Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: gliderbee
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. G

    haaks ventiel

    Hallo, De ventielen op mijn scooter (Maxsym 600) zijn nogal moeilijk bereikbaar, en om de banden op te pompen heb ik van die haakse opzetventielen: je schroeft ze er op, en dan kan het het haakse deel draaien in een richting die het mogelijk maakt om op aan te sluiten en op te pompen. Is het...
  2. G

    Reis naar Duitsland

    Ik vertrek morgen met de motor naar het Zwarte Woud. Zijn er bepaalde kledingvoorschriften voor motorrijders in Duitsland ? Natuurlijk een helm, maar bijv. lange broek, laarzen, handschoenen ... Ik weet uiteraard wel dat het aangeraden is om veiligheidskledij te dragen, maar is er iets...
  3. G

    CBS ontluchten

    Ik kreeg op mijn 125je de achterrem niet ontlucht: er kwam onmiddellijk remvloeistof (dus geen lucht) uit terwijl er geen druk werd opgebouwd. Dus naar de garage en nu terug na ontluchting alles ok aan ongeveer 100 euro (ook ketting gespannen zeggen ze) .. De voorrem werkte prima. Wat deed ik...
  4. G

    Motorhoes voor scooter (of motorfiets) met topcase

    Geen respons op het scooter-subforum, dus ik probeer hier even: Mijn huidige cover is versleten na 4 jaar (scheurt al als je er naar kijkt ...), dus ik ben nu op zoek naar een cover voor binnen en buiten, alle seizoenen, voor mijn Sym Maxym 600i (dus nogal een grote scooter) met topcase...
  5. G

    Cover voor scooter met topcase

    Mijn huidige cover is versleten na 4 jaar (scheurt al als je er naar kijkt ...), dus ik ben nu op zoek naar een cover voor binnen en buiten, alle seizoenen, voor mijn Sym Maxym 600i (dus nogal een grote scooter) met topcase geïnstalleerd. Wat zouden jullie aanraden ? thx, Stefan.
  6. G

    Hoe werkt dit nu eigenlijk (gashendel vastzetten) ?

    Ik heb dit dingetje: dingetje dus besteld op Aliexpress en vandaag ontvangen. Hoe werkt dat nu eigenlijk ? Zoals ik het inschat: je plaatst het op de gashendel en wanneer nodig/nuttig, zet je het met het stelschroefje nèt vast genoeg (met handschoenen aan, aangezien je aan het rijde bent) om...
  7. G

    Motor aan de hand ..

    Naar ik begrijp moet je volgens de "regels" aan de linkerkant van de motor lopen indien je hem aan de hand moet verplaatsen. We weten allemaal dat een motor die van je wegvalt niet kan tegenhouden, hoogstens rustig (auw ..) laten zakken .... Daarom klap ik meestal de zijstaander uit en loop dan...
  8. G

    Motorverzekering

    Ik heb nogal wat motorfietsen, en ze allemaal op verzekering houden kost toch wel wat, terwijl ik eigenlijk maar met één tegelijk kan rijden, en soms mijn zoon meerijdt op een tweede. Laat ik nog ruimdenkend zijn en nog een vriend laat meerijden op een derde. Meer zal het nooit zijn. Bestaan...
  9. G

    Wat is er "mis" met Sym Xpro ?

    Ik vraag het even omdat ik een vraag over die scooter zie, maar het onderwerp is al afgesloten. Ik veronderstel dat er ergens tegen de forumregels wordt gezondigd, en ik probeer te begrijpen hoe of wat precies (de vraag over de scooter kwam trouwens niet van mij, voor alle duidelijkheid).
  10. G

    Maxsym 600i februari 2017

    Tijd en zin in iets anders, maar te veel speelgoed, dus ik verkoop na lang twijfelen, rijp beraad en sowieso spijt in het hart, mijn MaxSym 600i Executive met Givi topcase (met geïntegreerd remlicht; ik meen 45 liter, maar ben niet zeker; je krijgt er in elk geval twee volwaardige helmen in)...
  11. G

    NC750 DCT of V-Strom 650

    Ik overweeg serieus om een van deze twee te kopen en mijn MaxSym 600i in te ruilen of te verkopen. Met de NC750 heb ik net een test gedaan, en dat viel erg mee. Met de V-Strom heb ik nog niet gereden. Ik heb geen echte reden om mijn scooter weg te doen, maar wil iets anders dat even veelzijdig...
  12. G

    VCI-vouwgarage ?

    Heeft iemand hier ervaring mee: Louis VCI-vouwgarage ? Heb je alleen dat ding nodig, of nog bijkomende producten ? Bedankt, Stefan.
  13. G

    Orcal Astor 125

    Het verbaast me een beetje dat ik zo weinig lees op het forum over dit kleintje en hij verdient toch wel een eigen topic ... Ik heb er net eentje tweedehands gekocht (805 km, van mei 2018; de man heeft nu zijn A-rijbewijs en gaat naar het zwaardere werk). Ondertussen staat de teller op 1255 en...
  14. G

    "nieuwe" Yamaha XJ750

    Verderzetting van het draadje in techniek: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/435179/Yamaha-XJ750-wat-eerst-te-controleren-1.html Ok, hier komen de foto's; het is wel duidelijk dat een grondige wasbeurt als eerste op het programma staat ... Welk type denken jullie dat het is ? Het...
  15. G

    Yamaha XJ750 - wat eerst te controleren ?

    Ik krijg helemaal gratis van een kennis zijn oude Yamaha XJ750. Die moto is 7 jaar geleden rijdend weggezet, onder een afdakje, naast de stapel houtblokken voor de open haard, zonder enige verdere bescherming. Volgens de teller (hij was eerste eigenaar) ongeveer 33.000 km gelopen. Buiten...
  16. G

    Nut “beste” olie ?

    Ik heb verschillende motorfietsen, waardoor ze allemaal maar een beperkt aantal km per jaar rijden (scooter Maxsym 600: 10.000km (mijn slechtweerfiets), HD Sportster 3.500 km, Kawa W800 3.000 km, Norton Commando 850 1.000 km). Jaarlijks moet ik sowieso de olie vervangen; heeft het dan zin om...
  17. G

    Sym Citycomm 300i

    Hier is ie dan ! Ik heb 'm sinds vorige zaterdag, en sinds 350km gereden. Mijn eerste scooter, dus echt vergelijken kan ik niet, maar het bevalt me heel erg (ik kom van Ducati 350, MZ250, Norton Commando 850 (heb ik nog steeds) en Suzuki Bandit 1200) ! Aan de lichten ben ik tot nu toe altijd...
Terug
Bovenaan Onderaan