Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Louis63
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. Louis63

    Wel of geen demper materiaal in Rinehart uitlaten

    Ik heb een setje Rinehart uitlaten onder mijn touring uit 2002. Deze motor heb ik zo gekocht. Het geluid is mooi, maar eigenlijk iets te hard om even lekker stationair voor de deur te laten draaien. Ook vrees ik dat dijkbewoners de weg afsluiten om te voorkomen dat types als ik daar op zondag...
  2. Louis63

    Wat ze al niet proberen om ver onder de vraagprijs te bieden

    Ik had via MP een leuke chopper te koop voor een vraagprijs die zeer redelijk was. Komt er een gast een proefritje maken. Hij bleef best lang weg, 15 minuten of zo, belt ie op dat ie de weg kwijt was. Leg ik uit dat ie om moet keren en 2 keer links af, duurt het nog een kwartier. Afijn, bij...
  3. Louis63

    Overslaan/misfire Harley Twincam

    Ik heb een HD met twincam uit 2002 met een probleempje (niet een probleem hoop ik). Bij een lage snelheid (50-80 km/h) in de hoogste versnelling heeft de motor last van misfire, of overslaan. Dit gebeurt bij het gas weinig open Hij lijkt dan een slag over te slaan wat duidelijk merkbaar is...
  4. Louis63

    Wel gekocht, niet afgehaald. (opgelost)

    Heb onlangs een motor verkocht via Marktplaats. Komt een man kijken (Pool), beetje kijken, beetje afdingen deal gesloten en meteen betaald. Hij zou de motor 2 dagen (zaterdag) afhalen of anders maandag middag. Hij neemt de papieren mee om over te schrijven. Hij belt dus niet zaterdag, niet...
  5. Louis63

    Ploffen en back-fire chopper

    Al langere tijd heb ik problemen met mijn Vulcan 750 (Kawa). Hij bij het gas los laten blijft hij graag nog even doorrijden voordat hij afremt op de motor. Ook heeft hij met name bij lage toerentallen last van ploffen in de uitlaat en ook back-fire in de carburateur. Wat heb ik al gedaan...
  6. Louis63

    Shim ringen op krukas

    Ik heb een blok gekocht van een VN 750 met de bedoeling dit te gebruiken. Er zat wel een rammeltje in, wist de vorige verkoper te melden. Nu is dat niet vreemd bij dit type motor en ik ben begonnen het hele blok te demonteren. 2 zaken vallen op: het kettinkje van de oliepomp heeft veel te...
  7. Louis63

    Motor verkopen, of toch maar niet? (verdacht)

    Ik kan een motor, welke een weekje op Marktplaats staat, verkopen. Normaal gaat iemand bieden, je neemt contact op, maakt een afspraak en de bieder komt (vaak vergezeld van "iemand die er verstand van heeft"), aan de deur. Deze keer ging het heel anders. Een Poolse man mailt mij dat hij de...
  8. Louis63

    Vermogen verschil Euro 95 en 98

    Zondag eens lekker wezen toeren met mijn Vulcan 750, (kawa). Hij reed lekker en zoevend op de snelweg probleemloos 140 met "gas over". Normaal tank ik altijd super 98, maar tijdens de toer liet ik me verleiden eens euro 95 te tanken bij een witte pomp. Ik had het idee dat hij even later wat...
  9. Louis63

    Spoeiers GS500e welke maat?

    Ben bezig met een carburateur voor een GS500e. Ik heb een berg onderdelen met defecte onderdelen en goede onderdelen. (Het zijn altijd die kunststof gasschuif geleiders die slijten.... :( ) Nu is het zo dat bij een "normale" carburateur de hoofdspoeier maat 120 is. Wat is de maat van een...
  10. Louis63

    Olie lekkage via draden dynamo verhelpen

    Ik heb van mijn Vulcan 750 een lichte olie lekkage via de draden welke door het afdichting rubber lopen van de dynamo. Het rubber klemt de draden dus niet zo strak dat lekkage wordt voorkomen. Vorig jaar is de zaak al een los geweest en toen bleek dat het rubber kan schuiven over de 3 draden...
  11. Louis63

    Hoesten na rijden op 1 bougie

    In een poging mijn Vulcan 750 beter stationair te laten lopen, heb ik de inlaat rubbers vervangen en de originele klemmen door bredere, steviger aan te draaien slangklemmen vervangen. (de remreiniger test wees uit dat hij ergens valse lucht aanzoog). Nu is het zo dat elke cilinder 2 bougies...
  12. Louis63

    Niet verzekeren kaal frame levert strafblad op

    In november vorig jaar kocht in een Suzuki 500 met defect motorblok met de bedoeling in de wintermaanden er een lekker aan te sleutelen om in de zomer te rijden (of weer te verkopen). Nu kreeg ik op 7 jan een brief dat de motor op 4 jan niet verzekerd bleek en dat er een verklaring moest worden...
  13. Louis63

    Koolaanslag en andere zooi verwijderen

    Er zijn veel middelen die je aan benzine kan toevoegen waarmee belooft wordt dat alle aanslag uit de cabrurateur, inspuitsysteem, kleppen en cilinder verwijderd wordt. Soms gebruik ik het wel eens, zo 1 keer per jaar omdat ik dan het idee heb dat alles weer in orde komt. Ook zonder dat er...
  14. Louis63

    Vreemde pingel uit blok van GS500

    Ik ben bezig een GS500 weer rijdend te maken. Ik heb een motor gekocht met de bekende bigend problemen en er gelijk een blok bij gekocht wat uit een krom gereden frame kwam, maar nog wel probleemloos klonk. De zaak is omgebouwd en hij rijdt als een tierelier, maar toch klinkt er als hij warm...
  15. Louis63

    Hoe zit het met kleurcodes op lagerschalen

    Ik heb een hobby project: een GS500 die weer moet gaan rijden. Omdat ik lagerschalen wil vervangen loop ik tegen de onvermijdelijke kleurcodes aan. Met plastigauge (moet ik nog kopen) kan je kijken of er andere lagers in moeten. Omdat er al een tik in zat is zeker dat er iets moet gebeuren...
  16. Louis63

    Frame met onvolledig kenteken slopen

    Ik heb voor een project een motor gekocht welke de vorige eigenaar voor een fun project had gebruikt. De motor heb ik gekocht voor het blok, nog wat onderdelen maar de rest mag in de schredder. Het kenteken is echter onvolledig, deel 1B ontbreekt (eigenaar gegevens), de overige delen zitten...
  17. Louis63

    Hangende kleppen

    Vandaag op weg naar huis leek het alsof de uitlaat van mijn Vulcan 700 ineens een vreemd geluid maakte waarna het vermogen weg viel en ik met knallende uitlaten nog 2 km rijdend een pompstation kon bereiken. Toen ik een bougie er uit haalde en mijn vinger op het gat hield met de startmotor aan...
  18. Louis63

    Motorclubs in de Betuwe

    In een omgeving waar veel motorrijders toeren, de Betuwe, tref ik geen motorclubs. In Vianen zit een club die volgens mij vaker in de kroeg zit dat iets met motoren doet, en volgens mij had Geldermalsen een clubje. Ik zoek een clubje die niet alleen elk weekend ritten maakt van 200 km, maar...
  19. Louis63

    Overbelasting dynamo?

    Na wat gezocht te hebben en niet gevonden op het forum, begin ik er toch maar over. Ik heb een defecte dynamo gehad van een Vulcan 700. Het is 1 van de vele zwakke plekken van dit type motor. :( Het uitwisselen is een drama omdat het hele blok er uit moet, maar het is gelukt. Na het...
  20. Louis63

    Dynamo stuk van Vulcan 700

    Een van de zwakheden (er zijn er meer) van de Kawasaki Vulcan 700 en 750 is dat de dynamo nog al eens de geest geeft. Vandaag de motor sinds langere tijd gestart met behulp van startkabels en een rondje gereden. Omdat hij ook na een tijd gereden te hebben niet genoeg bleek te zijn opgeladen...
  21. Louis63

    Forte carburateur reiniger

    Ik heb een motor gekocht welke 2 jaar stil heeft gestaan. Na gebruikelijke olie+filter vervangen heb ik de carburateur (het is er maar 1) er af gehaald, gedemonteerd (alle verstopte sproeiers en doorlaten doorgestoken en geblazen zodat ze weer open zijn). De schuif (welke ram-vast zat) weer...
  22. Louis63

    Benzine verbruik Marauder 250

    Ik heb een marauder gekocht voor mijn vriendin, maar toen ze laatst getankt had bij km stand 270, ging er maar 7,5 liter in de tank (de vorige keer had ik hem tot zijn nok toe vol getankt). Loopt dit ding echt 1 op 36?????? Wie heeft er ook zo een?
  23. Louis63

    Linkse schroefdraad spiegels

    Ik heb via Marktplaats mooie spiegels gekocht, maar deze blijken linkse schroefdraad te hebben ipv rechts. :( Zoekend in dit forum kwam ik niet verder dan oplassen van draadeinden en opnieuw tappen. Maar is er iets van een verloop sok of zo iets om dit om te zetten naar rechtse schroefdraad?
  24. Louis63

    Hoe krijg ik %$@&^ die plastic troep van mijn uitlaat!

    Vandaag even naar Utrecht geweest met de motor :] Het waaide een beetje en ik reed langs een soort buurtmarkt. Daar is blijkbaar een plastic zak tegen de uitlaat gewaaid toen in bij het stoplicht stond te wachten. Ik meende toen iets van verbrand plastic te ruiken en dacht met mijn schoen...
  25. Louis63

    Minder vermogen bij koud weer

    Ik rijd (ondermeer) een Harley Electra Glide uit 1991. Het zijn geen snelheids monsters en rond de 140 houdt het normaal gesproken wel op. Met koud weer (en dan heb ik het over minder dan 10 graden) wordt het snel minder en onlangs reed ik bij 5 graden niet harder meer dan 120 km/h. De motor...
Terug
Bovenaan Onderaan