat minder was omdat ik...
  5. R

    Voorvork - vocht (keerring?)

    Heey allen. Ik heb net een motor gekocht, waar bij de proefrit al wat vocht (ik denk olie?) op de voorvork zat. Het is slechts bij eentje. Nu schijnt dat het de keerring is ofzo? (ik ben a-technisch). Hoe duur is het om zo'n ding bij een garage te vervangen? Hoe duur is het onderdeeltje zelf...
  6. R

    cbr600f 1987 750 euro

    Te koop, een CBR600F Hurricane uit 1987 39000 mijl op de teller (x1.6 = 62400 kilometer) Het betreft een Amerikaanse motor die in 1991 ingevoerd is in Nederland. Hij staat op vol vermogen, om hem te begrenzen kun je het enkel op uitdraai doen, omdat hij niet 100% Nederlands is. Info...
  7. R

    Haha, het moest er ooit van komen

    Ook ik rijd nu 25 kw O-) *O*
  8. R

    Ten naam stelling tweedehands motor

    Als je een motor op jouw naam wil zetten, moet de vorige eigenaar er dan ook bij zijn? (als je alle papieren compleet hebt)
  9. R

    Agressie in het verkeer

    Ik stond vanmorgenvanmiddag op heerlijk weer, dus in een opperbeste bui. Na wat aan mijn huiswerk te hebben gedaan en ontbeten te hebben besloot ik om wat boodschappen te doen voor vanavond (feestje). Ik rijd naar de Albert Heijn bij mij in de buurt, ik kom daar de parkeerplaats opgereden, en...
  10. R

    Fotograaf @ lekdijk (schalkwijk -> wijk bij duurstede)

    Er zat een fotograaf op de lekdijk bij 1 van de meest relaxte bochten van de dijk, je hebt me twee maal op de foto gezet, ik hoop dat je op motorforum zit? :Y Had wat haast achteraf dus geen tijd om te stoppen en praatje te maken -O- |( PM me aub :]
  11. R

    Sommige motorrijders in 30km zones....

    Ik erger me echt dood aan een bepaalde groep motorrijders. Van het type 'tshirt, korte broek, geen handschoenen, wel helm, kin omhoog' in 30 km zones. En oh ja, niet te vergeten: ze rijden, VEEL, maar dan ook VEEL te hard. Ik ben afgelopen week aangehouden (40 meter van mijn voordeur af) en een...
  12. R

    Stilstaand verkeer -- Temperatuur motor...?

    Gisteren ff stuk wezen rijden, kom ik terug, alles staat stil, ik denk: shit, niet nu he. Motor was al aardig warm, dus ik wacht netjes, motor wordt warmer en warmer, ik zet hem uit, ik wist niet wat ik moest doen, ja dan rijdt alles weer 5 meter, dus ik stukje lopen, toen dacht ik: dikke lul...
  13. R

    Wat denk jij als je een bekeuring opent?

    Ik pak net ff de post, kijk er ff naar, zie CJIB envelop, en kijk: ja hoor, mijn voorletters, verdomme. Vol adrenaline maak ik de envelop open, is het een boete van 20 euro omdat ik 5 km te hard reed _O- Wat denken jullie als je die enveloppen opent? Ik had zoiets van 'Godverdomme, ze...
  14. R

    Contact

    Als ik mn sleutel in mn contact doe, en de motor van zn stuurslot haal, wiel recht zet, en de sleutel dat laatste stukje door wil draaien om de motor vervolgens te starten krijg ik hem vaak niet naar rechts. Ik moet dan de sleutel een beetje 'omhoog doen' (lees: terugtrekken) en hem rustig naar...
  15. R

    Gloednieuwe ketting+tandwielset, spannen?

    Klopt het dat je aardig vroeg je ketting moet spannen als je een gloednieuwe combi hebt gekocht? Zag dat laatst bij 'biker build off' zo'n chopper gast reed en moest zn ketting spannen (hij had 800 km gereden)... Ik heb 2 weekjes terug ook nieuwe ketting+tandwielset erop laten zetten, sindsdien...
  16. R

    Kettingsmeersel (uit potje)

    Gezocht: goed soort kettingsmeersel (wat je er met een kwastje oid op moet doen). Ik word strontziek van die spuitbussen (er komt meer langs de spuitbus omlaag dan uit het mondje zelf...) Dus: Weet iemand een goed merk/ soort kettingsmeersel om met een kwastje aan te brengen op je ketting...
  17. R

    Iemand al aan het oefenen?

    Ik las zonet mijn email, nieuwsletter van Motozoom (mag ik naam vermelden? Censureer anders maar :P ) 'Degene die als eerste op koninginnedag het gehele wilhelmus (15 coupletten) kan zingen krijgt een 1000 euro kadobon' Best nice, je moet er wel ff voor oefenen, net gegoogled, jezus wat is...
  18. R

    Motorbladen

    Heey, ik heb voor mn 21ste verjaardag van mn zus een abonnement op 'Moto73' gekregen, superleuk! Gisteren de eerste ontvangen. Nu vroeg ik me af (heb hem vanacht al ff helemaal doorgelezen) - zijn er ook motorbladen waar het PUUR om de nieuwe productiemodellen / concepten gaat? Al die info...
  19. R

    Tegenligger gebruikt geen richting

    Nou... Gisteren eventjes heerlijk weer, na een week lang door rukweer te hebben gereden besloot ik maar voor de fun wat te gaan rijden, alvorens de kwalificatie van de motoGP te kijken. Ik reed over de lekdijk, haalde wat auto's in, reed op gegeven moment tussen een groep motorrijders. Lekker...
  20. R

    Quoten sinds de update

    Heey, -PJ- uit het CBR600F/FS topic zei dat wanneer je iemand quote, het hele topic (alle 1000zoveel posts) onder je reactieveld wordt geladen... Ik quotte hem eventjes, en ja hoor, alle 2100 reacties van het CBR600F/FS topic werden geladen. Is dit in te stellen bij voorkeuren/ profiel of...
  21. R

    Natuurkundige kennis t.o.v. bochten nemen

    Is het niet zo dat de 'ideale' manier van bochten nemen het volgende is? De motor zelf zo recht mogelijk houden (hoe rechter de motor 'staat' op de weg, hoe meer contact tussen band en asfalt, hoe meer grip) zelf 'als een aap' naast je motor hangen (om de centrifugaal kracht te misbruiken...
  22. R

    2 korte vraagjes (No need for spam)

    Heey, ik heb 2 korte vraagjes: 1) Hoe start je een motor als je accu leeg is? (Gisteren motor van maat van me aangeduwd, maar ik weet niet hoe dat moet, ik was de duwer :+ ) moet je hem gewoon in zn 1 of 2 zetten, koppeling op laten komen, en wachten tottie t doet + gas geven en koppeling...
  23. R

    Remvertraging..

    Ik zit nu dus aan een praktische opdracht voor school te werken (we doen het over reactiesnelheid, invloed van red bull/ alcohol etc), kom ik een stuk tekst tegen: 'De gemiddelde remvertraging van een auto is 8m/s2, de gemiddelde remvertraging van een motorrijder is 6m/s2' Dit klopt toch...
  24. R

    Pruttelen (of regelmatig zacht knallen) uitlaat

    Heey, er is geloof ik niks kapot oid, maar ik vroeg me het volgende af: ik heb een best harde uitlaat. Wanneer ik hoge toeren maak, rustig afrem, en uiteindelijk terug schakel en dan koppeling op laat komen om verder te rijden maakt mijn uitlaat een heerlijk geluid, een harde pruttel, of...
  25. R

    Guide: Hoe faal je als motor-terrorist?

    Klik hier voor het filmpje! Duidelijk geen ervaring met vloeistoffen |( -O- B|
Terug
Bovenaan Onderaan