Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: ZünRob
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. ZünRob

    Beginnende radiator lekkage?

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor. Nu kwam ik vandaag een tegen die nog erg goed uitzag, met minder dan 15.000 km op de klok. Het enige punt wat opviel waren drie witte vlekken/aanslag met een blauw/groene tint op de radiator. Zie de (slechte) foto's, linksonder bij mijn vinger en in...
  2. ZünRob

    Ideale rempedaal positionering

    Na een korte zoektocht op google kan ik geen sluitend antwoord vinden op mijn vraag: wat is nou eigenlijk de ideale positie van je rempedaal tov je voet? Dus: hoe hoog stel je je rempedaal af? Moet het zo zijn dat als je gewoon rijdt met je hak op de voetsteun en je voet ietwat naar buiten...
  3. ZünRob

    Yamaha kleur Competition White (BWC1)

    Het is waarschijnlijk een vraag die snel beantwoord is, al is het antwoord niet goed te vinden op internet. De kleur Competition White, zoals die op verschillende Yamaha modellen wordt geleverd (onder andere al de R6 uit 2008, maar ook de XJ6) is dit een metallic kleur of niet? :)
  4. ZünRob

    Leuke, goedkope en betrouwbare all-road

    Het is me al vaker gebeurd dat ik tijdens een leuk ritje onverharde weggetjes zag, die ik op zich toch graag zou willen verkennen, maar wat me met mijn motor niet zo heel geschikt lijkt. Aangezien me dit steeds vaker gebeurt begint het toch hard te kriebelen, en wil ik misschien een leuke...
  5. ZünRob

    Alleen naar en in Zwitserland rijden

    Ik zit met het volgende "probleem". Mijn ouders gaan dit jaar op vakantie naar Marbach in Zwitserland, waarvanuit je binnen niet al te lange tijd mooie weggetjes kunt berijden. Mijn idee was om dus met de motor achter hen aan te reizen, en hun vakantiehuisje als vertrekpunt te gebruiken voor een...
  6. ZünRob

    Overlast motorrijders Heuvelland?

    Toen ik het volgende artikel las kon ik de gedachte "daar gaan we weer" niet onderdrukken... http://www.limburger.nl/article/20090611/REGIONIEUWS06/996575009/1007 En zie hier de site zelf: http://www.vanschijndeladvies.nl/Jan_van_schijndel/Enquete_VVPH_2.html Optie mogelijkheden...
  7. ZünRob

    Win je eigen ER-6n

    Zoals ook al vermeld stond bij het nieuws op Motormeuk, je kunt door middel van het ontwerpen van je eigen ER-6n en het vergaren van zoveel mogelijk stemmen deze ook daadwerkelijk winnen! Bij dezen mijn ontwerp: http://www.kawasaki.nl/ER-6n#/yourgallery/kwama Stemmen jullie op mij? Ik...
  8. ZünRob

    Gerammel/"geschop" in de aandrijving

    Ik bemerk sinds kort een soort van gerammel/geschop als ik rijd met de motor, dit zit volgens mij in de aandrijving, aangezien ik het niet voel als ik de koppeling heb ingetrokken. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb wel pas de ketting gespannen, maar het lijkt mij niet dat dit direct iets uit mag...
  9. ZünRob

    25KW met ABS

    In de bestaande database is niet duidelijk te vinden welke motoren officieel 25KW zijn en ABS hebben. Dus bij deze mijn vraag: welke motoren zijn er met ABS EN officieel op 25KW te verkrijgen? De motoren: - BMW F650GS 2000-2007 - BMW F650GS 2008 - BMW G650 X Moto - BMW G650 X Challange...
  10. ZünRob

    Blokkerend achterwiel

    Het is me nu al een paar keer gebeurd dat het achterwiel van mijn motor (Yamaha XJ600S uit 1994) blokkeert bij het remmen... Ik heb gelest op een motor met ABS, maar ik vind dat mijn motor het achterwiel echt al heel erg snel blokkeert, ik heb niet het idee dat ik al heel erg veel kracht zet...
  11. ZünRob

    Motor met ABS (voor beginners)?

    Ik heb les gehad op een Honda CBF500 met ABS. Bij de remoefeningen werd je dus geleerd hier op te vertrouwen. Nu heb ik zelf een motor zonder ABS, en toen ik gister hard moest remmen voelde ik op een gegeven moment dat mijn achterkant opzij gleed. Ik heb toen meteen iets minder sterk geremd, en...
  12. ZünRob

    Wat te dragen?

    Vandaag gaan rijden, en bij terugkomst waren mijn spulletjes helemaal nat van het zweet! Lees: rug van zowel onderhemdje als longsleeve nat. Nu is mijn vraag: wat dragen jullie bij normaal weer en bij weer zoals vandaag (dus benauwd, maar toch wel zonnig)? Ik draag: een onderhemdje...
  13. ZünRob

    Rijden in het buitenland

    Stel ik ben dadelijk op vakantie in het buitenland en ik kan daar een motor huren. Ben ik dan ook verplicht om met mijn lichte rijbewijs een motor te besturen die 25 kW (of minder) aan vermogen heeft of mag ik dan wel een vol-vermogen-fiets rijden?
  14. ZünRob

    Beveiliging

    Er zijn al vele topics geweest over sloten, maar toch ben ik benieuwd hoe je vandaag de dag je motor het beste veilig neer kunt zetten. Natuurlijk, een goede verzekering helpt altijd. Maar als je motor weg is, word je daar toch niet al te vrolijk van, ondanks dat ie wel verzekerd is. Daarom...
  15. ZünRob

    Motor van contact afhalen

    Even een vraag: als ik mijn Yamaha XJ600S uit 1994 van contact afhaal, dus op "off" zet, staat de motor vrijwel gelijk stil. Nu heb ik het idee dat bij mijn lesmotor (Honda CBF500) de motor nog heel even uit loopt, in ieder geval iets langer dan mijn eigen motor. Mijn vraag: is het normaal...
  16. ZünRob

    Verkleurd zadel

    Het zadel van mijn motor is na al die jaren ondertussen een beetje verkleurd. Van zwart getransformeerd naar grijs. Waar kan ik mijn zadel het beste mee behandelen zodat het toch weer enigszins (/helemaal) zijn zwarte kleur terug krijgt?
  17. ZünRob

    Lengte berijder

    Hallo; Ik ben nog druk bezig met lessen, maar heb afgelopen weekend wel al een Yamaha XJ600S gekocht, die nu wordt omgebouwd naar 25kw. Nu heb ik 1 vraagje: ik ben zelf ongeveer 1.88 meter lang en ik had het idee dat mijn knieën niet helemaal in de tankinkepingen pasten. Nu heb ik niet echt...
Terug
Bovenaan Onderaan