Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Sanmiguel
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. S

    Waarschuwing Belgische scooteraars

    Weet niet hoe het in Nederland zit met de wetgeving maar in Belgie moet je nu handschoenen, vest met lange mouwen, lange broek en enkelbeschermend schoeisel dragen. Collega (Vespa 125cc) kreeg een boete in de bus : 55 euro. Wegens niet dragen van handschoenen. Temperatuur was toen rond de...
  2. S

    Electriciteitsprobleem of accu plat ?

    Hoi, Na een normale start en normaal ritje met m'n motorscooter 125 cc, zette ik het contact af en m'n voorlicht bleef branden. Contact terug op, terug af, scoot terug gestart, effe gereden, terug af, niks hielp, voorlicht bleef branden. Scoot dan zo maar laten staan. Uurtje of twee later...
  3. S

    Technisch vraagje

    Scoot doet raar de laatste weken : Vertrek vanaf stilstand : Na enkele meters schokt ie even (je zou haast denken dat ie 'schakelt') en dan is ie vlot weg. Dat 'schokken' (of noemen inhouden/trillen) voel je tot in de voorvork. Vergelijk met het over van die riebeltjes in de baan rijden...
  4. S

    Druppellader

    In m'n Kymco zit 'n batterij : Accu's online bestellen bij Batteries Direct Kan ik deze (met een gerust hart) laten druppelladen met volgende : Acculaders, Druppelladers - Ctek, LBC, Ctek mxs 5.0, Ctek XS800, Ctek multi XS4003, Ctek lader, LBC 412, VMF calcium, Optima accu, Optima Blue...
  5. S

    Fietsers door het rood ..

    Voor de scooteraars onder ons die in België rondtuffen ... Privacy settings Een verwittigd rijder is er twee waard ...
  6. S

    Hatelijke stickers

    Hoi, Hoe raak ik van die hatelijk lelijke stickers van de dealer af ? Eèntje aan elke zijkant en èèntje vooraan op het spatbord, aartslelijk. Er aan krabben is niet aan de orde, ze kleven tè hard. Geprobeerd met een hete haardroger, gaat millimeter per millimeter. Ieamand ideëen /...
  7. S

    Kymco People S 125

    Hoi, Eindelijk, gevonden wat ik zocht. Vandaag een zwarte Kymco People S 125 tweedehands gekocht. Eèn jaar en vier maanden oud, 662 km op de teller. Geen krasje, geen schrammetje. Gaan ophalen en daardoor al direct een ritje van 60 kilometers moeten doen. Nu ja, 'moeten', het was eerder...
  8. S

    Valt stil als ik er ga op zitten

    Ja, je leest goed. 't Gaat hier om een Honda Walaroo 50 cc. 'k Weet 't, hoort hier niet ècht thuis, maar m'n probleem zou nèt zo goed bij mijn (of jouw) motor kunnen voorkomen, vandaar. Ik sta naast de brom, start em en ie draait lekker. (een uur aan een stuk als 't moet) Van het moment...
  9. S

    Ik ga verkopen ..

    .
  10. S

    Kreidler

    Hoi, Voor de geïnteresseerden : Kreidler werpt zich ook op de motorscootermarkt. De Insignio 125 cc wordt in Duitsland verkocht voor 2199 euro en de 250cc voor 2599 euro. Meer info op : kreidler-berlin.de -&nbspThis website is for sale! -&nbspkreidler-berlin Resources and Information...
  11. S

    Scooter 125cc te koop in Carrefour

    Ik kan jullie reacties hierop al wat raden }) , maar ik waag toch een poging... Wat vinden jullie hier van ? http://www.hypercarrefour.be/Promotion2_popup.cfm?lang=NL&pdf_index=32&start=NL_20080919_45683&sImageSubPath=Hyper/NL&iPromotion2FolderID=748
  12. S

    Warme/koude banden

    Ik ga hier misschien een open deur intrappen maar wil het toch proberen. Dagelijks ondervind ik dat m'n scoot z'n gedrag de eerste (koud gestarte) kilometers hèèl anders is dan na goed-warm-gereden. De banden voelen bij vertrek 'hard' aan, elke oneffenheid voelt duidelijker aan, dit in...
  13. S

    Poetsen

    Wat ik me afvraag : Hoe poetsen jullie je lieveling ? Met welke producten ? Om de hoeveel tijd ? Enz ... Ik zal zelf 'openen' : De ruit, licht en pinkers kuis ik om de paar dagen (vliegen, strepen, e.d.) met een ruitenspray. Om de paar weken neem ik een plantverstuiver mèt pomp, doe...
  14. S

    Vragen over rijgedrag van de scoot

    Hoi, Betreft m'n Sym Gts 250i - 1.600 km op de teller. M'n eerste indrukken van m'n nieuwe scoot - en dat als oud-motorrijder - waren vrij positief. Enkele honderden kilometers op droog en gevarieerd wegdek gaven me al een gevoel van controle over de scoot en begon ik em al flink 'in de...
  15. S

    zoveel mogelijk aansluiten op druppellader ?

    Hoi, Ik las ergens dat je het leven van je batterij aanzienlijk verlengt wanneer je zoveel mogelijk de batterij aansluit op een druppellader. Ik heb zo'n druppellader met oogklemmetjes en stekker, dus na het binnenrijden in m'n garage is het maar twee klikjes om ze aan te sluiten... Is...
  16. S

    Verzameling vooral minder bekende motorscoots vanuit Spanje

    Hallo vrienden, Ik vertoefde zopas drie weken in Zuid-Spanje. Het krioelt daar van de motorscooters. Ik maakte heel wat foto's, van minder bekende maar ook van wel meer bekende exemplaren. Hier gaan we, have fun with it !
  17. S

    Kaartje

    Zonovergoten groeten voor iedereen vanuit Nerja - Zuid-Spanje ¡¡¡ Ik heb hier al heel wat "vreemde" motorscooters gespot. Een verslag en fotos volgt zodra ik terug thuis ben. SanMiguel
  18. S

    Lap! Dat begint hier al goed

    Anderhalve week geleden dus Sym Gts 250i gekocht in occassie : 1.100 km op de teller. Met aankoopfactuur, onderhoudsboekje en alles erbij. Verkoper bracht hem samen met mij tot bij mij thuis, al rijdend dus. Alles okè. In afwachting van verzekering en motorplaat twee maal een kort ritje hier in...
  19. S

    Helm

    Met wat voor soort helm rijden jullie (het liefst) ? Integraal? Open? ...?
  20. S

    Wie geeft me wat goede raad ?

    Hoi, In een ander topic Sanmiguel in "Fiere nieuwe eigenaar" kondigde ik de aankoop van Sym Gts 250i aan. De Sym heeft ABS en volgens de verkoper remt ie als volgt : Voorrem gebruiken is alleen voorrem in werking, Achterrem gebruiken is voor- en achterrem in werking, Beiden gebruiken is de...
  21. S

    Busstrokenrijden

    Hoe zit het nu eigenlijk hier in België met het rijden op de busstroken ? En van Nederland wil ik het ook wel weten. Het laatste wat ik las, is dat het positief is gestemd in de Kamercommissie. Naar ik vermoed moet het nu in wettekst en dan in het Staatsblad. Zou voor het najaar moeten zijn...
  22. S

    Fiere nieuwe eigenaar

    Ik fietste al enige tijd rond op dit forum met de bedoeling m'n keuze in de aanschaf van een nieuwe scoot te kunnen bepalen aan de hand van jullie ervaringen. Sinds deze middag ben ik de fiere eigenaar van een zilverkleurige SYM GTS 250i !! Foto volgt zodra de zon eens ècht schijnt en eerste...
  23. S

    Goeie raad ?

    Ik ga deze week naar tweedehands Sym gts 250 kijken. 1 jaar oud en weinig kilometers. Wie weet geeft mij goeie raad op wat ik (zèker) moet letten ?
  24. S

    tanker zonder morsen

    Hier op het forum lees ik in een topic in de voorstelling door markoen van zijn SYM GTS 250 volgende : quote Benzine tanken is minpunt: klotst er gauw overheen. unquote In de Motorscooterspecial van Motoren en Toerisme van deze maand lees ik de test van de Hyosung ms3 250 volgende ...
  25. S

    Het Scoot-overzicht-topic door de gebruikers samengesteld

    Zoals besproken in topic Een ideetje openen we hier dus een topic waarin je je eigen scoot kan voorstellen. Doe dit zo volledig en eerlijk mogelijk, je collega-scooteraars zullen je (in hun eventuele vernieuwing/nieuwe aankoop) dankbaar zijn! Doe dit (bijvoorbeeld) als volgt : - Merk, type...
Terug
Bovenaan Onderaan