Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: SvB
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. S

    Banden lichten

    Vandaag ben ik met goede moed begonnen met het wisselen van mijn voorband (BT023 120/60). Voorheen is het gelukt met Motion Pro beadbreakers. Het onderstaande filmpje laat zien hoe het makkelijk zou moeten gaan: De band kan ik wel van de velgrand "breken" maar hij is zo stijf dat ik de...
  2. S

    Schimmel bij motor onder afkapping

    Mijn motor staat droog onder een afkapping maar er komt toch schimmel op. De motor staat zonder hoes in de open lucht. Ik snap niet hoe het kan dat er toch steeds schimmel op komt, ventilatie genoeg lijkt me? Als ik er een hoes omheen doe wordt het nog erger.. Ik rijd wel de winter door en zet...
  3. S

    Wat is de beste kettingtool?

    De D.I.D. tool werkt voor mij niet zo goed, dat pennetje om de ketting te breken is al 2x afgebroken. Dit ligt aan mezelf uiteraard omdat ik te snel wil en soms de tool niet helemaal recht houd. Maar je moet hem recht houden, en met twee sleutels kracht zetten. voor mij is dat te lastig...
  4. S

    Koplamp normaal en groot licht verkeerdom aangesloten

    Hoi, Bij een tweedehands motor die ik heb gekocht zit de verlichting niet goed. Als ik op de schakelaar groot licht uit heb staat hij juist aan en andersom. Ik ben echt niet goed met elektra en dit is waarschijnlijk een stomme vraag... Maar: is deze stekker niet goed aangesloten (koplamp) of...
  5. S

    Goedkope universele db killers

    Voor mijn motor zoek ik een db killer en dat is dan 50 euro + verzendkosten voor een metalen pijpje. Op Aliexpress heb je ze voor 5,- tot 10,- inclusief verzenden. Heeft iemand zoiets geprobeerd en werkt het voldoende? Want het lijkt me niet iets ingewikkelds wat perse van een merk hoeft te zijn.
  6. S

    Motor beschimmeld, alles schoonmaken of gewoon doorrijden?

    Helaas heeft mijn motor iets te lang in een vochtige ruimte gestaan en zit overal schimmel. Het zijn allemaal losse stipjes, geen grote plakkaten oid. Ook op het motorblok en de kabelboom. Is het beter om alles te reinigen en de motor volledig kaal te strippen of kan ik hem oppervlakkig...
  7. S

    Stekkers zekeringkast losmaken

    Hoi, Hoe zijn de stekkers los te halen van een zekeringkast? Ik.heb vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken...
  8. S

    SV650s 2002 startknop en normaal licht werken onregelmatig (meestal niet)

    Mijn SV start soms pas nadat ik 10-15 x de startknop in heb gedrukt. Ook het normale licht werk niet, soms gaat hij even aan maar niet vaak. Wat zijn de logische plekken om te controleren? Ik wilde eerst beginnen bij de startknop maar bedenk me dat, dat weer weinig met het licht te maken heeft...
  9. S

    Motorbroek kniebeschermers zitten erg los

    Bij textiel motorbroeken hangen de beschermers bij mij onder m'n knieën als ik niet op de motor zit. Eenmaal op de motor schuiven ze wel op hun plek door de kromming van de benen. Bij m'n vorige leren broeken blijven ze wel op hun plek zitten. Het zit me niet helemaal lekker omdat het voelt...
  10. S

    Stroeve schakel ketting

    Mijn ketting begint wat oud te worden, één schakel zit een beetje stroef waardoor de ketting een beetje klappert. Ik kan de ketting aan de achterkant 1 mm van het achtertandwiel trekken. Volgens mij kan de ketting nog wel even mee op die ene schakel na. Het achtertandwiel zit op 60-70% en...
  11. S

    Hoe benzinekraan net afdoppen

    Ik heb een enduro motor met een 2e externe tank. Deze tank wil ik afkoppelen en alleen gebruiken bij vakanties. Hiervoor zal ik het aansluitpunt op de tank moeten afsluiten. De externe tank ga ik later weer gebruiken dus het moet niet permanent afgedicht zijn maar weer makkelijk los kunnen...
  12. S

    Supermotard wielen KTM 690

    Voor mijn 690 enduro ben ik op zoek naar een set sm wielen. Het liefst met zwarte velgen. Ik vind de oranje smc wielen niet zo fraai. Een kleine kans maar wie weet heeft iemand een setje liggen. Een tip voor een motorzaak/handelaar oid is ook zeker welkom.
  13. S

    Iemand ervaringen met merkloze sm wielen van ebay?

    Heeft iemand ervaringen met supermotard wielen van ebay? Niet uit te balanceren scheve rommel aangeleverd?, deuken na een simpel stoeprandje?, lostrillende of brekende spaken?, scheurende naven?, spontaan scheurende velgen? Of gewoon net zo goed als een setje Excell velgen met Talon naven?
  14. S

    Verkoper kon motor niet laten overschrijven vanwege lopende financiëring

    Toen ik laatst een motor wilde kopen van een particulier kreeg ik na de proefrit te horen dat hij hem nog niet kon verkopen. Hij had de motor gekocht op afbetaling/financiëring en had de papieren nog niet. Daarvoor moest hij eerst het restbedrag overmaken. Nu na 2 weken heeft hij het alleen...
  15. S

    Regelingen zakelijk motorrijden

    Dit jaar heb ik als zzp'er veel kilometer gereden met de motor. Omdat ik veel km heb gemaakt en de kosten laag zijn kom ik beter uit als ik de motor privé houd en 19 cent per km van de winst aftrek. Ik heb begrepen dat er niet met bijtelling wordt gewerkt maar per km of percentage...
  16. S

    Uitlijning motor controleren

    Als ik naar een motor ga kijken controleer ik meestal of alles recht staat door aan beide kanten een lat tegen het achterwiel te houden en te kijken hoe deze langs het voorwiel loopt. Dit lijkt me het meest nauwkeurig. Stuur loslaten tijdens het rijden en indicatiestreepjes op de achterbrug...
  17. S

    SV650s 2002 start koud moeilijk

    Mijn SV650s start slecht sinds de temperaturen zijn gedaald. Ik moet een tijdje doorstarten voor hij aanslaat en met het gas spelen. Ik heb het idee dat ik de choke wat minder ver open moet zetten en gas moet geven om hem te laten lopen. Misschien komt dat ook wel omdat hij niet meteen aan...
  18. S

    Bmw f800gs scheef achterwiel

    Op marktplaats staat een f800gs die me wel leuk lijkt voor woon-werk en vakantie trips. In de advertentie staat dat hij niet goed is uitgelijnd omdat het achterwiel scheef staat. Op de foto lijkt het wiel scheef te staan terwijl de spanners ongeveer op dezelfde afstand staan. Kan het dat het...
  19. S

    SV650 vermogen weg en olielampje brand

    Deze week viel het vermogen van m'n sv650s uit 2002 weg tot hij afsloeg en ging het olielampje branden. Hij startte Thuis wel weer even en het olielampje bleef niet aan staan. Heb maar niet gereden en heb vandaag de olie afgetapt en er zit geen gruis in gelukkig. Het gekke is dat het olielampje...
  20. S

    Suzuki GSXF 600 heeft gas nodig bij warme start

    Vandaag ben ik bij een wat oudere gsxf wezen kijken die de afgelopen jaren veel heeft stilgestaan. De eigenaar had net een nieuwe accu geplaatst voordat ik kwam waardoor de motor al een beetje warm was, ik weet dus niet hoe hij koud start. - De motor draaide bij het starten met de choke en wat...
  21. S

    GSX-R 600 2002 motorblok

    Het motorblok heeft ongeveer 50.000 km gelopen en liep perfect. Mag voor een leuk bod weg. Op te halen in Arnhem. De motor gaat in onderdelen weg omdat hij afentoe geen vonk gaf na het omdraaien van het contactslot. Ik heb hem geprobeerd als opknapper te verkopen maar kreeg de hele tijd...
  22. S

    Blokdelen lc4 en exc niet leverbaar

    Ik zit een beetje met een dilemma. Omdat er in het verleden een motor (ktm) van me is gestolen wil ik eigenlijk geen vele duizenden euro's meer uitgeven. Ik rijd liever op een iets oudere motor waarbij ik me minder druk hoef te maken over het lage bedrag dat door de verzekering wordt uitgekeerd...
  23. S

    Aprilia rsv/tuono evo demper (voor modellen tot 2003(?))

    Mag weg voor 125 euro heeft wel wat krasjes maar werkt perfect. 1 van de betere uitlaten voor deze motoren.
  24. S

    Onbetrouwbare verkopers bij enduro/supermotard motoren?

    Ik probeer al enkele weken probeer een goede enduro/sm te vinden maar tot nu toe komen de verkopers heel onbetrouwbaar over. Het lijkt alsof men de motoren weg doet als er schade is gevonden. Ergens misschien wel logisch omdat je bij een enduro/sm de boel best vaak controleert. Is de kans op een...
  25. S

    Helicoil uit as voortandwiel gevlogen.

    Dit is toch wel heel bizar. De vorige eigenaar van m'n motor heeft de motor verkocht met een helicoil in de as van het voortandwiel. Tijdens het poetsen van de ketting zag ik dat hij half uit de as was getrilt. Dat mensen andermans leven op het spel zetten om hun motor nog te kunnen verkopen...
Terug
Bovenaan Onderaan